Nu Skin
Optezi sa Impresionezi

Nu-ti mai cumpara haine din mall! Afla de ce!

Andreea Gluh, redactor

Brandurile de masa scot pe piata o multime de haine in trend, pe care multi dintre noi le cumpara pentru ca au preturi accesibile in comparatie cu produsele prezentate pe catwalk. Aceste obiecte vestimentare sunt cu atat mai atragatoare pentru clienti cu cat unii designeri celebri creeaza colectii intregi de haine pentru un sezon, spre a fi comercializate in malluri, in aceste magazine de mass market. De-a lungul timpului, insa, s-au ridicat intrebari privitoare la provenienta acestor produse, pe etichetele multora fiind inscrise drept tari de origine diverse state cu un nivel de trai scazut. In acest fel, s-a descoperit povestea trista a celor care lucreaza zi si noapte pe un salariu de mizerie pentru ca cei ce intra in categoria consumatorilor sa le achizitioneze, mai apoi, la preturi chiar si de peste 10 ori mai mari.

Descopera si tu, in cele ce urmeaza, ce se ascunde in spatele rafturilor cu haine din mall!

Munca multa pe bani putini

Te-ai gandit vreodata ca platesti pentru hainele la moda de zeci de ori mai mult decat valoreaza ele de fapt? Fiind produse in masa, ele sunt confectionate in fabrici din state precum America de Sud, China sau India. Angajatii de aici castiga intr-o luna o suma aproape egala cu cea pe care tu o scoti din buzunar pentru a achita o pereche de ghete din noua colectie. Suna deprimant, nu-i asa? Pe langa toate acestea, sistemul din statele in care se produc asemenea haine este inuman: se munceste peste 16 ore pe zi, salariile nu le pot asigura tuturor membrilor familiei cele necesare, iar tinerele ajung sa lucreze in fabrici inca de la varsta de 9 ani.

Unul dintre motivele pentru care s-a ajuns in aceasta situatie este reprezentat de flagelul consumerismului, care a afectat societatea actuala. Ca orice alt domeniu, moda a avansat, a devenit cunoscuta, cetatenii isi doresc sa achizitioneze ultimele produse aparute pe piata, insa brandurile nu pot tine pasul cu cererea. Atunci cand oferta este mai mica decat aceasta cerere, in mod clar, firma respectiva are de suferit, castigurile scazand simtitor. Astfel s-a ajuns la dorinta de a produce asemenea marfuri in masa, insa pe bani putini. Era nevoie de mana de lucru ieftina, asa ca brandurile de mass market si-au indreptat atentia catre statele defavorizate, acolo unde cetatenii sunt dispusi sa lucreze chiar si peste numarul legal de ore pentru a-si asigura traiul zilnic.

Fiecare dintre aceste branduri a fost implicat in scandaluri, odata ce s-au scos la suprafata ilegalitatile din fabricile de productie in masa. Unele firme au incercat sa remedieze situatia, afirmand faptul ca problema exploatarii isi avea radacina la baza ierarhiei, chiar in comisiile de conducere ale fabricilor. Ba chiar mai mult, aceste branduri au scos pe piata colectii dedicate celor care muncesc prin metode traditionale in statele respective pentru a produce astfel de marfuri. Alte branduri insa continua sa musamalizeze problema exploatarii angajatilor, bazandu-se, probabil, pe faptul ca nevoia patologica de a cumpara a consumatorilor este mai puternica decat orice poveste dramatica in care o fetita de 9 ani, care nu cunoaste sensul cuvantului "copilarie", se trezeste inainte de rasarit pentru a pleca la o fabrica unde munceste cot la cot cu mama ei pentru o paine.

Trendurile apar si dispar, insa noi ar trebui sa ne gandim, atunci cand dam o suma considerabila de bani pe un articol vestimentar de sezon, ca pentru acesta marfa platim inzecit, insa banii nu vor ajunge niciodata la adevarata sursa.

Surse: informarexresistere.fr; newswire.kulmun.be; designtaxi.com  

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (14)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!