Nu Skin

Incepe-ti ziua in forta cu gimnastica de dimineata

Alexa Galgau

Gimnastica de dimineata este o modalitate la indemana oricui de a mentine corpul tonifiat. Nu numai ca dureaza putin, dar pune in miscare circulatia si activeaza metabolismul, dandu-ti mai multa energie decat cofeina si o dispozitie de milioane.

Efortul fizic nu trebuie sa lipseasca din rutina zilnica a celor care doresc sa aiba un corp sanatos. Totusi, de cele mai multe ori, programul de zi cu zi deja incarcat ii impiedica pe oameni sa duca o viata suficient de activa si sa faca miscare cu regularitate.

Desi nu conteaza momentul zilei in care alegi sa faci efort, pare sa fie mai usor de respectat un program de exercitii daca acestea sunt facute dimineata. Explicatia este simpla: faci exercitiile inainte ca alte situatii sa iti distraga atentia si inainte sa intervina oboseala si stresul zilei respective. In plus, ai marele avantaj de a regla ritmul zilei in acest fel - vei fi plina de energie si vei face fata mai usor provocarilor.



Beneficiile gimnasticii de dimineata

Studiile recente arata ca gimnastica de dimineata poate contribui si la imbunatatirea programului de somn, ceea ce ar ajuta la scaderea in greutate. Lipsa odihnei influenteaza direct anumiti hormoni care controleaza apetitul. Este posibil ca gimnastica de dimineata sa influenteze ritmul cicardian (ceasul intern al organismului), astfel incat tu sa dormi mai bine.

Reguli pentru ca gimnastica de dimineata sa fie eficienta

- Exercitiile trebuie facute cat mai repede dupa ce te-ai trezit. Astfel, se creeaza mult mai usor obisnuinta de a face miscare. Chiar daca este dificil sa te pui pe treaba imediat dupa ce te-ai ridicat din pat, efortul te va inviora mai mult decat o ceasca de cafea.

- Trebuie sa faci cel putin un tip de intindere, ca sa oferi muschilor un aspect alungit si estetic si corpului mai multa flexibilitate.

- Antrenamentul fizic de dimineata ar trebui sa dureze numai 15-20 de minute si sa nu existe prea multe miscari repetitive. Ideea este sa nu devina plictisitor si sa te simti motivata sa il faci zilnic.

- Exercitiile ar trebui sa fie alese in functie de zona pe care vrei sa te concentrezi - picioare, fese, abdomen etc. 

Incepe-ti ziua cu aceste exercitii:

Unul dintre motivele pentru care oamenii nu fac destul efort fizic este lipsa timpului. Nu e nevoie sa te trezesti cu noaptea in cap doar ca sa faci miscare. Iata un set de exercitii pentru dimineata care nu dureaza mai mult de 20 de minute si care iti vor da energie pentru intreaga zi, lucrand toate grupele de muschi. Pentru incalzire, alearga pe loc 2-3 minute. Dupa ce termini exercitiile, repeta intregul set de trei ori.

  1. Aseaza-te in genunchi, cu palmele pe podea, la acelasi nivel cu umerii. Inspira si ridica capul spre tavan, arcuind coloana spre podea. Cand expiri, adu-ti barbia in piept si arcuieste-ti coloana in afara, spre tavan. Repeta miscarea de 10 ori, trecand usor de la o miscare la alta. 

  2. Stai in picioare, cu talpile la acelasi nivel cu umerii si cu mainile in solduri. Fa un pas in fata cu piciorul stang si lasa-te in jos, pana cand genunchiul este indoit la 90 de grade. Revino, tinand genunchii usor indoiti si repeta miscarea timp de 30 de secunde, dupa care schimba piciorul. 

  3. Stai in picioare, cu talpile pozitionate pe aceeasi linie cu umerii. Lasa-te in jos si pune palmele pe podea, in fata picioarelor. Intinde picioarele in spate si fa o flotare. Adu picioarele inapoi spre maini si ridica-te. Repeta de cat mai multe ori in 30 de secunde, ia o pauza de un minut si reia tot setul din nou. 

  4. Stai in picioare la cativa pasi de un pat sau de un scaun. Indoaie cotul la 90 de grade si lasa-te spre pat, sprijinindu-te in antebrat pe marginea saltelei si tinand picioarele intinse oblic. Mentine pozitia timp de 30 de secunde si repeta apoi pe partea cealalta. 


Indiferent cat timp ai la dispozitie, gimnastica de dimineata este o metoda simpla si eficienta de a te mentine in forma. O zi inceputa cu dreptul poate face o diferenta enorma pe toate planurile, inclusiv pe cel profesional - te vei concentra mai bine si mintea va lucra mai repede.

 

 

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.5 (6)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - fitness si sport

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (186 vizite)
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (0 comentarii)

    LIKE si intra in universul divelor!