Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Ce înseamnă, de fapt, prea multă cafea. Un studiu a dezvăluit

Vineri, 24.05.2019
de Roxana Dumitrica

Cafeaua este cea mai comună băutură energizantă, la care tot mai mulţi oameni apelează. Mulţi nici nu se pot trezi fără miraculoasa licoare, iar pentru a fi productivi la birou au nevoie de cantităţi suplimentare. De câte ori nu ți s-a întâmplat să fii la birou şi să îţi torni a patra sau a cincea cană de cafea, devenind asfel îngrijorată pentru starea ta de sănătate?

cesti cu cafea

Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a arătat că un consum de 5-6 căni de cafea poate creşte riscul unui atac de cord cu 22%. Cercetătorii de la University of South Australia au efectuat studiul pe aproape 350.000 de participanţi, cu vârste cuprinse între 37 şi 73 de ani. De asemenea, savanții au făcut teste prin care au depistat participanţii care aveau în organism gena CYP1A2, responsabilă cu metabolizarea mai rapidă a cafelei.

Astfel, cercetătorii au ajuns la concluzia că șase sau mai multe căni de cafea pot fi dăunătoare, dar 1-2 căni pe zi sunt benefice pentru organism. De asemenea, persoanele care beau multă cafea pot avea probleme cu tensiunea.

Persoanele care consumă cafea dezvoltă un soi de dependenţă, care se manifestă prin stări de nervozitate, iritabilitate şi agitaţie. Dar asta nu înseamnă că doar persoanele care consumă cafea sunt predispose bolilor cardiovasculare. Şi cei care nu consumau cafea sau care beau cafea decofeinizată aveau un risc crescut. Consumul moderat de cafea chiar are avantaje asupra organismului, precum prevenirea atacurilor cerebrale, a diabetului sau a bolilor de inimă. 

Un studiu efectuat de specialiștii de la Institutul National de Sănătate din SUA a arătat că un alt beneficiu al cafelei este ameliorarea depresiei. Antioxidanţii din cafea au efect benefic asupra creierului şi stimulează secreţia de serotonină, hormonul răspunzător pentru starea de bine. Cercetătorii au descoperit că persoanele care consumau cafea erau cu 50% mai puţin predispuse spre suicid. Printre efectele benefice ale cafelei se numără şi stimularea refacerii celulelor hepatice şi a secreţiei de insulină.

De asemenea, cafeaua este un stimulent pentru digestie. Atenţie însă: dacă ai aciditate ridicată la stomac, cafeaua ar putea fi dăunătoare. De aceea trebuie să fii atentă câtă cafea consumi, deoarece, consumată în exces, ţi-ar putea cauza probleme. Moderaţia este cheia! În plus, fiecare persoană are nevoi diferite. Dacă pentru unii o cană de cafea este suficientă pentru întreaga zi, alţii nu pot funcţiona normal fără 3-4 doze de espresso.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!