National Geographic Channel și C&A explorează moda sustenabilă

National Geographic Channel și C&A explorează moda sustenabilă

Redactor Divahair.ro

Cu ocazia premierei documentarului "De dragul modei", difuzat de National Geographic Channel în Europa, Alexandra Cousteau, principal activist internațional pe probleme ale apei și sustenabilităţii, și Jeffrey Hogue, director pe proiecte de sustenabilitate al C&A Europa, au subliniat necesitatea unei schimbări de paradigmă în lanțul valoric al bumbacului. ”Aproximativ jumătate din toate hainele produse la nivel global sunt confecţionate din bumbac, dar cultivarea bumbacului după metode convenționale poate distruge planeta în mod ireparabil”, a afirmat Cousteau în cadrul unui eveniment de vizionare din Berlin. ”Suntem încântați să sprijinim un documentar care deschide o fereastră către practici mai sustenabile de obținere a bumbacului. Obiectivul nostru este să putem inspira branduri și consumatori și să le arătăm că obținerea bumbacului prin metode sustenabile are avantaje semnificative pentru oameni și pentru planetă”, a spus Hogue.

În documentarul de 60 de minute, gazda Alexandra Cousteau călătorește în India, Statele Unite și Germania și dezvăluie privitorilor cât de crucială este această schimbare către metode de producție mai sustenabile. 2,4% din terenul agricol mondial este plantat cu bumbac și, cu toate acestea, recoltele de bumbac consumă 24% și 11% din vânzările internaționale de insecticide și respectiv pesticide. Bumbacul organic aduce beneficii economice și ecologice semnificative, dar reprezintă mai puțin de 1% din recolta anuală totală a globului.

Urmăriți-o pe Alexandra Cousteau vizitând câmpurile de bumbac din Madhya Pradesh, India, pentru a vedea în desfășurare producția de bumbac și a cunoaște câțiva fermieri locali ale căror vieți s-au îmbunătățit considerabil după ce au trecut de la metodele convenționale la cele sustenabile de producție. De la lucrători ONG din India și mai departe, Cousteau se întâlnește cu mari nume ale acestei industrii din Germania și Statele Unite ale Americii. Unul dintre cei mai progresiști retaileri de modă, C&A, își expune părerea prin experții săi în sustenabilitate, explicând de ce există o nevoie globală pentru produse organice și o mare necesitate pentru măsuri internaționale în această direcție. ”Consumatorii de modă europeni trebuie să înțeleagă că alegerile lor contează și pot sprijini o dezvoltare sustenabilă în țările cultivatoare de bumbac”, susține Hogue.

Deborah Armstrong, vicepreședinte executiv al National Geographic Partners Europe remarcă: ”National Geographic crede în puterea științei, a explorării și a informării prin cuvânt și imagine de a schimba lumea. Modul în care hainele sunt produse afectează mediul nostru natural într-un mod la care puțină lume se gândește în fiecare zi”. De dragul modei evidențiază acest impact, dar și posibilele soluții, într-o manieră interesantă  și incitantă pentru publicul nostru din toată lumea.”

Documentarul va fi difuzat de National Geographic Channel, în anumite regiuni selecționate, în luna mai. În România, premiera a fost transmisă pe 21 mai, de la ora 20:00.

Despre National Geographic Channels

National Geographic Channels (”The Channels”) formează divizia de televiziune și producție a National Geographic Partners, un joint venture între 21st Century Fox și Societatea National Geographic. În calitate de lider global în programe premium despre știință, aventură și explorare, National Geographic Channels include: National Geographic Channel (NGC), Nat Geo WILD, Nat Geo People și Nat Geo MUNDO. În plus, Canalele operează și propria unitate de producție de televiziune, National Geographic Studios. Canalele contribuie la misiunea Societății National Geographic de a explora, conserva și educa prin programe incitante, inovatoare, prin contribuția unor talente de primă clasă din toată lumea și prin profiturile puse în slujba sprijinirii acestei misiuni. La nivel global, NGC este disponibil în peste 440 de milioane de case, în 171 de țări și în 45 de limbi, iar Nat Geo WILD este disponibil în 131 de țări și 38 de limbi. National Geographic Partners este, de asemenea, lider în social media, cu o bază de admiratori de 250 de milioane de oameni pe toate paginile sale sociale. NGC aduce peste 55 de milioane de admiratori din social media, la nivel global, doar pe pagina de Facebook. Pentru mai multe informații, vizitează www.natgeotv.com și www.natgeowild.com.

Despre C&A Europe

Cu peste 1575 de magazine în 20 de țări europene și peste 35.000 de angajați, C&A Europe este unul dintre liderii industriei de modă din Europa. C&A Europe oferă celor peste două milioane de vizitatori pe zi produse vestimentare de bună calitate, la prețuri accesibile, pentru întreaga familie. În afara magazinelor sale din Europa, C&A Europe este prezent și în Brazilia, Mexic și China. C&A este unul dintre cei mai mari retaileri din lume de îmbrăcăminte din bumbac organic. În 2012, C&A a devenit cel mai mare retailer din lume de confecții din bumbac organic, cu vânzări de 85 de milioane de bucăți – 30% din venitul total din bumbac al companiei. În 2013, C&A a ajuns la 38%. În 2014, C&A s-a clasat pe locul întâi, la nivel global, între companiile care folosesc bumbac organic autorizat și, de asemenea, a fost plasată pe primul loc în clasamentul ”Top zece utilizatori de bumbac organic”, realizat de organizația internațională nonprofit Textile Exchange.

Despre Alexandra Cousteau

Explorator Debutant al National Geographic, realizator de filme și activist recunoscut internațional în problemele apei, Alexandra Cousteau continuă munca celebrului său bunic, Jacques-Yves Cousteau, și a  tatălui  său, Philippe Cousteau Sr. Stăpânește foarte bine arta remarcabilă a povestirii, moștenită de la înaintașii săi, și deține abilitatea unică de a inspira publicul în chestiuni serioase de politică și acțiune. Alexandra este un devotat activist asupra importanței conservării și managementului sustenabil al apei pentru păstrarea unei planete sănătoase. Inițiativele sale globale țintesc să inspire și să mobilizeze oamenii să protejeze nu numai oceanul și pe locuitorii acestuia, dar și comunitățile umane care trăiesc pe baza resurselor de apă dulce. Forumul Economic Mondial a numit-o pe Alexandra unul dintre Tinerii Lideri Globali ai anului 2010. Această comunitate de lideri din noua generație acționează ca un motor în modelarea unui viitor sustenabil. În 2008, a fost distinsă cu  titlul de Explorator Debutant National Geographic – un grup de elită de unsprezece tineri vizionari și deschizători de drumuri din toată lumea, care împing limitele descoperirii, aventurii și căutării de soluții la problemele globale. Alexandra a fondat, în 2008, Blue Legacy International, cu misiunea de a încuraja oamenii să recupereze și să refacă apa lumii, comunitate cu comunitate. Alexandra a condus expedițiile Blue Legacy pe șase continente și a produs peste 100 de filme de scurt metraj premiate, pe tema problemelor apei în lume, motivând un număr record de oameni să ia atitudineacțiune în privința conservării apei în regiunile lor. Ea lucrează, de asemenea, cu Oceana, în calitate de Consilier Senior, pentru a face cunoscută unui public cât mai numeros, prin expediții, evenimente, promovare, munca importantă a acestei organizații de protejare a oceanelor.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.