Povestea de succes a unei românce ambițioase: Steve Jobs a ajutat-o să-și lanseze cariera. Acum, face milioane anual

Povestea de succes a unei românce ambițioase: Steve Jobs a ajutat-o să-și lanseze cariera. Acum, face milioane anual

Ramona Jurubita

Alina Vandenberghe (37 de ani) este o româncă ambițioasă care a plecat din țară în anul 2008 și s-a stabilit în America pentru a-și îndeplini visul. Ea a fost întotdeauna pasionată de design, strategie, management și planuri, iar succesul său a început să apară când a înțeles cum să îmbine aceste elemente, astfel încât să obțină rezultate favorabile.

În prezent este o femeie de succes și are tot ce își dorește, dar nu a trăit mereu la înălțime. Ea s-a descurcat destul de greu cu primele salarii și nu îi ajungeau banii pentru cele necesare, astfel că a decis să vândă tot ce avea și să investească în propria afacere. Acum este cunoscută în întreaga lume ca fondatoarea unei platforme de întâlniri online numită Chili Piper. A avut nevoie de opt ani de trudă constantă ca să pună bazele unei afaceri care i-a crescut veniturile și a scăpat-o de datorii.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Alina Vandenberghe (@alinutzav)

Cum a început cariera de succes a Alinei Vandenberghe?

Alina Vandenberghe a fost o simplă tânără absolventă a Facultății Politehnice din București care nu își găsea drumul în viață și se temea că nu se va descurca niciodată în domeniul informatic, având în vedere că a întâmpinat câteva dificultăți pe parcursul anilor de studiu.

„Am venit aici în 2008 printr-o companie americană care angaja studenţi în România. Într-un final, m-am îndrăgostit de un american de origine franceză, partenerul meu de afaceri de acum, și am aplicat pentru cartea verde prin căsătorie. Când am ajuns aici am fost șocată din multe puncte de vedere. Oamenii erau mult mai siguri pe ei, mai pozitivi. Erau mult mai multe oportunităţi pentru mine în tech, eram înconjurată de multe exemple de succes.”, a povestit ea.

Într-un interviu acordat pentru Adevărul, afacerista a explicat cum a luat naștere afacerea ei și ce provocări a avut de înfruntat pentru a ajunge în punctul în care și-a dorit să fie.

Alina Vandenberghe zâmbitoare, purtând un tricou pe care scrie numele companiei sale

Sursa foto: Instagram

„În școală credeam că trebuie neapărat să programez ca să pot să fiu parte din valul tehnologiei. Mă forţam să mă lipesc de programare, dar nu a fost pentru mine. Nu am avut răbdarea necesară să stau și să depanez erorile. În schimb, am descoperit o altă parte a tehnologiei unde am mai mult control în ceea ce privește strategia. Se numește „product management” sau management de produs - și îmbină toate lucrurile care îmi plac mie: design, strategie, management, planuri, comportament uman. „Secretul” a fost că am descoperit ceva ce mi s-a potrivit perfect. Am fost mereu fascinată de tehnologie și de design și de management. Un alt „secret” a fost că am avut noroc de profesori care au crezut în mine. Aș vrea să le pot da o îmbrăţișare mare acum doamnei Harjoaba din Școală 7 Generală, doamnei Doina Popescu de la Liceul Tudor Vianu și doamnei Rodica Stoian, de la Politehnică.”, a declarat în cadrul aceluiași interviu.

Cea mai grea perioadă a fost cea de început, în care a trebuit să se acomodeze cu un nou stil de viață și cu oameni care au o mentalitate diferită de a românilor. Era tânără și nu avea experiență de viață, dar s-a ambiționat să depășească limitele pe care și le-a impus înainte de a pleca în Statele Unite ale Americii.

„În primii ani am fost copleșită, iar primul obstacol pe care l-am dovedit a fost să îmi schimb complet atitudinea. Eram obișnuită să fiu umilă și pe cont propriu. A trebuit să devin mult mai încrezătoare în forţele mele și să lucrez cu oameni complet diferiţi ca să pot executa strategia pe care m-am propus-o. Aveam puţin peste 20 de ani și trebuia să am maturitatea necesară să pun echipe de sute de oameni să lucreze la un ţel comun. Nici nu mai ţin minte exact cât câștigam la început, dar îmi amintesc că nu luam suficienţi bani ca să pot să plătesc și chiria, și mâncarea. Am avut datorii acumulate uriașe la început, mai mult decât valoarea unui apartament in România! Dar eram destul de nebună să cred că o să le plătesc ușor după ce investesc mai mult în cariera mea. Deși am fost foarte încrezătoare, nu recomand nimănui să procedeze ca mine. Doar că eu nu aveam altă alternativă.”, a spus Alina Vandenberghe.

Alina Vandenberghe, reprezentându-și compania în cadrul unei întâlniri de afaceri

Sursa foto: Instagram

Citește și: Ce mai face azi Susan Boyle, gospodina care a cucerit o planetă întreagă cu vocea ei de înger

Steve Jobs i-a remarcat talentul și a lăudat-o

În anul 2009, româncei i-a ieșit în cale cea mai mare oportunitate de până atunci, când a primit șansa de a lucra pentru milionarul Steve Jobs. Ea nu a bănuit atunci că acel moment avea să îi schimbe complet viața.

„Steve Jobs, când a lansat iPad, a rugat câteva companii să facă aplicaţii pentru tabletă. Eu am reușit să coordonez o echipă să facem o aplicaţie de știri pentru Reuters, cu video, cu informaţii financiare, și am făcut-o destul de repede, în câteva săptămâni. Au fost impresionaţi și au decis, la momentul respectiv, să vândă tableta cu aplicaţia noastră preinstalată. A fost un succes mare pentru Reuters, pentru că a câștigat milioane de cititori noi, iar eu am fost promovată foarte rapid și am ajuns director de aplicaţii mobile.”, a povestit informaticiana.

Acest pas important a contribuit la avansarea ei în carieră pentru că ulterior, a ajuns director la Reuters și vicepreședinte la Pearson. Ea a avut ocazia de a colabora și cu un alt nume mare al Americii, prezentatoarea de televiziune Oprah Winfrey, cea care susține campania de sănătate „ShareCare”. Alina Vandenberghe a fost numită vicepreședinte senior în cadrul acestei fundații, după ce s-a implicat și a sprijinit o mulțime de oameni bolnavi.

„Da, dacă la Reuters am ajuns director, la Pearson am avut titlul de vicepreședinte, iar ulterior vicepreședinte senior la compania de sănătate lansată de Oprah, ShareCare. Am reușit să urc destul de rapid pe scara aceasta corporatistă.”, a povestit românca.

Încurajările soțului ei i-au dat curaj să creeze platforma Chili Piper

Evoluția Alinei Vandenberghe nu ar fi fost posibilă fără susținerea pe care i-a oferit-o soțul ei, Nicholas Vandenberghe (51 de ani). El a crezut în visul partenerei sale și a făcut-o și pe ea să simtă că poate face orice își dorește. Acum, ei dețin împreună platforma de întâlniri online Chili Piper și au găsit o cale de a îmbina viața profesională cu cea personală.

„Soţul meu mă bătea la cap să fiu și eu antreprenor că am talent la construit software. Mi se părea ceva complet străin, dar mă uitam ce software foloseam noi la serviciu și eram convinsă că pot face ceva mult mai bine pe cont propriu. Cu cât mă gândeam mai mult la asta, cu atât planul era mai definit în faţa mea. M-a ajutat foarte mult Nicolas, soţul meu, care era deja antreprenor și știa mult mai multe despre partea asta. Și am riscat. Ne-am vândut casa și mașina și am folosit banii pentru salariile angajaţilor. Noi nu am luat niciun salariu timp de doi ani, atât de convinși era că vom avea succes Așa a luat fiinţă Chili Piper.”, a dezvăluit aceasta pentru Adevărul.

Alina Vandenberghe și soțul ei american, fericiți la un prânz în aer liber

Sursa foto: Instagram

În prezent, ea are această companie cu peste 140 de angajați care a atras finanțări în valoare de 54 de milioane de dolari. Este conștientă că nu ar fi putut ajunge atât de departe dacă nu își asuma riscul de a pleca departe de casă și de a lucra cu alți oameni la fel de bine pregătiți.

„Un lucru pe care l-am învățat din experiența mea corporatistă este că nu poți face lucruri mărețe de una singură. Trebuie să te înconjori cu oameni care sunt mai deștepți ca tine și de la care ai ce învăța. Pe partea mai puțin pozitivă, viața mea de corporatistă m-a transformat într-o workaholică, o dependentă de muncă. Încă mai lucrez la acceptarea faptului că trebuie să-mi iau din când în când o pauză, iar beneficiile pe care odihna mi le oferă mă ajută, de fapt, să-mi mențin capacitatea de a face o muncă de calitate.”, a declarat afacerista pentru PressOne.

Alina are încredere în viitorul copiilor din România, dar crede că de multe ori, aceștia sunt influențați într-un mod negativ de unii profesori care nu îi învață să viseze sau să aibă încredere în ei. În opinia sa, sistemul educațional din țara noastră nu îi ajută pe elevi să capete curajul de a lupta pentru ceea ce își doresc.

„Aș vrea ca sistemul de educație din România să-i ajute pe copii să învețe mai mult încrederea în sine. Am avut niște profesori realmente duri în copilărie. Unii chiar erau violenți – atât verbal, cât și fizic. De exemplu, profesorul meu de matematică mi-a spus că ar fi bine să nu mă mai machiez pentru că nu poți fi frumoasă și deșteaptă în același timp. Încrederea mea în sine a fost subminată atunci, iar asta e o parte din mine la care sunt nevoită să lucrez constant. În România se consideră că doar prin muncă grea poți să reușești, iar accentul cade pe o etică riguroasă a muncii. Așa că am învățat să muncesc din greu pentru a-mi urmări obiectivele. Chiar și acum mă simt vinovată când mă duc să-mi fac manichiura, de exemplu, pentru că am impresia că e o distragere de la munca grea și continuă pe care am fost învățată că trebuie să o fac.”, a mai spus aceasta pentru Press One.

Povestea de succes a Alinei Vandenberghe a ajuns în presa din toată lumea

Site-uri de știri celebre precum CNBC și Insider au scris despre afacerea ei și despre colaborarea pe care a avut-o cu Steve Jobs, co-fondatorul Apple. Omul de afaceri american a dorit ca aplicațiile de pe dispozitivele create de echipa lui să fie simplu de utilizat și să dispară în totalitate operațiunile complexe. Românca Alina Vandenberghe a reușit să își mobilizeze colegii și să se ridice la așteptările lui Steve Jobs.

Toți americanii știu acum parcursul româncei care a prins mai multă încredere în ea și a îndrăznit să își îndeplinească visul, după ce a avut parte de această mare reușită profesională.

Compania Chili Piper produce aproximativ 10 milioane de dolari anual, de la cei 30.000 de clienți diferiți, inclusiv de la nume mari în domeniu precum Spotify, Airbnb și Shopify.

„Nu m-am concentrat niciodată pe a face mulți bani. Îmi place să folosesc banii câștigați pentru a face bine. Niciodată nu este prea devreme să transformăm planeta într-un loc mai bun pentru toată lumea.”, a scris afacerista într-o postare pe Instagram.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Alina Vandenberghe (@alinutzav)

Alina Vandenberghe s-a implicat acum în campanii care sprijină copiii abandonați și refugiații. Cea mai recentă acțiune caritabilă pe care a făcut-o a fost sprijinirea refugiaților din Afganistan.

Citește și: Viața inegalabilei Jennifer Lopez: de la o fată de cartier la cea mai de succes artistă a lumii

Surse articol: CNBCTherecursiveAdevarulPressone

Sursa foto principală: Instagram

Articolul urmator
Povestea de viață a lui Ovidiu Lipan Țăndărică. Și-a riscat viața pentru a-și câștiga libertatea de exprimare în muzică
Povestea de viață a lui Ovidiu Lipan Țăndărică. Și-a riscat viața pentru a-și câștiga libertatea de exprimare în muzică
Cat succes ai la barbati?
Incepe quiz
Cat succes ai la barbati?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (2)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.