Nu Skin

Cum sa te bucuri de sport in timpul menstruatiei

Ioana Dinu

Menstruatia face parte din viata ta de femeie, iar acest lucru nu ar trebui sa te impiedice din a practica activitatile care iti fac placere. Folosirea corecta a absorbantelor si tampoanelor si atitudinea vesela sunt singurele lucruri de care ai nevoie pentru a purta hainele tale preferate, a alerga, a face exercitii sau a te juca.

Activitatea fizica nu trebuie exclusa din viata ta atunci cand te afli la ciclu, ba dimpotriva. Afla de ce ar trebui sa faci sport in timpul menstruatiei si care sunt beneficiile acestui efort suplimentar in perioada delicata!

Sportul in timpul menstruatiei este benefic

Doar pentru ca esti la menstruatie, nu inseamna ca trebuie sa o lasi mai usor cu activitatile fizice de zi cu zi. Sportul in timpul menstruatiei nu iti va afecta cantitatea sau perioada menstruatiei. De fapt, exercitiile fizice ajuta la eliminarea crampelor menstruale. Citeste aici si cele mai importante informatii despre menstruatie!

Cum sportul este parte componenta a unei vieti sanatoase, ar trebui sa incluzi exercitiile in rutina ta zilnica, fie ca esti la menstruatie sau nu.
Iata ce trebuie sa faci pentru a te bucura de sport in timpul menstruatiei. 

Pregateste-te pentru exercitii

Asa cum ai aflat, sportul reduce durerile menstruale si te ajuta sa ai o toleranta mai mare la durere. Cu toate ca te simti obosita sau fara vlaga, nu ar trebui sa inlocuiesti efortul cu un somn bun si o multime de dulciuri.

De altfel, practicarea sportului ajuta la eliberarea de endorfine in organism, lucru care te va face mai fericita. Asadar, este foarte probabil sa te simti mai energica si mai vesela dupa ce faci putina miscare.

Totusi, daca iti este foarte rau sau ai crampe extrem de dureroase, nu ar trebui sa te fortezi cu exercitiile. Cateodata, organismul iti cere odihna pentru ca este realmente obosit. Daca tot nu te-ai convins in legatura cu beneficiile practicarii sporturilor in timpul menstruatiei, poti incerca sa faci exercitii mai usoare atunci si sa revii la unele mai grele cand cea mai delicata perioada a lunii se termina.

Protejeaza-te corespunzator

In general, cea mai mare grija a femeilor este aceea ca ar putea sa se pateze daca fac sport in timpul menstruatiei. Asigura-te ca folosesti absorbante sau tampoane corespunzatoare si nu vei avea niciun fel de griji! Schimba-le inainte si imediat dupa ce faci exercitii si tot ce vei simti va fi oboseala de dupa sport.

Imbraca-te cu hainele potrivite

Un alt pas important de care trebuie sa tii cont atunci cand te pregatesti sa mergi la sala il reprezinta alegerea corecta a echipamentului. Opteaza pentru o pereche de pantaloni de culoare inchisa (oricum arati mai bine in astfel de culori). Daca nu iti plac hainele prea stramte, alege o pereche mai larga de pantaloni, fie ei lungi sau scurti. In acest fel, te vei bucura de sport chiar si in perioada neplacuta a lunii.

Ca sa te simti total in siguranta, ia cu tine o jacheta de culoare inchisa. In cazul in care vor aparea probleme, ti-o poti pune in jurul taliei si totul va fi perfect normal in drumul tau spre casa.

Incalzeste-ti muschii

Inainte de a incepe antrenamentul propriu-zis, asigura-te ca nu ai uitat de incalzire! Ea este factorul major nu numai in timpul menstruatiei, ci si in general. In plus, incalzirea este si cea care te va ajuta sa mai uiti de crampele menstruale, pentru a te putea concentra 100% pe exercitiile fizice.

Alearga putin

Cand te afli la menstruatie, este posibil sa nu fii la fel de in forma pentru antrenamentul tau obisnuit. Tocmai de aceea, ar trebui sa incepi cu putin alergat. Fie ca este la sala, pe banda sau in parcul de langa blocul tau, alergatul sau mersul in pas alert pentru 30 de minute este cel mai bun mod de a-ti incepe rutina de sport.

Nu uita sa pastrezi o viteza constanta. In acest fel, iti va fi mai usor, deoarece organismul tau se va obisnui si va resimti altfel efortul fizic.

Nu uita de hidratare

Sa mentii un nivel ridicat al fluidelor din organism este absolut vital. In timpul menstruatiei, acest lucru pare sa devina chiar si mai important, deoarece trebuie sa fii mereu hidratata, mai ales in timpul exercitiilor fizice.

Bea apa in timpul antrenamentului si continua sa bei si dupa ce acesta s-a terminat. Daca iti mentii organismul hidratat, vei evita durerile de cap si epuizarea, efectele „adverse" care apar la orice femeie in timpul menstruatiei.

Asa cum ai vazut, sa te lipsesti de efort fizic in timpul ciclului este o adevarata greseala.

Sportul din timpul menstruatiei are multe beneficii atat pentru sanatatea ta, cat si pentru starea ta de zi cu zi. Asadar, ajuta-ti organismul sa functioneze corect si ai grija de silueta ta, in orice perioada a lunii te-ai afla!

Si pentru ca suntem deja in perioada concediilor, iata si un articol despre cum sa amani menstruatia in vacanta!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.3 (11)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - fitness si sport

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (187 vizite)
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (0 comentarii)

    LIKE si intra in universul divelor!