Adriana Ghiță, Fondatoarea brandului Hadri: „Doar ingredientele naturale pot completa nevoile pielii, în timp ce substanțele chimice de sinteză nu doar că nu ajută, dar pot și dăuna.”

Adriana Ghiță, Fondatoarea brandului Hadri: „Doar ingredientele naturale pot completa nevoile pielii, în timp ce substanțele chimice de sinteză nu doar că nu ajută, dar pot și dăuna.”
Andreea Constantin
Vineri, 14.02.2025

Adriana Ghiţă, de profesie farmacistă, a dezvoltat brandul de cosmetice Hadri după ce a început să facă produsele în laboratorul unei farmacii în care lucra. Ulterior, antreprenoarea a pornit propria farmacie şi a dezvoltat şi brandul de cosmetice Hadri care, astăzi, are un portofoliu de circa 100 de produse de îngrijire pentru corp, din mai multe categorii, realizate manual şi din ingrediente naturale.

„Cu muncă și dedicare, așa cum am făcut până acum, nu putem decât să creștem.”

Adriana ne împărtășește astăzi povestea brandului Hadri, filozofia sa de business și viziunea despre îngrijirea pielii cu ajutorul naturii.

Adriana, te-ai format ca farmacistă, dar ai decis să îți deschizi propria linie de cosmetice.

Ce te-a motivat să faci această schimbare și care a fost primul pas concret în crearea brandului Hadri? 

La facultatea de farmacie am studiat intens chimia, tehnica farmaceutică, dermato-cosmetica și tot ce ține de sănătatea pielii. Totuși, materia era destul de învechită în privința formulelor produselor de îngrijire, iar abordarea bazată pe memorare mecanică nu mi-a plăcut niciodată.

Aproape de finalul studiilor, am decis să mă autoinstruiesc. Am comandat cărți din Occident și mi-am făcut abonamente pe site-uri de specialitate. Așa am descoperit puterea plantelor și legătura dintre structura uleiurilor naturale și piele. Am înțeles că doar ingredientele naturale pot completa nevoile pielii, în timp ce substanțele chimice de sinteză nu doar că nu ajută, dar pot și dăuna.

Ce a însemnat acest proces de învățare și cât de mult te-a provocat să găsești formula perfectă?

Studiul și realizarea primei creme mi-au luat mult timp. Sunt perfecționistă și, ca un adevărat Capricorn, investesc mult în documentare pentru a obține cele mai bune rezultate. Pe parcurs, câteva prietene au testat cremele, iar în urma feedback-ului lor am ajustat formulele de două ori.

Cum a evoluat businessul tău de la o drogherie într-o farmacie cu propriul laborator? Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat pe parcursul acestui proces și cum le-ai depășit? 

Echipa – a fost extrem de dificil să găsesc oameni potriviți în acest domeniu. Am fost nevoită să mă împart între rolurile de administrator de firmă, farmacist, producător de cosmetice și responsabilitățile față de familie. A fost o perioadă de alergătură și muncă intensă, care, din păcate, mi-a afectat sănătatea. Am ajuns să mă neglijez și, în cele din urmă, am fost diagnosticată cu cancer (stadiul I – partea bună, dacă pot spune așa...).

Brandul Hadri se axează pe produse realizate manual din ingrediente naturale, fără aditivi inutili.

 

Ce te-a determinat să urmezi această filozofie și care sunt ingredientele pe care le consideri esențiale pentru produsele de îngrijire? 

Folosesc exclusiv ingrediente naturale. Când simțim tenul uscat, acesta poate fi un semn de deshidratare sau de un nivel scăzut al lipidelor. În astfel de situații, este important să hidratăm pielea, să menținem apa în țesuturi și să completăm cu acid hialuronic (o substanță naturală) și lipide, pe care le regăsim în uleiurile vegetale. 

„Aleg aceste ingrediente de la producători renumiți la nivel mondial și niciodată nu pornesc de la preț atunci când formulez un produs.”

Cum te asiguri că produsele Hadri sunt sigure și eficiente pentru toate tipurile de piele? Care sunt procedurile de testare și evaluare pe care le urmezi înainte de a lansa un produs pe piață? 

Folosesc doar materii prime de calitate, certificate și însoțite de buletine de analize. Creez formule concentrate, iar pe etichetă trebuie menționate toate ingredientele utilizate. Totuși, există o diferență semnificativă între a include 0,1-0,5% acid hialuronic și a folosi 2%. La fel, între un ulei de floarea-soarelui rafinat, ieftin, și un ulei de jojoba sau de sâmburi de caise, presate la rece și certificate organic. Evit cu strictețe compușii cu potențial alergenic. Toată activitatea se desfășoară într-un laborator curat, sterilizat cu lămpi UV, iar produsele finale sunt însoțite de buletine de analize.

Gama de produse Hadri include produse de igienă, hidratare și îngrijire a părului. Cum ai ales să diversifici această gamă și ce îți dorești să ofere fiecare categorie de produse consumatorilor? 

Îmi doresc ca toate produsele de îngrijire să fie realizate integral în laboratorul meu. Consider că este normal și sustenabil să achiziționezi de la un producător local, mai ales pentru comunitatea din vecinătate. Voi continua să dezvolt produse noi și să îmbunătățesc formulele ori de câte ori voi considera că este posibil.

Crearea de produse personalizate este un aspect important al brandului Hadri. Cum se face personalizarea și care sunt cele mai frecvente cerințe ale clienților în acest proces? 

„Personalizarea apare atunci când clientul a încercat mai multe produse fără rezultate.”

Încep prin a face o anamneză, pentru a înțelege istoricul și stilul de viață al clientului. Sunt mulți factori care influențează aspectul pielii, iar o „cremă minune” nu există. Dacă este necesar, îndrum clientul către un medic dermatolog. Produsele pe care le recomand pot necesita concentrații mai mari de substanțe sau mai multe produse, în funcție de nevoile pielii. De asemenea, elimin uleiurile esențiale sau parfumul în cazul unui ten sensibil și ajustez lista de ingrediente, în funcție de necesități.

 

În contextul în care oferirea unor produse personalizate este esențială pentru Hadri, colaborezi cu dermatologi pentru a crea produse specifice nevoilor pielii consumatorilor? Cum influențează această colaborare dezvoltarea produselor? 

Da, colaborez cu medici dermatologi și esteticieni. După tratamentele efectuate de aceștia, recomand rutina de îngrijire acasă. Medicul poate prescrie formule personalizate, iar unele medicamente (soluții, creme, unguente sau chiar capsule) pot fi preparate în laboratorul nostru. 

„Putem reconstitui medicamente care lipsesc de pe piață.”

În acest fel, găsim soluții specifice pentru fiecare pacient. ?

Ce inovații aduci în procesul de fabricație al cosmeticelor? Cum ai reușit să îmbini cunoștințele tale de farmacistă cu inovațiile din domeniul cosmeticelor pentru a crea produse care nu doar hrănesc pielea, dar și respectă standarde de performanță și siguranță? 

Pot spune că sunt mereu la curent cu inovațiile din domeniu. Sunt abonată la numeroase site-uri de specialitate și particip anual la târguri de profil. Caut în permanență inovațiile, ingrediente naturale și ambalaje din sticlă, pentru a formula produse eficiente.

Știm că brandul Hadri exclude din produsele sale ingrediente care nu sunt benefice pentru piele. Care sunt cele mai frecvente substanțe pe care le evitați și de ce? Ce alternative naturale folosiți în locul acestora? 

Evităm ingredientele chimice și de sinteză. Pentru gelurile spumante, fie pentru față sau corp, folosim surfactanți naturali, derivați din cocos. Aceștia nu usucă pielea și nu cauzează alergii sau mâncărimi. Deodorantele noastre sunt realizate exclusiv din ingrediente naturale, fără săruri de aluminiu, care pot fi absorbite în corp, sau conservanți controversați precum parabeni (care au fost identificați în țesutul tumoral mamar).

Pe lângă produsele de calitate, brandul Hadri pune accent pe sustenabilitate, prin procesul de reumplere a recipientelor (și nu numai). Cum percepi importanța ambalajelor sustenabile în industria cosmetică și care sunt beneficiile pentru consumatori și mediu? 

Consumerismul a crescut semnificativ în ultimii ani, iar acest lucru afectează planeta. Aruncăm tot mai multe lucruri, încălzim și poluăm mediul mai mult. Am cliente care mi-au trimis ambalaje din sticlă de acum 5-6 ani. De exemplu, Cristina mi-a trimis trei borcane de creme Hadri, fiecare cu o etichetă diferită, după ce le-a cumpărat online. În cazul Hadri, am schimbat eticheta de trei ori, dar ambalajele din sticlă sunt durabile și pot fi reutilizate pe termen lung. Dacă schimb ceva la un ambalaj, este doar capacul sau pompița, restul poate fi refolosit pentru o viață întreagă. Imaginați-vă cât plastic am economisi și cât gunoi am reduce. La Hadri, clienții pot veni pentru reumplere.

Din păcate, încă nu am găsit un curier convenabil pentru a oferi acest serviciu și clienților din afara țării. Trebuie să mă gândesc bine la sustenabilitatea acestui proces de retur al recipientelor prin curier. De asemenea, oferim un discount de 20% pentru fiecare client care aduce recipientul pentru reumplere. Îmi doresc ca măcar vecinii noștri să adopte această practică cât mai des.

Ce tipuri de produse ai în plan să adaugi în portofoliul Hadri pe viitor? Există anumite ingrediente sau formule pe care vrei să le explorezi mai mult, în funcție de cerințele pieței și ale clienților? 

Întotdeauna am un plan, chiar dacă, din păcate, timpul nu este niciodată suficient. Peptidele, retinolul, vitamina C și acidul ferulic vor fi incluse în produse cu formule și mai concentrate. Gama de parfumuri naturale pentru cameră va fi extinsă, iar în primăvară vom lansa o colecție specială pentru a celebra femeia.

Brandul Hadri a avut un succes considerabil, iar cifra de afaceri continuă să crească. Care sunt planurile tale de viitor pentru extinderea brandului și ce strategii crezi că vor fi esențiale pentru acest proces? 

Ne dorim să ne extindem echipa, ceea ce este unul dintre cele mai dificile obiective. Vrem să fim mai prezenți online și să ajungem cunoscuți de cât mai mulți români din toată țara. Îmi doresc să am mai mult timp pentru a povesti despre formulele Hadri și pentru a câștiga încrederea clienților. 

Vezi si
Ser pentru gene: beneficii și recomandări
Ser pentru gene: beneficii și recomandări
Raluca Margean | Vineri, 14.02.2025
Articolul urmator »
Acid tranexamic: beneficii și recomandări
Acid tranexamic: beneficii și recomandări
Raluca Margean | Sâmbătă, 28.12.2024
Incepe quiz
Cât de ușor cred bărbații că te pot seduce?
Cât de ușor cred bărbații că te pot seduce?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Alte subiecte care te-ar putea interesa

Ne găsești pe