Acestea sunt cele mai populare modele de genti din istorie!

Acestea sunt cele mai populare modele de genti din istorie!

Eugenia Dinescu, redactor

Daca exista un lucru care poate defini moda ca fenomen, acela trebuie sa fie caracterul ei ciclic. Drept dovada stau cele 4 saptamani de moda din fiecare sezon, momente in care se dicteaza ce este “in” si ce este “out” in materie de fashion. Designerii par manati de dorinta de a gasi urmatoarea inovatie, insa nu de putine ori asistam la momente in care originalitatea este inlocuita de nostalgie si de formule reciclate.  

Totusi, exista anumite piese iconice care au reusit sa se substraga de la aceasta tendinta, pastrandu-si caracterul atemporal. Gentile au reusit sa devina dintr-un obiect pur functional un adevarat fashion statement, marcand adevarate momente in moda. Acum, biblia modei, Vogue, le-a compilat intr-un top al celor mai ravnite It-bags din istorie, selectandu-le pe cele 15 care nu si-au pierdut nici din valoare, nici din popularitate din momentul in care au fost lansate.

Noi spunem ca este nevoie de mai mult decat atat pentru ca o geanta sa capete statutul de It-bag: o astfel de geanta nu este doar un simbol pentru statut, ci a unui spectru intreg de trasaturi de personalitate, devinind sinonime cu un stil de viata rezervat unui segment  foarte restrans. 

In continuare, Diva Hair iti prezinta gentile iconice care au revolutionat moda inca din momentul lansarii lor. Unele au aproape un secol, altele mai putin de o decada – insa ele nu vor disparea prea curand din lexiconul modei.

Hermes – Kelly

Kelly s-a nascut in 1935, iar de atunci a devenit arhetipul gentii elegante si feminine. Intocmai precum Grace Kelly, muza care i-a inspirat numele.

Gucci – Jackie

“Jackie” a aparut in anii`60, iar numele ii revine de la Prima Doamna a Americii din acea perioada, Jackie Onassis. Intr-o perioada a modei in care exista o adevarata inflatie a posetelor tip “cutie de medicamente” (pillbox) , “Jackie” a reprezentat un moment de cotitura.

Hermes – Birkin

Sotia fermecatorului Serge Gainsbourg, Jane Birkin, a fost cea care a inspirat designul gentii care continua inca sa fascineze prin simplitate si rafinament. Purtata de personaje fictive precum Margot Tenenbaum, cat si de It-girls in carne si oase, geanta Birkin lasa in urma o mostenire atat de vasta incat ar putea fi considerata un veritabil brand de tara pentru Franta.

Prada – rucsac

Lansat in 1984, rucsacul Prada a marcat o schimbare a abordarii traditionale asupra modei: “Imi doresc sa combin modul industrial de a produce lucruri”, spunea Miuccia Prada in 1990, “cu patrimoniul trecutului, cu traditia artizanala”.

Christian Dior – Lady Dior

Dublata “The Princess Bag” datorita asocierii cu Printesa Diana, aceasta geanta continua sa fie sinonima cu notiunile de  prestigiu si rafinament chiar si 20 de ani mai tarziu.

Fendi – Baguette

Carrie Bradshaw a purtat-o intr-un episod din Sex and the City, provocand un fenomen de mai mult de 100.000 de unitati vandute in 1997. Silvia Venturini, directorul de creatie pentru Fendi, declara atunci ca a fost prima geanta care nu a fost perceputa drept un obiect functional, ci strict ca un accesoriu.

Balenciaga – The City

Un clasic printre fashioniste, geanta lansata in 2000 a devenit instantaneu un hit dupa ce trendsetteri precum Sienna Miller sau Kate Moss au dezvoltat o adevarata obsesie pentru ea.

Chanel – 2.55

Lansata in februarie 1955 (altfel spus, 2.55), geanta crossbody cu celebrul model matlasat include 7 buzunare, unul dintre ele fiind dedicat special scrisorilor de dragoste. Un detaliu ca acesta face diferenta intre o geanta si o legenda, asa ca 2.55 isi merita pe deplin locul in top.

Louis Vuitton – The Graffiti Bag

Scopul grafitti-ului este acela de a scoate arta din galerii si muzee, incat sa demoleze asteptarile si definitiile elitelor despre ceea ce poate fi catalogat drept arta. In mod ironic, declaratia lui Marc Jacobs se opune complet democratizarii pe care graffiti-ul ar trebui sa o reprezinte: “Este snobism anti-snobi”, a declarat designerul in 2000.

Luella for Mulberry -  Gisele

In 2002, Gisele Bundchen deschidea show-ul Luella purtand o geanta cu ham si inimioare atasate – geanta a creat furori, iar presa nu a intarziat sa o boteze “Gisele”. Ulterior, Luella Bartley a fost nevoita sa-i explice supermodelului brazilian ca nu se folosea de numele ei si toata intamplarea fusese un accident... fericit, am spune noi.

Louis Vuitton – The Murakami Bag

Se pare ca 2002 a fost un an prolific pentru gentile-It, culminand cu geanta creata de Takashi Murakami pentru Louis Vuitton. Iconicul design al monogramei LV a fost scaldat in 33 de culori si juxtapus unui fundal alb, creand ceea ce Marc Jacobs  descria la acea vreme drept “un mariaj monumental intre arta si comert”.

Chloe – Paddington

Botezata dupa una dintre cele mai aglomerate zone din Londra, geanta Paddington s-a vandut in 8000 de exemplare inainte de a fi lansata in magazine, in 2004!

Marc Jacobs – Stam

Jessica Stam a schimbat atat moda, cat si viata rockerului Anthony Kiedis, de la Red Hot Chili Peppers. Poate ca aventura ei cu rockstarul s-a incheiat, insa geanta care-i poarta numele, lansata in 2005, continua sa fie una dintre cele mai populare modele lansate vreodata de Marc Jacobs.

Proenza Schouler – PS1

Designerii Jack McCollough si Lazaro Hernandez o considera o “anti-It bag”, insa geanta tip satchel lansata in 2008 este o piesa esentiala in garderoba oricarei adepte a stilului urban-chic, precum Mary-Kate Olsen sau Chloe Sevigny.

Alexander Wang – The Rocco, FKA Coco

Inainte ca Burberry sa readuca in atentie stilul punk, odata cu prezentarea colectiei din 2013, Alexander Wang impunea tintele ca un fashion statement in 2009, cu geanta Rocco.

Celine – Luggage Tote

Asocierile cu Celine sunt inevitabile de fiecare data cand o geanta trapez este lansata, iar parte din acest renume se datoreaza acestui model iconic, lansat in 2009. Designerul Phoebe Philo declara atunci ca a conceput geanta drept o parte esentiala din “garderoba, dintr-un ABC al hainelor”.

Mulberry – Alexa

O adevarata It-girl merita o It-bag pe masura, nu-i asa? De aceeasi parere pare sa fi fost si Emma Hill, atunci cand a creat aceasta geanta. Se spune ca a fost inspirata de o poza in care Alexa purta o servienta pentru barbati Mulberry, asa ca "Alexa" dispune de toate calitatile unui clasic Mulberry. Fashionistele o iubesc pentru stilul atemporal si estetica minimalista, care poate completa intr-un mod inspirat orice outfit.

The Row – Alligator

In 2011, ruscacul din piele de crocodil lansat de The Row aparea pe prima pagina a ziarelor datorita pretului cu care este comercializat: 34.000 de dolari. Conceput de Mary-Kate si Ashley Olsen, ruscacul imbina cu succes extravanganta cu utilitatea, devenind un must-have in garderoba oricarei doamne  care isi doreste sa poarte nu doar o geanta, ci un veritabil simbol al statutului social.

Te intrebi care este geanta-It pentru 2015? Vogue a facut deja o selectie cu 10 modele reprezentative pentru noul an, iar in scurt timp vom putea afla care este accesoriul iconic din acest an.

Tu pe care o preferi?

Articolul urmator
Care este semnificația inelelor de logodnă în funcție de forma pietrei
Care este semnificația inelelor de logodnă în funcție de forma pietrei
Ce regină din istorie ești?
Incepe quiz
Ce regină din istorie ești?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (9)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.