Persoanele care isi scriu ideile intr-un carnetel de notite au mai mult succes in viata
Cuprins
Ti-ai pus vreodata intrebarea daca notitele te ajuta intr-adevar sa intelegi, sa iti amintesti si sa recuperezi mai rapid anumite informatii? Raspunsul cercetatorilor: un DA hotarat!
Iata un exemplu concret ca un carnetel de notite te ajuta sa ai mai mult succes in viata: atunci cand Mark Zuckerberg a tinut un discurs adresat tinerilor antreprenori, toata lumea asculta in liniste ce avea acesta de zis, insa numai doua persoane, care intamplator sau nu erau investitori de succes din Silicon Valley, isi luau notite. Prin urmare, nu e nicio rusine sa iei notite, iar exemplul de mai sus ne demonstreaza clar ca succesul este de partea celor care prefera sa isi scrie ideile esentiale intr-un carnetel de notite.
De ce e bine sa ai la indemana un carnetel de notite
Iata 4 motive pentru care este important sa iti scrii ideile intr-un carnetel de notite:
1. Carnetelul de notite te ajuta sa inveti mai rapid
Notarea anumitor informatii intr-o agenda este o modalitate excelenta de a fi total implicata in procesul de invatare. Asadar, daca iti iei des notite, vei invata in mod activ, vei procesa informatiile si vei extrage esentialul. Fie ca folosesti un carnetel de notite, o agenda, telefonul sau laptopul, scrierea ideilor principale te ajuta in mod sigur sa acumulezi mai simplu si mai rapid informatia.
De exemplu, studentii care urmeaza sa sustina un examen isi amintesc mai usor informatiile predate la curs daca isi consulta carnetelul de notite. Studiile stiintifice arata ca studentii care isi iau notite au de sapte ori mai multe sanse sa isi aminteasca lucrurile pe care le-au scris, obtinand astfel note mai mari. In aceeasi masura, o persoana care trebuie sa sustina un discurs va fi mai coerenta si isi va aduce aminte cu usurinta ceea ce are de spus daca tine la indemana un carnetel de notite in care a scris cateva fraze sumare despre subiectul dezbatut.
2. Vei fi mai organizata cu ajutorul unui carnetel de notite
De cate ori nu ti s-a intamplat sa ai nevoie de o anumita informatie si sa fii nevoita sa parcurgi intreaga bibliografie pentru a o obtine? Sau, poate, ai avut nevoie urgent de un document si ai uitat pur si simplu unde l-ai salvat? Ei bine, pentru a preveni astfel de situatii este bine sa scrii intr-un carnetel de notite acele informatii care ti se par importante si care crezi ca iti vor folosi la un moment dat. Prin urmare, noteaza-ti orice lucru crezi ca e important de retinut si vei avea, cu siguranta, multe de castigat: nu mai pierzi timpul cautand informatia de care ai nevoie, stii exact unde o gasesti si iti dezvolti capacitatea de organizare, care, apropo, este o abilitate cautata de multi angajatori.
3. Imaginile te ajuta sa asimilezi mai bine informatia
Cine spune ca pentru a lua notite este important sa scrii fraze intregi? De regula, e recomandat sa folosesti prescurtari sau diverse imagini in propriul stil. Nu uita ca vizualul are un rol important, in mod special daca te numeri printre acei numiti „visual learners”, adica persoane care invata mult mai repede cu ajutorul imaginilor. Asadar, fii sigura ca o privire aruncata in fuga pe notite te va ajuta sa iti amintesti mai multe informatii decat te-ai fi asteptat. Asadar, pentru a economisi cat mai mult timp si energie, inventeaza-ti propriul sistem de abrevieri si simboluri ale unor termeni des folositi.
4. Vei fi mai concentrata
Ideile esentiale scrie intr-un carnetel de notite te ajuta sa iti mentii concentrarea si sa obtii rezultate mai bune la scoala. Foarte multi studenti obisnuiesc sa isi noteze pe carnetel cuvinte sau fraze care le-au atentia intr-o anumita carte, astfel incat, la sfarsitul lecturii, reusesc sa realizeze un rezumat mult mai pertinent. Totodata, notandu-si ideile pe parcursul citirii, ei reusesc sa isi mentina concentrarea si au mai multe sanse sa nu se plictiseasca. Cu siguranta iti amintesti de cel putin o carte pe care ai citit-o doar pana la jumatate tocmai pentru ca ti-a pierit interesul. Daca ai fi avut la indemana un carnetel de notite, alta ar fi fost situatia.
Prin urmare, exista argumente serioase pentru care ar trebui sa iti scrii ideile intr-un carnetel de notite. Acest lucru te ajuta sa fii mai concentrata, sa tii minte mai usor lucrurile invatate, sa fii mai organizata si, in definitiv, sa ai mai mult succes in viata.