Cele mai bune exercitii pentru scolioza

Adelina Ion

Scolioza reprezinta deviatia laterala a coloanei vertebrale si apare frecvent in adolescenta, in special la fetele cu o conformatie svelta, care au crescut repede. Tratamentul consta in exercitii pentru scolioza efectuate sub supravegherea unui specialist kinetoterapeut si vizeaza intarirea musculaturii paravertebrale.

Cauzele acestei afectiuni sunt reprezentate de o dezvoltare slaba si de o stare de atonie a musculaturii paravertebrale, care rezulta din lipsa exercitiilor fizice sau din anemie. Pe fondul acestei atonii musculare, coloana deviaza ca urmare a pozitiilor defectuoase ale copiilor atunci cand stau in banca sau la birou, atunci cand scriu sau chiar atunci cand stau in picioare.

Afla care sunt cele mai eficiente 6 exercitii pentru scolioza!

Cum actioneaza exercitiile pentru scolioza

Durerile provocate de scolioza sunt cel mai frecvent calmate cu analgezice. Totodata, alaturi de tratamentul medicamentos, medicii recomanda si un program de exercitii pentru scolioza, care au rolul de a intinde muschii coloanei vertebrale, de a le pastra tonicitatea si de a diminua durerea.

Inainte de a-ti prezenta exercitiile pe care le-am selectat pentru tine, trebuie sa stii ca orice exercitiu care presupune intinderi, ca si gimnastica in apa, care tonifica musculatura paravertebrala, sunt foarte eficiente in corectarea scoliozei si in ameliorarea durerilor provocate de aceasta afectiune.

 


Exercitii pentru scolioza efectuate pe saltea

1. Asaza-te pe genunchi, cu sprijin pe palme, in asa-numita pozitie „in patru labe". Arcuieste spatele cat poti de mult, pastrand pozitia pentru 5 secunde. Relaxeaza apoi spatele si reia arcuirea. Repeta de 10 ori acest exercitiu.

2. Asaza-te pe saltea cu fata in jos si intinde bratele prelungirea capului. Tine picioarele si bazinul fixe, iar trunchiul si bratele inclina-le cat de mult poti in sensul opus scoliozei. Mentine inclinatia 5 secunde, relaxeaza-te, apoi reia exercitiul de inca 10 ori. Acest exercitiu este la fel de eficient si daca este executat stand in sezut. Desi arcuirile de acest fel pot provoca anumite dureri persoanelor care sufera de aceasta afectiune, sunt totusi unele dintre cele mai eficiente exercitii pentru scolioza.

Exercitii pentru scolioza efectuate in picioare

3. Pentru a tonifia muschii paravertebrali, intinde bratul drept pe langa cap si trage de el cat poti de mult. In acelasi timp, bratul stang tine-l pe langa corp, tragand si de acesta cu putere. Mentine pozitia 5 secunde, apoi schimba bratele. Repeta acest exercitiu pentru scolioza de 10 ori.

4. Pentru a efectua aceste exercitiu, ai nevoie de o bara. Cu bratele intinse, prinde bara de ambele capete si ridica bratele in fata pana la nivelul pieptului. Din aceasta pozitie, ridica bara deasupra capului, mentine pozitia timp de 5 secunde, apoi coboara bratele la nivelul pieptului. Repeta de 10 ori. Poti mari gradul de dificultate al acestui exercitiu ducand un picior in fata, in fandare, odata cu ridicarea barei deasupra capului. Cand bratele coboara la nivelul pieptului, piciorul se ridica din fandare si revine langa celalalt. La urmatoarea ridicare a bratelor, fandeaza celalalt picior.

Exercitii pentru scolioza efectuate la spalier

Exercitiile pentru scolioza efectuate la spalier sunt foarte bune si pentru copii, intrucat previn eficient deformarile coloanei cauzate de postura incorecta. Asa ca indeamna-ti copilul sa nu evite acest aparat atunci cand se afla in sala de sport sau il poti duce chiar tu la sali de kinetoterapie, pentru ca beneficiile vor fi pe masura. 

5. Cu fata la spalier, prinde cu o mana o bara la nivelul bazinului, iar cu cealalta mana prinde o bara de deasupra capului. Tine picioarele lipite de spalier si arcuieste corpul cat de mult poti in sensul opus curburii scoliozei. Mentine arcuirea 5 secunde si repeta exercitiul de 10 ori.

6. Ultimul exercitiu pentru scolioza pe care ti-l propunem este putin mai dificil, intrucat solicita destul de mult musculatura abdominala. Stai cu spatele la spalier, ridica bratele si agata-te de acesta, lasandu-ti corpul sa atarne. Tine picioarele drepte si ridica-le la 90 de grade, departeaza-le si apropie-le. Daca ti se pare prea greu sa intinzi picioarele in fata in acest fel, indoaie genunchii si adu-i catre piept. Revino la pozitia initiala si repeta exercitiul de 10 ori. Cu ajutorul acestui exercitiu, vei putea impusca doi iepuri dintr-o lovitura: vei scapa de scolioza si iti vei tonifia muschii abdominali inferiori. Copiii care efectueaza acest exercitiu vor avea nevoie, intr-o prima faza, de ajutorul unui terapeut. 

 

Mai stii si alte exercitii pentru scolioza? Ai cunoscut persoane care sa sufere de aceasta afectiune?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.0 (18)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.