Denis Radu, despre PR fără perdea: "Relațiile se construiesc în ani și, cel mai important, trebuie să știi sa le menții"

Denis Radu, despre PR fără perdea: "Relațiile se construiesc în ani și, cel mai important, trebuie să știi sa le menții"

Andreea Constantin

Brandurile au nevoie de promovare constantă așa că oamenii de PR sunt indispensabili. Nu este, însă, simplu să reușești în acest domeniu. Am stat de vorbă cu Denis Radu, PR Manager de mulți ani, cu o carieră impresionantă la activ, pentru a afla dedesubturile meseriei.

Pentru cei care nu te cunosc, am vrea să vorbim puțin despre parcursul tău profesional. Cum ți-ai început cariera de PR?

Nici acum, după atâția ani, încă nu știu 100% de ce acest job mi-a fost sortit sau de ce m-a ales. Toate studiile pe care le-am făcut sunt în domeniul turismului: facultatea, masterul, brevetul în turism, am și lucrat în domeniu la un moment dat, și cu toate acestea fac PR din 2006. Sunt dovada clară că nu domeniul pe care îl alegem în facultate este neapărat și parcursul profesional pe care îl vom avea în viață. 

Dar, dacă ar trebui musai să răspund, intuiția îmi spune că partea de "conecting people" ar fi răspunsul cel mai plauzibil.

Ai lucrat cu multe branduri cunoscute dar și vedete autohtone. Cum ai reușit să obții contracte și cum a fost experiența de a promova branduri mari?

În 2009, când m-am mutat în București, nu știam pe nimeni. Dar, datorita clubului Gaia și primului job ca om de PR, la Saloanele Egoist, am început să cunosc vedete. Ulterior, i-am cunoscut pe cei care dețineau branduri precum Lush Cosmetic, mare lanț internațional, cu care am colaborat foarte frumos, am organizat apoi balul Rotary doi ani la rând și evenimentele sociale ale Școlii Americane. Un aport foarte mare în cariera mea l-a adus Monica Munteanu alături de care am lucrat pentru foarte mulți clienți. Faptul că am lucrat cu branduri mari a fost o adevărată provocare, mult mai strict, structurat și cerințele pe măsură așa că a trebuit si învăț și să evoluez rapid, lucru care mi-a prins foarte bine. 

Pentru cineva la început de drum, care sunt recomandările tale? Ce ar trebui să facă pentru a reuși în acest domeniu?

Am învățat să nu dau sfaturi. Pot spune doar ca PR-ul monden este total diferit de cel corporatist învățat la facultate. Baza este aceeași dar după lucrurile se schimbă, ai nevoie de relații, cunoștințe din cat mai multe domenii și bugete mici sau deloc.

Ca să reușești, ține de fiecare, eu unul am fost și sunt foarte corect.

Care a fost cea mai importantă lecție de viață pe care ai învățat-o datorită domeniului de activitate?

Au fost mai multe dar  pot spune că perseverența este pe primul loc! Am învățat și să nu mai spun "nu mai pot" sau "asta nu îmi place". Și încă învăț răbdarea!

Dacă nu ai fi fost om de PR, ce ai fi făcut în viață? Ce altceva ți-ar fi plăcut să faci, să înveți, să experimentezi?

Dacă nu aș fi făcut PR, clar turism, un domeniu foarte drag mie, spre care cândva mă voi îndrepta din nou. Îmi doresc un job în care sa le pot combina pe amândouă. Asta m-ar împlini cu adevărat.

Te-ai gândit vreodată să începi să predai secretele meseriei și să pregătești alte generații de tineri care își doresc să facă parte din această lume?

În paralele cu facultatea am terminat și cursul de 3 ani, cel de psiho-pedagogie, așa că am dreptul să predau până la clasa a 12 a. Dar, pentru a face un job bine, oricare ar fi acesta, iți trebuie chemare si pentru moment nu simt asta.

Predau, însă, de câțiva ani de zile chiar, 1h de PR in cadrul cursului de make-up al Paulinei Buldumea. Dar momentan este suficient.

Ai o armată de influenceri cu care lucrezi și știm că nu este deloc ușor. Cum ai reușit să formezi relațiile și cum reușești să le păstrezi?

Relațiile se construiesc în ani și, cel mai important, trebuie să știi să le menții. 

Piața se mai schimbă, unii dispar, apar alții, unii iți devin prieteni buni precum Gabriela Simion care nu mai lucrează în domeniu. ‘Nimic nu se pierde, totul se transforma.’

Știm că ești super ocupat și nu este ușor mereu pentru un brand să ajungă să lucreze cu tine. Cum alegi clienții pe care îi adaugi în portofoliu?

Un singur client mi l-am ales eu, cu care lucrez și acum, 12 ani mai târziu, Macavei Dragoș de la Macavei Famous Tattoos, cu care sunt prieten și care mi-a făcut și toate tatuajele. 

În rest, clienții au venit către mine. Iar, dacă am simțit că nu pot face nimic pentru unii sau nu mă regăsesc în business-ul lor sau în modul în care își doresc să se promoveze, am refuzat. E bine uneori să spui nu pot sau nu este pentru mine. 

Ai o echipă cu care lucrezi și care te ajută să te ocupi de clienții din portofoliu? Cum ți-ai ales și format echipa?

Fiind agenție mică, de tip boutique, lucrez sub forma de hub cu majoritatea, excepție făcând persoana care îmi face prezentările, contractele, contabilul, graficianul și jurista.

Din mulțimea de proiecte și evenimente organizate, ai unul preferat? Dacă da, care și de ce?

Nu pot spune că am unul anume preferat. Toate îmi sunt dragi, fiind diferite și provocările automat sunt altele. După cum am spus anterior, am învățat să zic și "nu", și nu mă mai bag în ceea ce nu cred sau unde îmi spune intuiția sa nu, poate doar daca este o lecție și chiar am plăti karmice de închis.

Dacă ar fi să faci un lucru diferit în cariera ta, care ar fi și de ce?

Din trecut nu mai are rost, viața este scurtă și nu este loc de regrete.

În schimb acum vreau să îmi lărgesc orizonturile spre proiecte pe care nu oricine le poate accesa sau care nu plac oricui.

Articolul urmator
David Popovici și-a donat medalia de aur copiilor bolnavi de cancer: „Cel mai important campionat este campionatul vieții”
David Popovici și-a donat medalia de aur copiilor bolnavi de cancer: „Cel mai important campionat este campionatul vieții”
Quiz: Din ce "aluat" este făcut sufletul tău pereche?
Incepe quiz
Quiz: Din ce "aluat" este făcut sufletul tău pereche?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.