Mâncatul excesiv poate avea diverse cauze. Află de ce pofteşti la orice oră din zi!

Luni, 30.05.2016
de Nicoleta Soare

La fiecare pas ești înconjurată de fast-fooduri sau de o covrigărie de unde te îmbie un miros de patiserie caldă, greu de rezistat în drum spre birou. Chiar dacă ai mâncat acasă, de cele mai multe ori cazi în plasa tentaţiilor nesănătoase.

Mâncatul excesiv este un subiect delicat. În primul rând, multe persoane nu realizează că fac lucrul acesta. Apoi, s-ar putea să nu ştii cauzele mâncatului excesiv, care îţi afectează nu numai silueta, ci şi sănătatea.

Poftele alimentare depăşesc nevoia primară de hrană, devenind periculoase în momentul în care nu te poţi opri din mâncat. Aceste acţiuni pot avea diverse cause, mâncatul excesiv semnalând lipsa unor vitamine din organism sau un stil de viaţă dezorganizat.

Află în cele ce urmează care sunt cauzele mâncatului excesiv!

Cauzele mâncatului excesiv: ce se ascunde în spatele poftelor 

Pofta de dulce

Dacă pofteşti la dulce, trebuie să ştii că organismul îţi transmite un semnal că are nevoie de crom (care reglează nivelul zahărului în sânge), magneziu, sulf şi triptofan. Consumă alimente care conţin aceste elemente esenţiale, cum ar fi: mere, banane, cartofi dulci, broccoli, brânză, struguri, spanac, migdale, nuci, quinoa, ceapă, usturoi, linte, fasole etc.

Pofta de produse de patiserie 

Dacă ți-e poftă de făinoase, corpul tău îţi transmite că are nevoie de azot (nitrogen), pe care îl poţi găsi în alimente precum: pește, carne, nuci, fasole, linte, mazăre, banane. Pentru a face față tentațiilor, pregătește de acasă punguțe cu amestecuri de semințe și nuci crude, legume proaspete si fructe.

Pofta de produse sărate

Covrigii săraţi, chipsurile și popcornul se numără printre produsele preferate când vine vorba de o gustare sărată. Această poftă este un semn al dezechilibrului hormonal sau o lipsă de calciu ori de potasiu - care poate fi reglată prin consumul de brânză, broccoli, legume cu frunze verzi etc.

Pofta de băuturi carbogazoase

Oricât de tentant ar suna un pahar de suc acidulat, trebuie să ştii că această poftă ascunde o lipsă de calciu pe care o poţi suplini cpnsumând ouă, brânză, seminţe de chia și de susan.

Stilul de viață haotic duce la mâncat excesiv

Mâncatul excesiv poate fi controlat şi printr-o disciplină personală, astfel încât să minimizezi cauzele apariţiei acestuia. Iată ce măsuri poți lua:

Dormi suficient

Lipsa somnului influenţează apetitul şi creşte nevoia de a consuma produse nesănătoase precum pizza, prăjeli şi dulciuri. Așadar, dormi cel puţin opt ore pe noapte. Este bine cunoscut faptul că insomnia reduce activitatea cerebrală, aspect care te „împinge” să iei decizii pripite în ceea ce priveşte alimentaţia.

Nu uita de micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, cea care te trezeşte şi te pune pe picioare pentru o zi de muncă. Mai important decât atât, micul dejun te ţine departe de orice altă tentaţie nesănătoasă. Alimentele consumate dimineaţa au rolul de a-ţi asigura energia de care ai nevoie, îţi furnizează substanţe nutritive şi îţi calmează poftele. Include în micul dejun ovăz, fructe, ouă, seminţe crude şi lactate, alimente care îţi conferă senzaţie de saţietate pentru mai mult timp.

Analizează nevoie de a consuma un aliment

Se întâmplă să te simţi vinovată după ce ai consumat o ciocolată întreagă, dar să dai vina pe ziua stresantă pe care ai avut-o? Mâncatul emoţional este o cauză a mâncatului excesiv. Pofteşti la alimente nesănătoase ori de câte ori eşti supărată sau singură și simţi că nu te poţi opri din mâncat? Toate acestea sunt simptome ale mâncatului emoţional, care îți pot afecta sănătatea, dar și silueta. De fiecare dată când te afli într-o situaţie stresantă şi simţi nevoie să mănânci, încearcă să îți îndrepți atenția spre alte activităţi: ieşi la o plimbare, fă sport, vorbeşte cu o prietenă etc.

Acum știi care sunt cauzele mâncatului excesiv și cum poți ține la distanță tentațiile culinare! 

Descoperă recomandările noastre pentru o slăbire sănătoasă!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016