5 sfaturi pentru îngrijirea părului de care să ții cont

Redactor Andreea Baluteanu

Părul acela moale și strălucitor, demn de un model de revistă, pare un vis pentru multe dintre noi. O să fim sincere: nu ai cum să arăți de fiecare dată de parcă tocmai ai fi ieșit de la coafor. Așa cum e natural ca din când în când să îți mai apară câte un coș și să te confrunți cu cearcăne după ce nu ai dormit suficient, și reciproca e valabilă: poți să experimentezi și bad hair days fără să faci un dezastru din acest fapt.

Ceea ce ar trebui să țintești nu e un păr de vedetă, mereu impecabil, ci un păr sănătos. În acest sens te vor ajuta trucurile noastre de mai jos!

Cum ai grijă de părul tău? Cele 5 gesturi care contează

Părul e mai mult decât un accesoriu de frumusețe sau o planșă de pictor pe care să etalezi cele mai cool culori ale momentului. Părul face parte din tine, așa că grija față de el trebuie să emane dragoste.

Iată mai jos care sunt cele cinci sfaturi ce îți vor asigura o relație mai bună cu podoaba ta capilară!

Părul e ceea ce mănânci (și ce bei!)

Dieta joacă un rol primordial în sănătatea și aspectul părului tău, încă și mai important decât calitatea șamponului sau capacitatea de reparare a măștii tale. Pe primul plan se află proteinele, acestea întărind cuticula și crescându-i rezistența. Cea mai importantă sursă de proteină e carnea, dar dacă ai adoptat o dietă vegană sau vegetariană, îți poți susține podoaba capilară consumând leguminoase, salată, soia, lapte, nuci și semințe.

Mai departe, trebuie să știi că multe persoane care aveau probleme cu căderea părului prezentau și deficiențe de aminoacizi. Aceste elemente de construcție a proteinelor sunt majoritar preluate din alimentație, așa că trebuie să integrezi în dietă lapte, ouă, carne de pui, carne de vită, somon, boabe de soia, quinoa. Și acizii grași, în special Omega-3, din pește, nuci, semințe, avocado, leguminoase și soia au rol în protecția firului de păr.

Vitamina E joacă la rândul său un rol important, îmbunătățind circulația sângelui la nivelul scalpului și având proprietăți antioxidante. O regăsești în cartofi dulci, migdale sau căpșuni.

Tot pentru sănătatea părului tău, e vital să consumi și apă în mod consecvent. Aceasta facilitează transportul nutrienților și al mineralelor la foliculul de păr.

Las-o mai ușor cu instrumentele de styling.

Bobul acela fabulos își pierde din senzualitate atunci când nu e îndreptat cu placa, iar look-ul tău nu e complet fără buclele romantice realizate cu ondulatorul? Te înțelegem, și știm și că părul proaspăt spălat arată mai bine atunci când e uscat cu foehn-ul decât atunci când e lăsat să se zvânte liber.

Însă instrumentele de styling sunt principala cauză pentru degradarea părului. Căldura excesivă poate să deterioreze în mod permanent cuticula, fără posibilitate de salvare.

Așadar, lasă întrebuințarea instrumentelor de styling pentru dățile când ieși în oraș sau când vrei să ai un look impecabil. În rest, permite-i o pauză părului în care să își revină la starea sa naturală.

Folosește produsele potrivite de îngrijire a părului în ordinea corectă.

Cosmeticele nu sunt eminamente bune sau rele: sunt potrivite sau nepotrivite pentru tine. Uleiul acela de păr, care i-a salvat podoaba capilară prietenei tale, poate fi complet necorespunzător pentru tine, iar șamponul tău preferat poate să nu dea randament pentru mama ta și așa mai departe.

Să identifici atât tipul părului tău (uscat, gras, normal, creț, drept), dar și textura (poros, fin, gros, subțire) e vital ca să alegi apoi gama de îngrijire ce ți se va potrivi ca o mănușă.

Dar și dacă ai nimerit produsele ideale pentru tine, tot pot da chix dacă nu vei ști cum să le folosești. Câteva reguli „de aur”? Șamponul se aplică la rădăcină, masând și apoi lăsând mixul de apă și produs care se scurge să curețe și lungimile. Pe de altă parte, balsamul se aplică NUMAI pe lungimi. Masca și uleiul pot fi folosite și pe scalp, atât timp cât este prevăzut astfel, iar serumurile sunt în general utilizate pe părul umed, zvântat cu prosopul. Tratamentele ce acționează în profunzime își fac de minune treaba atunci când sunt aplicate pe părul uscat și lăsate să îți repare părul timp de minimum 15-30 de minute, urmând ca apoi să speli părul și să aplici un produs leave-in.

fata cu par frumos aflata la mare

Contracarează stresul!

Poți să ai o rutină de îngrijire desăvârșită și totuși să te trezești că părul îți cade sau se usucă când ți-e lumea mai dragă. Stresul e atât de nociv încât poate inclusiv să contracareze toate acele beneficii oferite de o dietă echilibrată. Exercițiile de respirație, meditația, rugăciunea, plimbările în natură și desfășurarea hobby-urilor preferate sunt tehnici prin care ții la distanță stresul.

Curăță în profunzime scalpul.

La suprafața pielii capului se adună toate greșelile tale. Aici se depun produse de styling și de îngrijire, urme de șampon, de ulei sau de mască, alături de impurități din atmosferă. Tocmai de aceea, să folosești un șampon clarificant, o dată pe lună sau la două săptămâni, este un truc care îți va salva părul. Stimulezi astfel creșterea părului, căci eliberezi rădăcina de build-up-ul de bacterii, murdărie, sebum, produse, și îmbunătățești circulația sângelui. Nu o să îți vină să crezi ce rezultate wow vei observa numai pentru că ai bifat acest pas.

Aceste sfaturi de îngrijirea părului sunt apte să schimbe relația pe care o ai cu podoaba ta capilară. Aplicându-le cu consecvență, nu vei mai avea motive să te plângi că părul tău are zile proaste pe bandă rulantă: e timpul să te îndrăgostești din nou de șuvițele tale! Loncolor te ajută cu gama de vopsea de păr și produse de îngrijire a părului: culoarea perfectă se află la un click distanță!

Surse foto: iStock, Unsplash

Articolul urmator 10 sfaturi care te vor scuti de corvoada de a-ți spăla părul în fiecare zi

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.