Ce cred oamenii despre tine

Joi, 06.07.2017
de Ionelia Olteanu

Există multe motive pentru care percepția pe care fiecare o are despre propria persoană nu coincide cu părerea celorlalți. Poate că lipsește conșiința de sine, ceea ce are ca rezultat dezvoltarea unor obiceiuri nepotrivite. Este foarte posibil ca tu să te vezi așa cum te văd și ceilalți. Cu toate acestea, ai nevoie de curaj și dezvoltarea înțelegerii pentru a reuși acest lucru.

Îți prezentăm în continuare trei metode pe care trebuie să le parcurgi dacă vrei să afli cum te văd ceilalți.

femeie care se gandeste

Cum să te vezi așa cum te văd ceilalți

Metoda 1. Dezvoltarea unei viziuni prin reflecție

  1. Roagă un prieten să se implice în procesul de ascultare reflectivă. Reflectarea ascultării este o tehnică ce inițial a fost dezvoltată de Carl Rogers. Aceasta presupune comunicarea emoțiilor vorbitorului către cel care îl ascultă. Scopul parafrazării sau repetării a ceea ce ascultătorul crede că vorbitorul încearcă să comunice este să ofere ocazii de clarificare. Această clarificare este benefică atât pentru ascultător, cât și pentru vorbitor. Auzind de la celălalt mesajul pe care l-am transmis ne ajută să ascultăm și să hotărâm dacă suntem mulțumiți de ceea ce am împărtășit cu ceilalți.

Prietenii tăi nu trebuie să fie antrenați de terapeuți.  Pur și simplu roagă-i să asculte și să parafrazeze mesajul, identificând emoțiile care stau la baza lui, fără opinii proprii despre subiect. Dacă prietenul tău pare să nu îți surprindă emoția, ai doar o șansă de clarificare. Continuă să vorbești până ești convinsă de faptul că cel de lângă tine înțelege.

  1. Implică-te în reflecția sistematică pentru a analiza consecințele comportamentului tău. Analizează-ți comportamentul într-o anumită situație, apoi notează consecințele și rezultatele. Efectuarea unei liste de comportamente și rezultate te va ajuta să îți organizezi mai bine gândurile. Au fost favorabile aceste rezultate? Dacă nu, încearcă să găsești alte modele comportamentale care să ducă la rezultatele dorite.

Acest lucru te va ajuta să devii mai conștientă de propriile modele de comportament și, de asemenea, să oferi un cadru pentru schimbarea comportamentului nedorit.

fata care se gandeste

  1. Fă teste de personalitate pentru a-ți descoperi sinele într-un mod distractiv. Vei găsi o multitudine de astfel de teste pe internet. Deși acestea sunt rareori valide sau de încredere, te vor ajuta să îți îndrepți atenția spre partea ta interioară. Dacă faci asta cu un prieten, va fi mult mai distractiv și îți va oferi ocazia de a primi un feedback legat de modul în care ești văzută.
  2. Cere feedback sincer și notează-l. Oamenii lansează adesea critici legate de sentimentele celorlalți, motiv pentru care poate fi dificil să înțelegi cum te percep ceilalți. Asta înseamnă că trebuie să dai altora permisiunea de a fi sinceri cu tine, fără a ține cont de sentimentele tale. Poți să încerci să explici faptul că ești într-o perioadă în care încerci să te cunoști mai bine pe tine, de aceea ai nevoie de o onestitate categorică.

Metoda 2. Înțelegerea reflectării celorlalți asupra ta

  1. Apreciază valoarea reflectării. Inconștient, avem tendința de a oglindi mimica, atitudinea, emoțiile celorlalți, pentru că așa îi înțelegem mai bine. Experiența internă a reflectării se întâmplă în mod automat și în afara conștientului, dar îți poate afecta comportamentul extern, fără să conștientizezi asta.
  2. Recunoaște importanța reflectării asupra comportamentului. Pe măsură ce devii mai conștientă de sine, vei realiza că reflectarea afectează postura, maniera, vorbirea, emoțiile și chiar respirația. Deși acest lucru este, de obicei, unul bun, în unele cazuri poți să observi că adopți emoțiile negative ale celorlalți, iar experiența ta emoțională se intensifică pe măsură ce oamenii din jurul tău devin din ce în ce mai agitați.
  3. Roagă un prieten să te observe în timp ce interacționezi cu ceilalți și să noteze expresiile exagerate sau inhibate de reflectare. Aceste notițe te vor ajuta să devii mai conștientă de comportamentul pe care dorești să îl modifici. Stabiliți împreună un semn, cum ar fi să se tragă de ureche, astfel încât el să te poată atenționa atunci când mimezi neadecvat comportamentul celorlalți. Apoi, poți modifica în mod conștient comportamentul.

oameni care discuta

Metoda 3. Inversează rolurile

  1. Implică-te în ascultarea reflectivă, pentru a verifica dacă percepția ta despre cel care vorbește este corectă. Spune-i că dorești să te implici în ascultarea reflexivă pentru a te asigura că înțelegi ce emoții transmite. Acest lucru îți va oferi multe oportunități pentru a obține clarificări și a corecta percepțiile pe care le ai despre ceilalți.
  2. Fii sinceră cu tine însăți. Dacă ceva legat de personalitatea ta îți provoacă o suferință atât de mare, încât te face să minți sau să o ascunzi, ar trebui să încerci să schimbi acel lucru. Mai întâi trebuie să fii onestă și să-ți recunoști trăirile pentru a le modifica.
  3. Cere ajutorul altora pentru a deveni mai conștientă de sine. Este posibil ca cineva din viața ta să își proiecteze sentimentele și emoțiile negative asupra ta, așa că și tu ai tendința de a răspunde cu aceleași stări negative. Acea persoană va folosi răspunsurile tale pentru a-și valida caracterizarea despre tine sau despre el. Roagă-i pe cei din exterior să observe interacțiunile tale cu persoana respectivă și apoi să îți împărtășească părerile lor.

Tu cum crezi că ești văzută de cei din jurul tău? Corespunde imaginea lor cu ceea ce credeai tu?  

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!