Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

5 moduri nebănuite prin care mâncarea bună îţi poate influența starea de spirit

Miercuri, 24.10.2018
de Andreea Baluteanu

Studiile „se înghesuie” să demonstreze că există o relație puternică între mâncarea pe care o consumăm și starea noastră de spirit. Alimentele pline de nutrimente ne fac să strălucim pe dinafară și pe dinăuntru, ne oferă energie și „combustibilul” de care avem nevoie pentru a fi eroinele unei zile de poveste.

Azi vom vorbi despre acele alimente „de aur” și modul în care ele ne influențează starea de spirit. Suntem convinse că ne vom întâlni fericirea în farfurie și îți argumentăm și ție acest lucru în rândurile de mai jos!

Cum îți poți găsi pacea într-o farfurie cu paste: 5 moduri prin care mâncarea îți schimbă dispoziția

Atunci când ne referim la mâncare bună, ne ducem cu gândul la alimente pline de nutrimente, care sunt gătite cu dragoste și care ne îmbunătățesc sănătatea, nu la acele bombe calorice care ne fac mai mult rău, decât bine. Mâncarea bună la gust și benefică și pentru sănătate nu e deloc un mit, ci o realitate la îndemâna oricui: toate alimentele pe care ți le recomandăm mai jos întrupează aceste caracteristici. 

Cu totul altfel stau lucrurile cu alimentele pline de vitamine și minerale, care îți influențează starea de spirit în moduri nebănuite. Vezi despre ce e vorba în rândurile de mai jos!

Mănâncă la ore regulate pentru a fi la fel de echilibrată

Dacă masa constituie pentru tine întotdeauna o surpriză, o decizie de moment influențată de alți factori, să nu te miri că nu vei fi în cea mai bună stare a ta. Mesele trebuie să fie prilej de sărbătoare, de bucurie, să aibă loc la un interval regulat și nu atunci când ți se face poftă, ești supărată sau te plictisești.

Cercetătorii au descoperit că urmarea unui program strict de mese controlează nivelul glicemiei din sânge, ceea ce va stabiliza dispoziția. Atunci când glicemia scade brusc, urmarea e o covârșitoare senzație de oboseală și iritabilitate. Mâncând regulat, vei preveni aceste riscuri. Optează pentru alimente de calitate, care eliberează energia în mod treptat, așa cum sunt pastele, orezul, ovăzul, cerealele și pâinea integrală, nucile și semințele.

Susține-ți sănătatea digestivă pentru a te simți împlinită

Nu degeaba atunci când ești supărată ai o senzație de greu în stomac, iar atunci când ești îndrăgostită simți cum un roi multicolor de fluturi îți populează abdomenul. Oamenii de știință consideră că există o legătură de interdependență între starea ta psihică și sistemul digestiv: anxietatea și stresul încetinesc digestia, în timp ce un stomac fericit va imprima același zâmbet pe chip.

Ai nevoie de alimente „prietene” cu digestia! Printre acestea se numără fructele și legumele proaspete, cerealele integrale (pastele sunt o idee excelentă), fasolea, păstăile, iaurtul și probioticele, care te vor face să te simți mai fericită ca niciodată.

Consumă proteine și grăsimi bune, pentru sistemul nervos 

Conform ultimelor studii, echilibrul sistemului nervos este influențat de proteine și grăsimile bune. Creierul trebuie să jongleze cu gânduri, emoții, sentimente, să transforme impulsurile nervoase, să supravegheze toate procesele desfășurate în corp. Proteinele conțin amino-acizi, care constituie apoi chimicalele de care creierul are nevoie pentru a funcționa. De partea cealaltă, grăsimile bune (în principal Omega-3 și Omega-6) susțin sistemul nervos în toate mecanismele sale.

Iată ce trebuie să incluzi în alimentația ta: carne slabă, pește, ouă, brânză, leguminoase, soia și produse din soia, nuci și semințe. Vei vedea cum pacea și liniștea la care visezi vor fi mult mai aproape, grație mâncării bune pe care o consumi. Pentru a integra grăsimi bune în alimentație, concentrează-te pe pește, pui, nuci și migdale, semințe de floarea soarelui, ulei de măsline, avocado, lapte, iaurt, brânză și ouă.

Mizează pe vitamina D pentru a face față schimbărilor de dispoziție sezoniere

Toamna și iarna te simți mai tristă fără motiv, fapt pe care îl punem pe seama asteniei sau a schimbărilor de dispoziție sezoniere. În realitate, este vorba despre deficitul de vitamina D, cauzat de faptul că lumina solară se împuținează și petrecem mai puțin timp afară.

Fiindcă știm cât de dificil e să programezi o vacanță exotică la tropice în plină iarnă, e recomandat să mizezi pe alimentele bogate în Vitamina D: tot mâncarea bună îți ameliorează dispoziția. Ai nevoie de lapte slab, de albuș de ou și de lapte de soia, toate surse excelente ale acestui nutrient.

Mâncarea bună atrage și companie asemenea!

Poate cel mai profund mod în care mâncarea bună îți influențează starea de spirit este reprezentat de faptul că ea e servită într-o compania selectă, alături de oameni pe care îi iubești și cu care te simți minunat.

Ce trebuie să faci? Gătește o porție de paste cu spanac și avocado sau o farfurie aburindă de Carbonara și cheamă în vizită toți oamenii la care ții. Știi că le oferi toți nutrienții de care au nevoie pentru a fi fericiți, deoarece acum ai învățat cum influențează mâncarea bună starea de spirit. Însă veștile bune nu se încheie aici: la un pahar de vin și o porție suculentă de mâncare, veți spune glume, veți depăna amintiri și vă veți simți mai bine ca niciodată.

Luând în considerare toți acești factori, nu e de mirare că adepții dietei mediteraneene sunt cei mai fericiți din lume. Nu doar studiile ne-au convins de acest lucru, dar și fețele luminoase și fericite ale locuitorilor Italiei. Nu degeaba „la vita e bella” pe superbele meleaguri ale Cizmei.

Dacă te-am convins că mâncarea bună e sinonimă cu viață feerică, atunci nu mai rămâne decât să îți urăm „poftă bună” la o porție de paste pline de fericire. Alegerea sortimentului e simplă precum mâncarea bună: Barilla, brandul numărul unu la nivel mondial pe piața pastelor. Calitate, tradiție, excelență, alimente alese cu grijă, pline de nutrienți: așa sună definiția unei vieți frumoase.

Mai avem o veste bună: Barilla organizează Pasta World Championship, concursul care a ridicat pastele la nivel de haute cuisine și caută specialiști în cel mai iubit fel de mâncare din lume. Tema de anul acesta este Eat Positive: Mănâncă pozitiv. Cu alte cuvinte, transformă din nou mâncatul în plăcere, trăiește sănătos și savurează nu doar gustul divin, ci și compania de cinci stele! Intră pe barilla.com și află totul despre Campionatul Mondial de Paste Barilla 2018, la care participă și un român, Chef Adrian Cojocaru!

Surse foto: Unsplash

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (4)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!