Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Cum să te bucuri de sesiuni de sport acasă

Marţi, 01.10.2019
de Andreea Marinescu

E posibil să te lovești de anumite probleme atunci când te hotărăști, în sfârșit, să îți faci un abonament la sală, pentru că apare momentul în care realizezi că nu ai timp sau starea de spirit necesară pentru sesiunile de fitness săptămânale. Poate sala e prea departe, programul tău e prea haotic sau traficul nu e de partea ta - toate acestea sunt motive pentru care de multe ori abandonezi prematur gândul de a face sport regulat. Există, însă, metode alternative care te ajută să rămâi în formă fără să faci compromisuri.

Avantaje când faci sport acasă

Chiar dacă într-o sală de fitness găsești nenumărate aparate și accesorii pentru sport, iar acasă aceste resurse sunt limitate, există multe alte avantaje și moduri de a te organiza care vor face sportul de acasă comparabil cu cel de la sală.

Timp
Pentru o viață sănătoasă, mișcarea este indispensabilă, iar sportul îți asigură câțiva ani în plus. Dacă faci sport acasă regulat, tu îți faci programul, fără niciun cost sau alte griji. Poți alege ședințe de fitness matinale pentru a-ți pune sângele în mișcare de la primele ore ale zilei sau seara, înainte de culcare. În general, sesiunile de bază pentru întregul corp durează cam 30 de minute, dar timpul poate varia. Nu există o regulă despre cât de lungi sau scurte trebuie să fie seturile de exerciții, dar chiar și cele mai scurte sunt benefice pentru corp și influențează starea de bine din fiecare zi.

Intimitate
Dacă nu te simți confortabil în locuri aglomerate sau preferi să faci sport într-un spațiu personal și sigur, acasă te vei simți cel mai bine. În funcție de genul de exerciții pe care le preferi, poți să-ți alegi muzica și să setezi ambianța după propriul plac și să exersezi și mișcări care îi pot pune în dificultate pe începători. Este important ca nici la sală să nu existe sentimente de inhibiție, dar dacă acestea te împiedică să duci la bun sfârșit o sesiune de antrenament, poți vedea aceleași rezultate și acasă.

Bani
Investițiile necesare când faci sport acasă sunt mai mici decât abonamentul la sală. Nu te gândi însă că nu există nicio cheltuială. Pentru a te putea bucura de avantajele pe care ți le oferă sportul, trebuie să dai atenție echipamentului și aparatelor chiar și pentru antrenamentele de bază. Avantajul este că, odată achiziționate, nu va trebui să plătești o taxă lunară, ca în cazul abonamentului. O investiție de moment te va susține pe termen lung.

De ce ai nevoie pentru antrenamentele de acasă

Voința și refuzul de a lăsa pe mâine ce poți face astăzi sunt cele mai importante, dar există și alte aspecte pe care trebuie să le ai în vedere.

Îmbrăcămintea
Este foarte important ca îmbrăcămintea să fie una lejeră, așa că maiourile, tricourile și colantii sunt elementele de bază în orice sezon când vine vorba de fitness. Alege materiale care lasă pielea să respire și care sunt cât mai elastice. Ferește-te de haine prea strâmte pentru că nu vor fi de partea ta atunci când faci exerciții care necesită stretching intens. În special dacă practici yoga, hainele de sport mai largi și colanții cât mai elastici sunt cele mai bune opțiuni. Detalii aici!

Echipament
Echipamentul poate consta într-o saltea de sport sau yoga, gantere (de greutăți mai mici pentru începători), minge pentru pilates, benzi elastice, coardă, greutăți reglabile și multe altele în funcție de genul de antrenamente pe care plănuiești să-l practici. Pentru astfel de accesorii poți cheltui între 50 și 100 de lei sau mai mult. Există, de asemenea, o multitudine de exerciții pe care le poți face fără niciun fel de echipament. Singura care îți va fi indispensabilă este salteaua de sport care îți protejează în special coloana în timpul exercițiilor.

Care sunt cele mai potrivite exerciții

Dacă la sală trebuie să plătești pentru îndrumarea unui instructor de fitness, acasă ai la îndemână multe resurse gratuite și poți învăța tot de la experți în domeniu.

Yoga
Yoga este perfectă dacă îți dorești să lucrezi tot corpul încet și să te încarci cu o doză de liniște și spiritualitate. Exercițiile complexe pot provoca accidentări dacă ești la început, dar dacă urmărești lecții de yoga pentru începători, vei ajunge să stăpânești cu brio mișcările mai complicate. Yoga este benefică pentru cei cu probleme precum stresul sau anxietatea, dar și pentru tonifierea musculaturii întregului corp. Poți alege sesiuni de relaxare sau sesiuni pentru diferite clase de mușchi. Poți urmări canalul de Youtube Yoga With Adriene pentru sesiuni gratuite personalizate în funcție de dificultate, stări sau moment al zilei.

Fitness și cardio
Dacă îți dorești să lucrezi mușchii sau să-ți ții inima în priză, poți alege exerciții de fitness sau cardio. În categoria fitness intră majoritatea celor de tipul pilates sau antrenamente cu gantere, dar și exerciții în care îți folosești doar masa corpului. Cardio se referă la exercițiile de tipul aerobicului. Poți alege sesiuni de intensitate ridicată de 10 minute sau sesiuni mai lungi de până la o oră. De asemenea, poți opta și pentru săritul corzii. Pe Youtube găsești o selecție impresionantă de video-uri direct de la profesioniști, care te vor ajuta să-ți setezi rutine zilnice și să avansezi.

Dacă antrenamentele la sală nu te-au convins sau nu ai timp, alege să faci sport de acasă și salvează timp prețios pentru exercițiile tale preferate. Încearcă mai multe, alege-le pe cele care ți se potrivesc cel mai bine, fă-ți un program pe care să-l respecți de câteva ori pe săptămână și beneficiile vor apărea imediat.

 

Surse foto: unsplash.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro

    • vizionate
    • votate
    • discutate

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!