8 alimente recomandate pentru slabire sanatoasa si rapida

Miercuri, 10.02.2016
de Alexa Galgau

Abia ne-am dumirit ca a inceput noul an si deja suntem la mijlocul lunii februarie. Probabil ca multe dintre promisiunile facute de Anul Nou au ramas la stadiul de promisiuni, insa noi o sa te incurajam sa nu renunti la una dintre ele: aceea de a slabi sanatos. Nu trebuie sa slabesti pentru ca asa spun altii, ci pentru ca vrei sa te simti bine in corpul tau si sa fii sanatoasa. Asadar, nu o sa iti spunem sa urmezi diete stricte, ci sa adopti o metoda de slabire sanatoasa, prin alimentatie corespunzatoare, care nu implica nicidecum infometare!

Slabire sanatoasa si rapida: 8 alimente recomandate

Pentru a slabi sanatos, trebuie sa introduci in dieta o serie de superalimente, care nu doar ca te ajuta sa arzi calorii, dar lupta si impotriva bolilor cronice, mentinand corpul si mintea sanatoase. Iata care sunt aceste superalimente pe care iti recomandam sa le consumi cu incredere:

Fasole neagra: o portie este foarte satioasa si contine circa 15 g de proteine, fara a avea insa toate acele grasimi periculoase din carne. Desigur, nu iti recomandam sa renunti complet la carne, ci sa inlocuiesti din cand in cand proteinele animale cu cele vegetale. Daca mananci fasole neagra o data pe saptamana este suficient. Retine ca este si foarte bogata in antioxidanti si protejeaza inima si sistemul digestiv. 

Cereale integrale: am spus-o si o vom repeta de cate ori este nevoie - cerealele integrale nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta. Trebuie sa consumi zilnic fibre pentru a avea un sistem digestiv sanatos. Pentru ca in mod normal mancam alimente gatite si procesate in diverse alte moduri, consumam de fapt mult mai putine fibre decat ar trebui. Asadar, mananca dimineata cereale integrale fara zaharuri si arome adaugate. Este un mic dejun satios, care te tine departe de gustarile interzise. Totodata, este o metoda de slabire sanatoasa si rapida, pentru ca stimuleaza digestia. 

Avocado: este un fruct care contine grasimi sanatoase, esentiale pentru mentinerea sanatatii sistemului cardiovascular. De asemenea, consumul de avocado este important daca vrei sa ai parte de o slabire sanatoasa, deoarece este bogat in acid oleic, o grasime mononesaturata care taie pofta de mancare. Ai grija insa la cantitate! Avocado contine destul de multe calorii, asa ca este indicat sa consumi doar un sfert din acest fruct o data la cateva zile. 

Somon: acest sortiment de peste contine proteine si o cantitate impresionanta de acizi grasi esentiali Omega 3. Este un aliment satios si are foarte putine calorii, asa ca sunt sanse mici sa te ingrasi de la el. Studiile arata ca persoanele care au un regim alimentar bogat in somon au parte de o slabire sanatoasa, fara a se infometa. 

Fructe de padure: antioxidantii sunt principalii dusmani ai cancerului, iar fructele de padure contin din belsug astfel de substante. Pentru un efect de intinerire sunt recunoscute in mod special afinele, care pot fi consumate fara grija caloriilor. Mananca fructe de padure ca gustare, intre mese, sau adauga-le la iaurt, alaturi de cereale integrale, si te vei bucura de o slabire sanatoasa.

Legume crucifere: fie ca le mananci crude sau gatite, acestea ocupa locul 1 in topul alimentelor anticancerigene. Legume crucifere precum varza, broccoli sau conopida sunt bogate in fibre si contin putine calorii, asa ca sunt indicate in procesul de slabire sanatoasa, dar si in cazul in care ai probleme cu constipatia. Daca esti predispusa la afectiuni digestive, consuma astfel de alimente cu moderatie, deoarece au tendinta sa duca la balonare. 

Fructe oleaginoase: nucile, migdalele, alunele de padure si fisticul nu trebuie sa lipseasca din regimul tau de slabire sanatoasa, chiar daca sunt destul de bogate in calorii. Secretul este sa mananci in jur de 10 bucati, ca gustare, intre mese. Pline de grasimi sanatoase, fructele oleaginoase protejeaza inima si sunt satioase, fiind ideale pentru orice cura de slabire. 

Ceai verde: se stie deja ca ceaiul verde ajuta la slabirea sanatoasa, prin antioxidantii care stimuleaza metabolismul si ard grasimile. Un studiu a aratat ca persoanele care beau circa 500 ml de ceai verde pe zi pierd de doua ori mai mult in greutate decat persoanele care nu au acest obicei. Iar vestea buna este ca are efect tocmai asupra taliei si abdomenului, doua zone foarte problematice pentru femei. 

Pe langa alimentele mentionate mai sus, exista si o bautura recomandata in procesul de slabire sanatoasa: vinul rosu. Credeai ca lista noastra nu va contine delicii „interzise”? Te-ai inselat! Este adevarat ca alcoolul nu este prietenul nostru atunci cand vrem sa slabim, dar putin vin rosu pe zi va avea exact acest efect neasteptat. Afla de aici cat vin rosu trebuie sa bei pentru a elimina cativa centimetri din talie! 

Asadar, nu trebuie sa te infometezi sau sa renunti la alimentele preferate atunci cand vrei sa scapi de cateva kilograme. Slabirea sanatoasa presupune consumul de alimente atent alese, in cantitati moderate si, pe cat posibil, cat mai multa miscare! 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.3 (6)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016