Beauty Fridays

Idei de mic dejun pentru copii! Cum îi hrănești sănătos

Miercuri, 05.10.2016
de Alexa Galgau

Dacă pentru adulți hrana este esențială pentru a avea o sănătate de fier, acest lucru este cu atât mai important pentru copii, care se află în plină dezvoltare și au nevoie de un meniu cât mai variat, format din toți nutrienții necesari creșterii. Și pentru că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, trebuie să îi înveti pe micuți să nu sară niciodată peste el.

Descoperă cele mai simple și sănătoase idei de mic dejun pentru copii și învață-i încă de mici să se hrănească sănătos!

Cele mai bune idei de mic dejun pentru copii

Deși este mai simplu să îi dai copilului tău un castron cu cereale și lapte la micul dejun, trebuie să știi că există multe alte opțiuni de mâncare sănătoasă care îl ajută să se dezvolte armonios, ferindu-l în același timp de o sumedenie de boli.

Încearcă aceste idei de mic dejun pentru copii și vei vedea cum micuțul tău devine mai energic pe zi ce trece:

1. Iaurt grecesc cu fructe proaspete: iaurtul grecesc are proteine de bună calitate și calciu, care este esențial pentru dezvoltarea oaselor copilului. Fructele sunt pline de vitamine și îi vor da energia necesară pentru primele ore ale zilei. Pentru un mic dejun mai consistent, adaugă puțin sirop de agave sau de arțar.Fructele le poți lăsa întregi sau le poți face bucăți mici, la procesor, pentru ca micuțul tău să nu aibă bătăi de cap atunci când le consumă. Este un mic dejun ideal pentru zilele în care ești grăbită, iar micuțul tău nu prea are poftă să termine micul dejun la timp. Pentru că este lichid, acest perapat poate fi depozitat într-o cană termică și consumat ulterior de copilul tău.

2. Sandvici cu ou și roșii: nu îți trebuie decât niște ouă fierte tari, câteva felii de pâine integrală și câteva felii de roșii. Stropește feliile de pâine cu puțin ulei de măsline, apoi adaugă roșiile, feliile de ouă și puțină mozzarella rasă. Condimentează cu oregano și sare și pune-le la microunde până se topește cașcavalul.

3. Chiflă cu cremă de brânză și legume: pentru a face acest mic dejun mai apetisant pentru cel mic, unge o jumătate de chiflă albă cu un strat generos de cremă de brânză și creează astfel un chip din legume: ochii să fie două felii de castraveți, gura să fie o felie de roșie și pupilele să fie măsline tăiate.

4. Fulgi de ovăz în piure de mere: aceasta este una dintre variantele cu care îți poți convinge copilul să mănânce și alte cereale, nu doar pe cele de pe piață. Fă-i piureul de fructe preferat, adaugă fulgii de ovăz și puțină scorțișoară și lasă fulgii să se înmoaie 20-30 de minute. Micuțului tău va adora acest „porridge” delicios!

5. Griș cu caise și migdale: prepară grișul așa cum îl faci de obicei, până devine gros, apoi toarnă-l într-un castron, adaugă bucăți de caise și migdale și presară deasupra niște zahăr brun, care se va topi în contact cu grișul și va forma un fel de sirop delicios. Ori, dacă preferi, poți să topești puțin zahăr în tigaie, cu puțin unt, și să-l torni peste griș (nu trebuie să fie mult, doar de gust).

6. Clătite cu banane și migdale/nuci: în loc să îi prepari copilului tău clătitele obișnuite, încearcă o rețetă mai simplă și mai sănătoasă, din doar trei ingrediente. Este vorba despre clătitele cu banane, care sunt mai nutritive decât cele cu făină. Adaugă în ele sau deasupra niște nuci măcinate, amestecate cu puțin sirop de arțar, și îți garantăm că micuțul tău va goli farfuria imediat.

7. Omletă cu ciuperci, spanac și brânză: acest mic dejun este plin de proteine, fier, vitamine și calciu și este o variantă delicioasă, la care copilul tău nu va face nazuri. Bate un ou cu puțină sare și cu brânză dată pe răzătoare. Pune niște ciuperci de la conservă la călit, iar când încep să se rumenească, pune spanacul, mai lasă câteva minute să scadă, apoi adaugă oul. Când e gata omleta, pune-o pe două felii de pâine integrală.

8. Pizza rapidă, la microunde: există vreun copil care să refuze pizza? Ei bine, poate că nu ai timp să faci una la prima oră, dar poți să prepari una dacă ai lipie și câteva ingrediente simple în casă. Stropește o lipie cu puțin ulei de măsline și pune toppingurile dorite pe ea (roșii, ceapă, măsline, ardei etc.), iar peste toate presară brânză mozzarella. Pune lipia la cuptorul cu microunde până brânza începe să se topească și ingredientele sunt bine pătrunse.

După cum vezi, există foarte multe idei de mic dejun pentru copii care sunt și sănătoase, și gustoase, iar partea bună este că nu îți ia foarte mult timp nici să le prepari

Află și cum să prepari omletă la cuptorul cu microunde!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016