Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

De ce sa facem sport: 50 de motive care te vor convinge

Luni, 20.01.2014
de Andreea Gluh

Kilogramele in plus si starea de bine a organismului nu sunt intotdeauna suficiente pentru a ne convinge sa facem sport. Pretexte se gasesc intotdeauna: nu avem timp destul, suntem obositi, ne luam de lucru si acasa, familia este pe primul plan etc. Acestea sunt motive destul de bune, desigur, insa nu ne scuza dezinteresul pentru ceea ce ne-ar putea prelungi viata sau ne-ar putea feri de diversele afectiuni cronice, ce pot deveni fatale. Noi ne-am gandit sa te facem sa te razgandesti si sa iti oferim 50 de motive care te vor convinge sa incluzi miscarea pe lista ta de activitati zilnice.


Asadar, iata de ce sa facem sport!

1. Te binedispune

Sportul te face sa uiti de stresul zilnic. Concentreaza-te cat mai mult pe activitatile fizice realizate acasa, la sala sau in aer liber, pentru a obtine rezultatele dorite.

2. Iti creste capacitatea de asimilare a informatiilor

Faptul ca iti mentii atentia focusata pe ceea ce faci, indiferent ca este vorba despre niste simple exercitii sau despre un program mai complex, iti va creste capacitatea de concentrare. Asadar, vei reusi sa retii din ce in ce mai usor informatiile noi.

3. Te ajuta sa iti dezvolti respectul de sine

Sportul te mentine in forma, iar o silueta de invidiat este o dorinta fireasca. Atunci cand observi rezultatele efortului depus, respectul de sine va creste pe zi ce trece.

4. Iti mentine creierul sanatos

Faptul ca sportul ajuta la diminuarea stresului reprezinta un punct in plus in mentinerea unui creier sanatos. De asemenea, atunci cand faci efort acest organ vital se oxigeneaza mai bine.

5. Vei fi in forma si vei avea un corp de invidiat

Vrei sa scapi de  kilogramele in plus si sa realizezi mai usor orice activitate? Sportul este solutia potrivita!


6. Te ajuta sa iti mentii sanatatea psihica

Grijile de zi cu zi reprezinta un motiv de stres, iar acesta poate duce la instalarea unor nevroze sau a unor depresii. Daca vei practica minim o jumatate de ora de sport zilnic, vei reusi sa te concentrezi pe gasirea unor solutii pentru a iesi din dilema.

7. Iti intareste imunitatea

Jogging-ul, inotul sau orice alta activitate fizica realizata in aer liber contribuie cu succes la intarirea sistemului imunitar. In acest mod vei uita de racelile care te sacaie atunci cand exista variatii bruste de temperatura.

8. Reduce stresul

Incearca sa iti schimbi dispozitia facand sport. Activitatile fizice care implica un efort intens te ajuta sa scapi de stres.

9. Te face sa te simti mai fericita

Stresul diminuat si respectul de sine crescut contribuie la starea ta de fericire. Un rol important in acest sens il joaca endorfinele secretate de creier atunci cand faci sport.

10. Vei dormi mai bine

Efortul realizat in timpul zilei te va ajuta sa dormi mai bine. In plus, somnul va fi mai odihnitor, mai ales ca vei scapa de stres.



11. Te ajuta sa capeti o culoare sanatoasa in obraji

Sportul in aer liber iti readuce culoarea in obraji. Incearca sa faci jogging intr-o dimineata racoroasa si vei vedea schimbarea imediat. 

12. Are efect antiimbatranire

Activitatea fizica intensa te ajuta sa iti mentii starea de sanatate a articulatiilor si a organelor. 

13. Te fereste de accidentul vascular cerebral

Activitatea fizica te ajuta sa arzi grasimile. Acestea din urma sunt responsabile pentru cresterea tensiunii arteriale, care poate duce la un accident vascular cerebral. Asadar, apeleaza la sport pentru a-ti mentine starea de sanatate.

14. Iti mentine incheieturile sanatoase

Activitatea fizica realizata constant in perioada tineretii te fereste de osteoporoza, care se poate instala odata cu inaintea in varsta.

15. Muschii tai vor fi mai puternici si mai tonifiati

Vrei sa ai un abdomen plat si picioare subtiri? Tonifiaza-ti muschii! Incearca exercitiile care ti se potrivesc si realizeaza-le de minimum doua ori pe saptamana. 


16. Te ajuta sa scapi de anxietate

Anxietatea este provocata de stresul zilnic, de grijile care pot ajunge sa te copleseasca. Incearca sa faci miscare pentru a scapa de tensiunea acumulata si vei reusi sa gasesti solutiile la problemele tale mult mai usor.

17. Memoria ta se va imbunatati

Oxigenarea creierului joaca un rol important in activitatea neuronilor. Memoria ta se va imbunatati pe zi ce trece.

18. Te ajuta sa scapi de dependente

Esti fumatoare si nu reusesti sa scapi de acest viciu? Incearca sa faci miscare periodic si concentreaza-te pe importanta sanatatii tale. Starea de bine pe care ti-o confera sportul te va ajuta treci peste dependentele pe care le ai.


19. Vei fi mai productiva la serviciu sau acasa

Faptul ca te odihnesti mai bine dupa ce faci sport te ajuta sa fii mai productiva in activitatile tale zilnice.

20. Vei fi mai creativa

Un creier bine oxigenat este un creier care lucreaza mai repede. Indiferent de problemele care se vor ivi pe parcursul zilei, tu vei da dovada de creativitatea necesara pentru a le solutiona.

21. Iti schimba parerea despre propriul corp

Nu iti place aspectul abdomenului tau? Nu indraznesti sa porti fuste scurte sau pantaloni stretch, pentru ca ai senzatia ca picioarele tale nu sunt suficient tonifiate? Ei bine, sportul te va ajuta sa iti schimbi parerea despre propriul corp.

22. Vei avea mai multa incredere in tine insati

Pe masura ce muschii tai vor deveni mai tonifiati, iar corpul tau va capata aspectul dorit, vei dobandi mai multa incredere in tine insati. In plus, faptul ca vei reusi sa duci la bun sfarsit toate activitatile zilnice si sa te odihnesti mai bine vor reprezenta niste bonusuri binevenite.

23. Te vei concentra mai usor pe ceea ce vrei sa realizezi

Vrei sa scapi de vreun viciu sau poate doresti sa faci rezolvi cat mai multe de pe lista ta de zi cu zi? Te vei concentra pe obtinerea rezultatelor mai usor cu ajutorul sportului.

24. Te ajuta sa optezi pentru o dieta sanatoasa

Pentru o stare de sanatate buna, alege sa urmezi o dieta sanatoasa. Fibrele si vitaminele din alimente iti vor fi de ajutor atunci cand vei depune efort zilnic.



25. Iti prelungeste viata

O greutate corporala potrivita constitutiei tale, o inima mai sanatoasa, un creier oxigenat - toate acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care sportul iti prelungeste viata cu ani buni.

26. Iti intareste oasele

Presiunea exercitata asupra sistemului osos atunci cand faci diverse exercitii este benefica organismului tau. Totusi, este bine sa apelezi la sfatul unui antrenor specializat, mai ales cand este vorba despre ridicarea greutatilor, pentru a evita accidentele.

27. Iti mentine inima in forma

Exercitiile fizice iti mentin inima sanatoasa. Opteaza pentru jogging si pentru urcatul scarilor, daca timpul sau bugetul nu iti permit sa te duci la o sala de fitness.

28. Te ajuta sa ai o postura corecta

Exercitiile pentru spate si pentru umeri te vor ajuta intotdeauna sa iti mentii postura corecta. In acest mod te vei feri de diverse afectiuni ale coloanei vertebrale, care pot aparea odata cu inaintarea in varsta.

29. Nu vei mai raci atat de usor

Sistemul imunitar slabit este responsabil pentru raceala de sezon. Fa sport si mananca sanatos si nu va mai fi nevoie sa apelezi la medicamente.



30. Te ajuta sa iti recapeti pofta de mancare

Nu doar somnul va fi mai odihnitor dupa o activitate fizica intensa, ci si mancarea va avea un gust mai bun. Faptul ca depui efort atunci cand faci sport te ajuta sa iti recapeti pofta de mancare si sa uiti de suplimentele din farmacii in favoarea fructelor si a legumelor proaspete.

31. Contribuie la scaderea colesterolului

Colesterolul crescut este una dintre cauzele instalarii unor boli care duc la deces. Printre acestea se numara cele care afecteaza inima, ficatul si creierul. Pentru a scapa de grasimile acumulate in organism, apeleaza la sport si consuma alimente bogate in fibre.
 

32. Scade riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer

Sistemul imunitar puternic lupta impotriva formarii celulelor anormale, care sunt responsabile de aparitia cancerului in organism. Studiile au aratat ca aceasta maladie mortala poate fi impiedicata prin practicarea activitatii fizice periodice. De exemplu, cercetatorii de la Universitatea Southern California din Los Angeles au ajuns la concluzia ca riscul aparitiei cancerului la san scade cu 20% in cazul femeilor care practica sportul mai mult de cinci ore pe saptamana.

33. Joaca un rol important in scaderea tensiunii arteriale

Odata ce nivelul colesterolului din organism scade, tensiunea arteriala va reveni la valorile normale. In acest mod  riscul de accident vascular cerebral sau de infarct miocardic vor scadea semnificativ.


34. Scade riscul aparitiei diabetului

Apetitul pentru dulciuri se va reduce semnificativ daca vei face miscare. In plus, scapand de kilogramele nedorite, organismul tau va putea metaboliza corect zaharurile, astfel incat aceasta afectiune cronica va fi tinuta departe.

35. Lupta impotriva bolii Alzheimer

O activitate cerebrala intensa te fereste de Alzheimer. Sportul te ajuta sa iti mentii si creierul in forma, nu doar corpul.

36. Te scapa de durerile de spate

Exercitiile pentru spate te pot ajuta sa scapi de aceasta neplacere cauzata de postura incorecta sau de timpul indelungat petrecut pe scaun, la birou.


37. Scade riscul instalarii osteoporozei

Miscarea te fereste de aceasta boala care se instaleaza odata cu inaintarea in varsta, prin intarirea sistemului osos.

38. Amelioreaza starile depresive

Daca vrei sa scapi de depresia care nu iti da pace, imbina miscarea in aer liber cu o dieta sanatoasa. Aportul de vitamine si oxigenarea creierului joaca un rol decisiv in ameliorarea starii psihice.

39. Ajuta la mentinerea masei musculare

Vrei sa ai muschii tonifiati intotdeauna? Odata cu varsta se poate intampla sa pierzi din masa musculara, insa exercitiile efectuate periodic previn aceasta neplacere.


40. Vei avea mai multa energie

Daca ti-ai imaginat ca efortul depus la sala sau acasa, realizand diverse exercitii, te va obosi intr-atat incat nu vei mai avea energie pentru altceva, te inseli. Sportul iti intareste corpul si mintea si iti pastreaza nivelul de energie ridicat. 

41. Poti ajunge la performante sportive

Iti place sa alergi? Participa la un maraton si vezi pe ce loc iesi la final. Orice sport practicat cu placere se poate transforma intr-unul care te poate face sa devii cunoscuta.


42. Creste rezistenta la durere

Studiile au aratat ca practicarea sportului creste rezistenta la durere a organismului. Acest lucru poate avea legatura cu beneficiile activittaii fizice asupra creierului, care secreta serotonina.

43. Imbunatateste echilibrul si coordonarea

Echilibrul si coordonarea miscarilor pot fi dezvoltate prin intermediul activitatii sportive. Apeleaza la exercitiile special concepute in acest sens si vei vedea rezultatele in scurt timp.

44. Contribuie la transportul oxigenului catre celule

Oxigenul inseamna viata. Inspira si expira profund atunci cand faci sport, pentru ca acest gaz vital sa poata ajunge in plamani si de acolo, in celulele din organism.

45. Creste nivelul de concentrare

Atunci cand faci exercitii inveti sa te concentrezi asupra rezultatului. Deprinde acest obicei si in ceea ce priveste alte activitati zilnice.

46. Te ajuta sa iti dezvolti autocontrolul

Sportul te scapa de vicii, iti creste rezistenta la durere si puterea de concentrare. Toate acestea fac parte din capacitatea de autocontrol, pe care ti-o vei dezvolta in timp.

47. Previne instalarea oboselii

Facand sport periodic, vei observa ca starea de oboseala nu se va mai instala chiar atat de repede. Aceasta se datoreaza atat oxigenarii organismului, cat si cresterii rezistentei la efort.

48. Imbunatateste viata sexuala

Vei invata sa te bucuri de viata si de relatia cu partenerul tau atunci cand nu vei mai fi mereu obosita sau ingrijorata.


49. Viata ti se va parea mai interesanta daca faci sport

Poate ca jobul tau nu implica asumarea unor riscuri, poate ca timpul petrecut la birou, in fata unui calculator, te oboseste, desi nu faci altceva decat sa stai pe scaun timp de opt ore pe zi. Daca mai adaugam pe lista si treburile zilnice care te asteapta acasa, putem spune ca viata nu pare a fi foarte interesanta. Ei bine, sportul iti va schimba opinia.

50. Imbunatateste calitatea vietii

Toate efectele benefice ale sportului care au fost enumerate mai sus duc la o singura concluzie: calitatea vietii se va imbunatati gratie activitatii fizice efectuate de minimum doua ori pe saptamana.

Acum, dupa ce ai aflat de ce sa facem sport, alege cele mai convingatoare motive care te pot indemna sa ai o activitate fizica sustinuta si vei observa ca rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.1 (11)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro

    • vizionate
    • votate
    • discutate

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!