×
swipe
8. Nu te lăsa păcălit/ă de mirosul din magazine 8. Nu te lăsa păcălit/ă de mirosul din magazine
↓ citeste mai jos ↓
8 / 8
Vezi si »

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

1. Nu te încrede niciodată în modul în care arătați într-o cabină de probă.

De câte ori nu s-a întâmplat să-ți vezi reflexia în oglinda cabinei de probă și să îți dai seama că nu seamănă deloc cu ceea ce ești obișnuit/ă să vezi în oglinda ta de acasă, de exemplu? Nu, nu te-ai urâțit peste noapte și nici nu te-ai îngrășat câteva kilograme!

Oglinzile din magazine îți oferă cea mai puțin măgulitoare reflecție a fiecărui punct și por de pe față și creează impresia că ești mai gras/ă decât în mod normal. De ce se întâmplă asta? Ei bine, iluminarea folosită în magazine este, de fapt, o stratagemă de marketing. Ea se joacă cu ego-ul tău pentru a te convinge să cumperi cât mai multe produse, în special haine.

Ești dezamăgit/ă de ceea ce vezi în oglindă și te gândești că produsele brand-ului respectiv te vor face să te simți mai bine. Practic, cumpărând acele haine, rezolvi o problemă care nu a existat niciodată. Crezi că are rost?

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

2. Evită băuturile de mărime medie.

Oamenii au tendința de a alege o băutură medie atunci când merg într-o cafenea, de exemplu, considerând că paharul mic nu este suficient, iar cel mare este... mult prea mare. Problema este, totuși, că băutura medie este doar cu puțin mai mare decât cea mică, dar aproape la fel de scumpă ca băutura mare.

Același truc de marketing este aplicat și în cazul floricelelor de porumb de la cinematograf. Această tehnică se numește efectul de momeală și are scopul de a-l convinge pe cumpărător să aleagă un produs mai scump, oferindu-i o a treia opțiune.

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

3. Reclamele ne fac să folosim mai multă pastă de dinți decât este necesar.

Știi care este cantitatea ideală de care ai nevoie pentru un periaj corect pe dinți? Un bob de mazăre este suficient! Multe persoane cred că este nevoie de mult mai multă pastă de dinți pentru o singură spălare, iar asta doar pentru că reclamele ne îndeamnă să folosim o cantitate mai mare. Dar nu, dinții noștri nu vor fi mai albi doar pentru că folosim mai multă pastă de dinți!

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

4. Reducerile sunt rareori o idee bună.

Scopul principal al unei reduceri este de a maximiza profitul și de a te face să vrei să cumperi mai mult. În plus de asta, reducerea poate indica și faptul că un produs este supraevaluat sau de calitate slabă.

Dacă nu vrei să cazi în plasa reducerilor, înainte de a cumpăra un produs aparent redus, întreabă-te dacă ai plăti vreodată prețul întreg al acestuia. Dacă răspunsul este nu, pune articolul respectiv la loc. De ce? Ei bine, nu ai nevoie de el, ci doar încerci să obții instant sentimentul de satisfacție.

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

5. Nu te lăsa păcălit/ă de tendințe.

Dacă îți plac hainele la modă, ar fi bine să îți regândești garderoba. Nu uita că la fiecare două luni, apare o nouă croială de blugi sau o nouă culoare care, pur și simplu, face ravagii pe internet. Care este scopul acestei tendințe? De a te convinge să cheltui foarte mulți bani anual, fără să-ți găsești, de fapt, un stil propriu. Problema este că piesele la modă vor deveni învechite într-un timp foarte scurt.

În loc să urmărești constant tendințele, cel mai bine ar fi să-ți cauți un stil al tău, pentru ca mai apoi să-ți construiești o garderobă atemporală. În felul acesta, nu vei mai irosi bani pe haine care se "învechesc".

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

6. Nu te încrede în iluzia rarității, a ocaziei unice.

Oamenii sunt mai predispuși să își dorească un anumit lucru, care, în aparență, este unic sau limitat. Gândește-te doar câți oameni devin interesați să citească o carte după ce află că prima ediție s-a epuizat în câteva ore.

Alte exemple care descriu în tocmai acestă strategi de marketing sunt reclamele pe care le găsim pe site-urile companiilor de avioane sau pe cele ale hotelurilor: "Au mai rămas doar câteva bilete la acest preț", "Au mai rămas doar 3 camere!".

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

7. Chiar ai nevoie de ediția limitată a unui produs?

Companiile obișnuiesc să lanseze ediții limitate în speranța ca oamenii vor considera obiectele respective rare și unice. Tocmai de aceea, produsele apar, în general, în perioada sărbătorilor și, în plus de asta, au prețuri piperate. Atunci, oamenii tind să cheltuiască mai mult, dar și să caute obiecte unicat.

Produsele de acest tip nu vor sta prea mult timp pe rafturile magazinului, iar asta înseamnă că producătorii lor depun rareori eforturi în ceea ce privește calitatea acestor.

8 sfaturi pentru a decodifica trucurile de marketing, care te ajută să cumperi ieftin și inteligent

8. Nu te lăsa păcălit/ă de mirosul din magazine

Nu, mirosul apetisant de panificație din supermarket nu este real! Nu, nu vine de la cuptorul cald, care îți pregătește ție cele mai delicioase preparate. Se pare că supermarketurile eliberează mirosul de "brutărie proaspătă" pentru a te face să poftești și să cumperi patiserie chiar dacă, în fond, nu aveai de gând să faci asta. Această strategie se numește "marketing parfumat".

‹ Vezi și