Cate calorii au cartofii prajiti si ce alternative sanatoase ai

Luni, 06.10.2014
de Andreea Gluh

Iti plac cartofii prajiti si, din cand in cand, esti tentata sa mergi la un fast food? Trebuie sa stii ca acest obicei alimentar nu este tocmai sanatos, atat din punctul de vedere al mentinerii unei greutati corporale ideale, cat si in ceea ce priveste sanatatea sistemului cardiovascular, care poate fi periclitata de alimentele prajite. Ba chiar mai mult, conform unor cercetari, se pare in urma degradarii termice a amidonului din cartofi, se formeaza acrilamida, o substanta cancerigena.

Inca nu te-am convins pe deplin? Atunci iti vom spune, in cele ce urmeaza, cate calorii au cartofii prajiti al caror gust tu il adori. In plus, iti vom arata cateva alternative sanatoase la acest snack neprietenos.

Ce trebuie sa stii despre caloriile din cartofii prajiti

Daca ai comandat vreodata o portie de cartofi prajiti dintr-un fast food, cu siguranta ai observat ca pe meniu exista portii mici, medii si mari. Ei bine, o portie medie, care cantareste aproximativ 117 grame, contine cca 380 de calorii, 171 dintre acestea fiind provenite din grasimea in care ei sunt preparati. Pe langa acestea, cartofii prajiti in cauza contin si 48 de grame de carbohidrati, dar si 270 de miligrame de sodiu, adica sare. Aceasta din urma este si ea daunatoare pentru silueta, intrucat contribuie la retentia de lichide in organism.

Revenind la caloriile continute de cartofii prajiti, daca ii vei prepara acasa, numarul de calorii va fi mai scazut decat in cazul celor cumparati de la fast food. Astfel, aceeasi cantitate de 117 grame de produs va contine 217 calorii. Aceasta nu inseamna, insa, ca este bine sa consumi un asemenea preparat, chiar daca il pregatesti in propria bucatarie. De aceea, noi iti oferim cateva alternative sanatoase.

Ce sa consumi in locul cartofilor prajiti

Cartofii prajiti pot fi inlocuiti cu succes de cartofii copti. Acestia din urma contin o multime de microelemente care pot fi absorbinte cu usurinta in organism, printre ele numarandu-se potasiul, fosforul, vitamina B1 si fierul.

In loc de cartofii clasici, poti consuma periodic cartofi dulci. Ei sunt bogati in vitamina A, in acid folic, in fibre si regleaza nivelul glicemiei.

O a treia varianta pe care trebuie sa o incerci o reprezinta cartofii la cuptor cu rozmarin si cu boia dulce. Pe langa un gust deosebit si o aroma unica, ai posibilitatea de a-i taia in aceeasi forma in care tai cartofii pentru a-i praji.

Acum ca ai aflat cate calorii au cartofii prajiti, descopera aici si cateva informatii nutritionale referitoare la companionul clasic al acestui fel de mancare: oul.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un salon in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016