Șinele de tramvai curbate de pe Calea Rahovei, un pericol real pentru călători. Imagini cu tramvaiele care merg „pe valuri" în București
Deplasarea cu tramvaiul ar trebui să fie una dintre cele mai sigure forme de transport urban. În realitate, pe Calea Rahovei, lucrurile arată cu totul diferit. Pe linia 32 din București, călătorii sunt nevoiți să circule zilnic pe un traseu care ridică serioase semne de întrebare privind siguranța lor. Șinele de tramvai sunt vizibil îndoite în două zone, iar vehiculele se clatină periculos, ca și cum ar merge pe valuri.
Imaginile apărute în ultimele zile pe rețelele sociale au stârnit revoltă și neîncredere. Un tramvai Imperio, unul dintre cele mai moderne din flota Capitalei, pare la un pas de deraiere, din cauza căii de rulare deformate. Mulți au crezut, la prima vedere, că este vorba despre imagini generate cu inteligența artificială. Realitatea este însă mult mai dură. Șinele sunt curbate, terenul este surpat, iar tramvaiele circulă încet, pe propriul risc.
„Atât de grav e, încât lumea crede că e AI”
Mai mulți cetățeni au sesizat problema și prin intermediul unor postări pe Facebook, adăugând inclusiv fotografii și filmări cu șinele ondulate și cu tramvaiele care circulă pe ele:
„Pozele acestea NU sunt generate cu inteligență artificială.
NU sunt trucate.
NU sunt făcute „din calculator”.
Sunt fotografii reale, făcute ieri, pe linia de tramvai 32, în București.
Așa arată infrastructura pe care circulă zilnic mijloace de transport cu oameni în ele.
Șine strâmbe.
Pământ surpat.
Tramvaie care merg pe noroi, nu pe infrastructură.
Atât de absurd a ajuns realul, încât pare ireal.
Atât de grav e, încât lumea crede că e AI.”, se arată în una dintre postările cu pricina.

Ce s-a întâmplat cu șinele de tramvai de pe Calea Rahovei
Potrivit explicațiilor oferite de Societatea de Transport București, problema a apărut în urma unor lucrări efectuate la spațiul verde dintre șine. Intervențiile, combinate cu ploile abundente din ultimele săptămâni, au dus la surparea terenului. Consecința a fost deformarea căii de rulare, care a transformat linia de tramvai într-un adevărat test de echilibru.
„Primăria de sector a făcut mai multe lucrări la spațiul verde, iar din cauza ploilor, terenul s-a surpat, și a condus și la deformarea șinelor. Se lucrează și noaptea pentru remedierea problemei.”, au precizat reprezentanți STB pentru Gândul.
Problema cea mai mare este că remedierea nu este în plan pentru viitorul apropiat, așa că restricțiile de viteză sunt singura măsură de siguranță de la acest moment.
@observatorantena1 Tramvaiul, mai ceva ca barca! Sinele de tramvai de pe un bulevard din Bucuresti, virale pe internet 🚃 #observator #antena1 #stiri #news #fyp #romania #bucuresti #tramvai #stb #5pasidebine
♬ sunet original - Observator
Tramvaie care merg cu viteza melcului
Vatmanii sunt obligați să circule cu viteză extrem de mică pe porțiunile afectate, pentru a reduce riscul de deraiere. Chiar și așa, mijloacele de transport se clatină vizibil, iar pasagerii simt fiecare denivelare. Pentru cei care folosesc zilnic linia 32, experiența a devenit una stresantă.
Deși autoritățile dau asigurări că problema va fi rezolvată, mulți se întreabă de ce a fost nevoie ca situația să ajungă în acest punct.
Între timp, mii de oameni continuă să folosească tramvaiul, asumându-și un risc pe care nu ar trebui să-l accepte într-o capitală europeană. Până la refacerea completă a infrastructurii, imaginile cu tramvaiele „pe valuri” rămân un simbol al neputinței administrative și al indiferenței față de siguranța publică.
Surse foto: Facebook, Facebook
Surse articol: Gandul, Digi24, Tvrinfo
Tags: Stiri Romania