Nu Skin
Adevarata Stare de Bine
Optezi sa Impresionezi

Alimente gustoase care previn ridurile

Gabriela Paladi

Indiferent de varsta pe care o ai, cu siguranta cand te privesti in oglinda cauti semnele trecerii timpului intruchipate de nesuferitele riduri. Desi nu poti opri aparitia lor, o poti amana pentru multa vreme, daca ai un stil de viata sanatos, cu mult somn, fara excese alimentare, fara fumat si cat mai putin alcool.

Pe langa produsele cosmetice dedicate prevenirii ridurilor, trebuie sa constientizezi ca si alimentatia joaca un rol extrem de important. Da, anumite alimente pot fi foarte eficiente in prevenirea ridurilor, sunt delicioase, le poti folosi in retete gustoase foarte rapide si pot fi usor de introdus in meniul tau zilnic. Mai jos iti oferim o idee de meniu pentru o zi, care cuprinde numai alimente care previn ridurile, si care te poate ajuta si sa slabesti.

MICUL DEJUN

Un pahar cu lapte cu cacao

Este bogat in flavonoizi, mici soldatei care ajuta sistemul circular, care ajuta la randul lui in oxigenarea organismului si a pielii. Astfel, piele isi mentine elasticitatea si hidratarea, si nu se usuca. In plus... are numai 30 de calorii.

Cum il prepari: 1 lingura de cacao la 100 ml de lapte, amesteci bine. Evita sa adaugi zahar.

Salata verde cu nuci, un ou fiert, busuioc si ulei de masline

Stim ca legumele verzi sunt renumite pentru bogatia de antioxidanti, clorofila si zinc, "luptatorii" pentru curatirea sangelui si a sistemului digestiv. Si ei ajuta in oxigenarea pielii. Oul si nucile contin acizi grasi esentiali care hidrateaza pielea la nivel celular, deci o productie buna de sebum, o piele fara riduri. Busuiocul verde este de multa vreme parte din medicina ayurvedica si folosit pentru mentinerea tonusului psihic si fizic. Acesta din urma protejeaza pielea de daunele produse de radicalii liberi. Iar in final, 1 lingura de ulei de masline, care contine grasimi nesaturate, va completa hidratarea pielii.

Cum o prepari: Tai salata in fasii subtiri (poti folosi salata verde, rucola, spanac verde, leurda, varza), adaugi nucile si oul fiert taiat feliute, busuiocul proaspat tocat marunt si 1 lingura de ulei de masline cu un varf de cutit de sare.

PRANZ

Supa de rosii

Rosiile sunt bogate in licopen, un agent care protejeaza natural pielea de daunele produse de razele soarelui, cele mai evidente fiind ridurile.

Cum o prepari: pune 4-5 rosii mari la cuptor si lasa-le sa se coaca bine. Scoate-le, decojeste-le, fa-le pasta in robotul de bucatarie si pune-le apoi cu 1 pahar de apa sau supa de legume la fiert timp de 5 minute, amestecand mereu. Adauga putina sare.

Paste cu fructe de mare si patrunjel

Pastele din faina integrala au un continut glicemic scazut si ajuta in circulatia sangelui. Iar fructele de mare, in special scoicile sunt pline de zinc, un jucator important in intretinerea pielii care ajuta in productia de colagen - baza structurala a pielii. Zincul are si proprietati antioxidante. Patrunjelul este plin de vitamina C, o vitamina hotarata in a mentine tonusul pielii.

Cum le prepari: Gasesti in magazine pungute cu carne de scoici, sau cu amestec de fructe de mare. Pune continutul lor la fiert cu putin otet si sare si jumatate de pahar de vin alb. Fierbe pastele integrale separat (poti alege spaghete, penne sau spirale), cu 1 lingura de ulei de masline si putina sare. Pune 100 g de unt la incins si caleste carnita de scoici in unt. Toaca patrunjelul marunt, pune scoicile peste paste si amesteca bine.

GUSTARE

Fructe: kiwi, guave, afine sau capsuni

Oricare dintre aceste fructe previne ridurile si stimuleaza productia de colagen prin impulsul urias de vitamina C si antioxidanti. Vitamina C reduce, de asemenea, inflamatiile si minimizeaza chiar si cearcanele, neutralizeaza radicalii liberi, dusmanii pielii care distrug celulele producatoare de colagen.

CINA

Somon la cuptor cu morcov si ardei gras rosu

Somonul, mai ales cel salbatic, este foarte bogat in acizi Omega 3, cei care reintregesc lipidele din piele, care o ajuta sa isi mentina elasticitatea si hidratarea. Tot ei reduc si inflamatiile la nivel celular, acestea ducand la piele uscata, roseata si acnee. Morcovul si ardeiul gras rosu contin si vitamina C si beta-caroten, un alt antioxidant care lupta cu radicalii liberi.

Cum il prepari: Pune pe o tava hartie de copt, unge somonul cu ulei de masline. Da morcovul pe razatoare si ardeiul taie-l in fasii cat mai subtiri si pune somonul pe un pat format de morcov si ardei. Baga la cuptor timp de 30 de minute. Legumele nu trebuie sa fie foarte coapte, astfel incat sa isi mentina intacte vitaminele.

Un pahar de vin rosu

Se pare ca un compus natural din vinul rosu, numit resveratrol, incetineste efectele imbatranirii si protejeaza, in acelasi timp, si circulatia sanguina. Cercetatorii au descoperit ca soriceii care au primit o alimentatie bogata in resveratrol au trait cu 20% mai mult decat cei cu o alimentatie bogata in grasimi. Acesta actioneaza ca un puternic antioxidant, ajutand in hidratarea pielii si mentinand productia de colagen la un nivel optim. Asa ca un pahar de vin rosu, de calitate, servit seara te va relaxa, va elimina stresul zilei si iti va ajuta si pielea.

Alte alimente care previn ridurile, si pe care le poti introduce usor in alimentatia zilnica sunt: varza, sfecla, curcuma (un condiment), dovlecelul, carnea de curcan, fasolea rosie, usturoiul, nucile de macadamia, avocado.

Tu ai incerca acest meniu de prevenire a ridurilor?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (49)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    madalina (anonim)
    27 octombrie 2011 14:02

    absolut delicios!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!