Domenico Dolce și Stefano Gabbana, povestea din spatele unui brand de succes

Domenico Dolce și Stefano Gabbana, povestea din spatele unui brand de succes

Redactor Andreea Baluteanu

Câte dintre noi nu am admirat imprimeurile vibrante, formele feminine, aerul debordând de senzualitate și estetica grațioasă ce diferențiază brandul Dolce & Gabbana (D&G) de restul numelor mari din modă? E incontestabil faptul că Domenico Dolce și Stefano Gabbana au dat naștere uneia dintre cele mai influente case de modă italiene și nu numai: dincolo de scandaluri, de acuzații și de contradicții, talentul strălucește precum o stea de nestins.

Azi vorbim nu numai despre gigantul Dolce & Gabbana, dar și despre creatorii săi, doi italieni fără de care moda ar fi arătat altfel. Deschide-ți inima pentru o poveste de viață în care arta și frumosul se împletesc cu declarațiile surprinzătoare, un strop de infracțiune, controverse și succes!

Cine este Domenico Dolce?

Jumătatea siciliană a brandului Dolce & Gabbana și unul dintre cele mai influente nume din fashion, Domenico Dolce s-a născut la Palermo, într-o familie ce deținea un business puțin important în domeniul modei. Tatăl lui Domenico, Alfonso Dolce, deschisese un atelier de croitorie, iar mama sa lucra într-un magazin de lenjerie.

domenico dolce si stefano gabbana in costume la un evenimen oficial

Cu toate că afacerea părinților săi nu era profitabilă, viitorul creator de modă mărturisea că a avut o copilărie fericită, în care lipsurile materiale erau compensate de faptul că se putea îndeletnici cu ceea ce îi plăcea. Încă de la vârsta de 6 ani, Domenico Dolce dovedea talent neîntrecut de croitor, iar păpușile erau primele sale modele.

După ce a luat pe sus lumea modei înființând brandul Dolce & Gabbana, Domenico a devenit din ce în ce mai celebru. Cu o pleiadă de fani care suspină extaziați în fața creațiilor sale și vedete care se calcă în picioare ca să îi poarte rochiile de vis, Dolce se poate considera un bărbat împlinit. Iar faptul că Forbes îl situa pe locul 27 în octombrie 2015 în topul celor mai bogați italieni (urmat de partenerul său Stefano Gabbana) demonstrează că visul din tinerețe al creatorului, acela de a lucra pentru Armani, a fost demult depășit.

Domenico Dolce și Stefano Gabbana

Unul dintre cele mai potente duouri din domeniul modei a dublat relația de business cu o poveste de dragoste ținută însă departe de ochii iscoditori ai presei. Deși cei doi s-au despărțit în 2005, au continuat să colaboreze cu succes în viața profesională, uniți de romantismul vizionar, de dragostea pentru plaiurile natale și de imaginația debordantă ce nasc creații unice, de o frumusețe nepământeană. Așa cum nuanța în mod genial un editor New Yorker, „Gabanna este ochii mâinilor lui Dolce”.

Cei doi s-au întâlnit pentru prima dată într-un club de noapte din Milano și au continuat să se întâlnească în perspectiva de asistenți ai designerului Giorgio Correggiari. Îi unea pasiunea pentru baroc și pentru filmul italian, repere pe care le-au urmat cu dedicație în viața profesională.

Domenico Dolce și Stefano Gabbana au constituit un cuplu iubit, ce trăia cu și pentru artă. Faimoase sunt și reședințele celor doi: o vilă superbă din Milano, construită în secolul al XIX-lea i-a servit drept casă lui Domenico Dolce și partenerului său de suflet. Dar cuplul italian a mai locuit și într-o superbă vilă de pe insula Stromboli cu o întindere de 500 de metri pătrați, dintre care 300 sunt acoperiți de terase și grădini. Descoperă această așezare care îți taie respirația în filmulețul de mai jos!

De asemenea, perechea din spatele Dolce & Gabbana deținea și mai multe proprietăți pe Riviera Franceză.

Deși s-au despărțit, Domenico Dolce și Stefano Gabbana nu au permis eșecului amoros să le întunece viața profesională și au continuat să colaboreze cu fast pe plan profesional.

Domenico Dolce și brandul Dolce&Gabbana

E indiscutabil că Domenico Dolce va rămâne în istorie pentru casa de modă Dolce&Gabbana. Renumit pentru imprimeurile vibrante, pentru creațiile feminine și inspirația siciliană, ce a transformat vestimentația văduvei italiene într-un etalon de eleganță și de farmec, brandul a fost lansat în 1985, iar doi ani mai târziu deschidea primul magazin în Milano.

Prima colecție de notorietate a brandului a purtat numele de „femeia adevărată” și era inspirată de imaginea senzualității italiene, dar Dolce&Gabbana va cunoaște succesul european și mai apoi mondial în anii 90. „De vină” pentru notorietatea tot mai mare era și mediatizarea intensivă, dar și estetica propusă de Domenico Dolce și Stefano Gabbana, ale căror imprimeuri vii și colorate, forme feminine și decorații bogate intrau într-un contrast binevenit cu moda profund minimalistă a perioadei.

Citește și: De ce Kate Middleton are mereu degetele bandajate. Ce i se întâmplă ducesei de Cambridge

Se poate spune că Madonna este cea care a atras atenția întregii lumi asupra muncii celor doi designeri. Idolul pop i-a însărcinat să îi creeze costumele pentru turneul mondial Girlie și se prezenta la Cannes într-unul dintre faimoasele corsete încrustate cu bijuterii ale brandului. Tot în anii 90 Dolce și Gabanna își deschideau primele magazine în Japonia și SUA, dând naștere și primei linii de parfumuri în 1992 și primei colecții menswear.

Se anunțau vremuri strălucite, în care duoul continua să lanseze colecții de succes, extinzând linia de produse cu accesorii, articole din piele și chiar și cosmetice. Printre divele Dolce&Gabbana se numărau Monica Belucci, Kylie Minogue, Angelina Jolie și Isabella Rossellini. Așa se face că în 2003 brandul era unul dintre cele mai populare din Italia, întrecând în vânzările din Peninsulă nume precum Armani, Gucci, Prada sau Versace.

Perioada 2010-2020 a început însă să aducă și primele controverse. În 2013, Domenico Dolce și Stefano Gabbana erau acuzați și condamnați pentru evaziune fiscală, fiind însă în cele din urmă achitați de către Curtea Supremă de Justiție Italiană în octombrie 2014. Și mai defăimătoare pentru imaginea lor erau acuzațiile rasiste; după ce o reclamă Dolce&Gabbana afișa un model care consuma mâncare italienească cu o pereche de bețișoare chinezești, începeau atacurile online. Pe Instagramul lui Stefano Gabbana lupta se dădea cu acuzații și jigniri, iar în urma unei contradicții aprinse cu un alt user, designerul era pus la zid. Consumatorii chinezi au boicotat produsele brandului, iar în noiembrie 2018, casa de modă renunța la fashion show-ul său din Shanghai.

Social engagement-ul pentru brand scădea vertiginos, iar într-o lume în care Facebook-ul și Instagram-ul dictau tendințele, daunele de imagine erau devastatoare. Nu e de mirare că și conturile de Instagram Domenico Dolce și Stefano Gabbana erau închise în mod discret, cei doi rezumându-și prezența în social media la paginile oficiale Dolce&Gabbana.

Brandul mai câștigă însă adepți anunțând lansarea unor linii pentru măsurile 14-18 (coresponzând în România cu mărimile 40-44, sau M ori L) și diversificându-și astfel clientela în raport cu nevoile prezentului.

lizzo imbracata intr-o rochie de culoarea bronzului semnata de Dolce & Gabbana

Sursa foto: Instagram Dolce&Gabbana

Domenico Dolce educație

Atunci când ai talent cu carul, parcă nu mai contează atât de tare educația, nu? Este și cazul lui Domenico Dolce, care a fost școlit mai întâi în afacerea familiei, acolo unde a învățat totul despre modă și satisfacția clienților.

La sfârșitul gimnaziului știa deja să realizeze cusături perfecte în întuneric, iar următorul pas a fost mutarea la Milano, unde frecventa cursurile școlii de design Istituto Marangoni.

Precum alte minți strălucite, Domenico Dolce a părăsit însă școala și s-a rezumat la munca practică, începându-și ucenicia la designeri în vogă și pregătindu-se pentru marele său succes.

Domenico Dolce viața personală

Cea mai mare parte a vieții personale a lui Domenico Dolce i-a fost dedicată lui Stefano Gabbana. După despărțirea de partenerul său, designerul a căutat să își țină viața amoroasă departe de lumina reflectoarelor.

Cu toate acestea, presa l-a surprins în compania lui Guilherme Siqueira, un fotbalist brazilian arătos în vârstă de 35 de ani alături de care se pare că și-a refăcut viața după separarea de Gabanna.

Stefano Gabbana: ce trebuie să știi despre el

Stefano Gabbana s-a născut la celălalt capăt al Italiei, lângă Milano, iar prima sa dragoste a fost arta și grafica, nicidecum moda. După ce a absolvit o școală de design din Roma, Istituto Superiore per le Industrie Artistiche, era pregătit însă să dovedească lumii întregi că steaua sa strălucea în fashion.

Însă pasiunea pentru film și artă a continuat să încălzească sufletul lui Gabbana. În 2013 a apărut în documentarul Scatter My Ashes la Bergdorf's, notând prezențe și în filmul To Rome with Love al lui Woody Allen sau în The Star Maker al lui Giuseppe Tornatore.

stefano gabbana domenico dolce si zoe saldana la met gala  urca pe trepte si sunt fotografiati in creatii D&G

Faimoasă este și personalitatea spumoasă, mult mai incisivă a lui Stefano Gabbana. După scandalul „China”, designerul s-a certat cu Elton John, pe care l-a numit fascist în urma unei discuții în contradictoriu legată de fertilizarea în vitro, dar și cu mult mai suava Selena Gomez, pe care, îți vine sau nu să crezi, a numit-o „urâtă”, conform The Hollywood Reporter.

Citește și: Elton John boicoteaza casa de moda Dolce & Gabbana! Afla ce l-a infuriat pe artist!

Suntem curioase dacă te numeri printre fanele lui Domenico Dolce și Stefano Gabbana. Îți plac creațiile Dolce&Gabbana?

Surse articol: Forbes, Business Insider, Wikipedia, Life, 24celebs.com, Hollywood Reporter

Surse foto: Getty/Guliver, Instagram

Articolul urmator
Povestea de viață a marelui Constantin Brâncuși. A renunțat la școală, a fugit de acasă, iar pașii l-au purtat peste hotare, pe drumul spre succes
Povestea de viață a marelui Constantin Brâncuși. A renunțat la școală, a fugit de acasă, iar pașii l-au purtat peste hotare, pe drumul spre succes
Cat succes ai la barbati?
Incepe quiz
Cat succes ai la barbati?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (4)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.