Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Afla totul despre bioritm: cum te influenteaza si cum poti sa il imbunatatesti!

Joi, 15.01.2015
de Viorica Ghinea

Bioritmul sau ritmul biologic se implica in functionarea interna a organismului, actionand ca un ceas. El dicteaza viteza de functionare a organelor, asigurand un echilibru interior in functie de schimbarile din mediu. Conform opiniilor specialistilor, acest ceas interior iti influenteaza viata mai mult decat iti imaginezi. Iata cum te influenteaza bioritmul, de cate tipuri este si cum il poti stimula pentru a obtine rezultate mai bune!

Cum te afecteaza bioritmul in viata de zi cu zi?

Specialistii spun ca bioritmul influeteaza nivelul fizic, emotional si chiar pe cel mental. In teorie, acestea sunt ciclurile care guverneaza fiecare om.

bioritm

Bioritmul fizic - are legatura cu aspectele fizice ale corpului. El influenteaza nivelul de energie, coordonarea, rezistenta la boli si forta. Jumatate din ciclu esti in forma maxima si jumatate te simti slabita. Respecta cele doua perioade, altfel iti poti da organismul peste cap cu timpul.

Bioritmul emotional - influenteaza starile emotionale (dragoste/ura, optimist/pesimism, pasiune/raceala, exaltare/depresie). In momentele bune te simti creativa, optimista, iubitoare si deschisa la lucrurile din jurul tau. In schimb, in cealalta faza a bioritmului esti iritata si ai o viziune negativa asupra vietii.

Bioritmul intelectual - are acces la capacitatea analitica, memorie, abilitatea de invata usor, comunicarea si inteligenta. Atingi nivelul cel mai inalt atunci cand intelegi cu usurinta ceea ce inveti si te poti concentra la maximum. La polul opus, nu te poti concentra la ceea ce ai de facut.

Aceste cicluri interioare apar din momentul in care o persoana vine pe lume, urcand si coborand frecvent de-a lungul vietii.

Cum poti sa profiti de fazele bune ale biortimului?

Cu siguranta iti doresti sa ramai mereu in faza cea mai buna a bioritmului sau ca diferenta dintre cele doua sa nu fie prea mare. Se pare ca acest lucru se poate indeplini, avand in vedere ca exista studii care demonstreaza ca oamenii isi pot imbunatati calitatea vietii daca isi monitorizeaza frecvent bioritmul. Dupa cum ai observat, cele trei cicluri au atat o faza pozitiva, cat si una negativa. Zilele in care se face trecerea de la perioada pozitiva la cea negativa au denumirea de zile critice. Specialistii spun ca exista cate trei zile critice la fiecare ciclu si a fost demonstrat ca in acele perioade se pot intampla mai multe neplaceri ca in celelalte zile. Profita de momentele bune si evita-le pe cele in care poti avea probleme. Iata o lista realizata pe ore!

bioritm

24:00 - 1:00

Relaxeaza-te si lasa-ti organismul sa dicteze urmatoarele actiuni. Uita de activitatile suprasolicitante!

1:00 - 2:00

Corpul tau este mult mai sensibil la dureri in acest interval.

2:00 - 3:00

Ficatul lucreaza la capacitate maxima, curatand organismul de toxine.

3:00 - 4:00

Circulatia sangelui este lenta, iar creierul nu se oxigeneaza asa cum ar trebui. Organismul se simte slabit, astfel ca nu este cel mai bun interval pentru a munci. Soferii ar trebui sa evite sa conduca in aceasta ora.

4:00 - 5:00

Temperatura corpului scade simtitor si de multe ori te poti trezi infrigurata.

5:00 - 6:00

Tensiunea incepe sa creasca, somnul nu mai este profund, iar organismul incepe sa se pregateasca de trezire.

6:00 - 7:00

Specialistii spun ca la aceasta ora se produc cei mai multi hormoni la barbati. Pare a fi momentul perfect pentru o partida sexuala de neuitat.

7:00 - 8:00

Concetrarea si atentia la detalii poate atinge cote maxime.

8:00 - 9:00

Daca ai dureri, acum este intervalul potrivit pentru a lua pastile. Se pare ca vor avea rezultatele dorite si ca efectul va dura mai mult.

9:00 - 10:00

Primele ore ale zilei sunt potrivite pentru operatii, vaccinuri si analize. Sansa aparitiei unor efecte secundare este mult mai mica.

10:00 - 11:00

Organismul este pregatit sa lucreze la capacitate maxima.

11:00 - 12:00

Forta, abilitatea de concentrare si memoria functioneaza bine.

12:00 - 13:00

Organismul simte nevoia sa se odihneasca. Metabolismul incepe sa incetineasca.

13:00 - 14:00

Oboseala de dupa-amiaza se resimte in continuare.

14:00 - 15:00

Un dus revigorant va avea efecte mult mai bune decat cel facut la orele diminetii.

15:00 -16:00

Organismul este mai rezistent in fata durerilor.

16:00 - 17:00

Iti poti rezolva problemele indiferent de natura lor. Este un interval propice discutiilor.

17:00 -18:00

Tratamentele dau rezultate mai bune asupra afectiunilor corpului.

18:00 -19:00

Este un moment potrivit pentru a face sport.

19:00 - 20:00

Relaxeaza-te si lasa organismul sa se detaseze de tot.

20:00 - 21:00

Daca ai ceva de invatat, acum este momentul potrivit. Vei reusi sa intelegi si sa memorezi mult mai usor informatiile.

21:00 - 22:00

Presiunea corpului incepe sa scada. Atentie! Cei care au probleme cu ea ar trebui sa fie atenti in acest interval.

22:00 - 23:00

Pregateste-te pentru somn, in special daca ai avut o zi dificila si incepi sa te resimti.

23:00 - 24:00

Evita sa mananci in acest interval orar. Sistemul digestiv nu mai functioneaza la capacitate maxima.

Acum ca ai aflat tot ce trebuie sa stii despre bioritm, vei intelege modul in care te afecteaza si cum poti sa profiti de fazele lui pozitive.

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!