Pantaloni sau colanți damă: ce să alegi când faci sport

Redactor Divahair.ro

Te-ai hotărât și vei începe să alergi sau să mergi la sală? Cu siguranță ai făcut un pas important și nu vei regreta, dar acum ajungem la miezul problemei: cu ce trebuie să te îmbraci? Este mai bine să porți colanți damă sau pantaloni damă de alergare? Puteți să le aveți pe amândouă și să le alternați? Alegerea hainelor potrivite pentru alergare este un punct fundamental înainte de a începe, dar dacă mai ai întrebări, iată mai jos care sunt aspectele pe care trebuie să le iei în considerare.

Este una dintre cele mai frecvente dileme în rândul fanilor alergării: colanți sau pantaloni. Care sunt mai potriviți? Nu există un răspuns clar la această întrebare, deoarece depinde de multe variabile precum vremea sau tipul de cursă. Înainte de a începe cu sfaturile, nu uităm cel mai important lucru. Fie că este vorba de pantaloni damă sau colanți damă, ceea ce vei folosi pentru a merge la alergat, ține cont de următoarele aspecte. Îmbrăcămintea trebuie să fie ușoară și un izolator foarte bun, de asemenea, cu cât cusăturile sale sunt mai mici, cu atât mai bine, astfel încât vom evita frecările inutile pe piele. Și fără haine din bumbac 100%! Utilizați mai bine îmbrăcăminte din material sintetic pentru a preveni acumularea transpirației pe corpul tău și pentru a promova transpirația.

femeie care face sport

Colanți damă sau pantaloni damă pentru vreme rece

Dacă te hotărăști să alergi la o temperatură scăzută, colanții sunt aliatul tau perfect. Desigur, că sunt lungi pentru a combate frigul și bine adaptate corpului, pentru a facilita mișcarea picioarelor. Dacă vremea este mai bună, ai mai multă libertate de alegere, colanții scurți cu aceleași caracteristici sau pantaloni damă scurți sport. Dar da, folosește întotdeauna o îmbrăcăminte cu care să te simți confortabil atunci când faci sport. Amintește-ți că nu cauți să suferi, așa că cu cât ai mai mult confort, cu atât mai bine.

Colanți damă sau pantaloni damă pentru ploaie

Ploaia nu ar trebui să te oprească din obiectivele tale zilnice. Trebuie să alegi o pereche de colanți damă sau pantaloni damă potriviți pentru vremea umedă, dar și respirabili, pentru a menține căldura corpului, dar și pentru ca transpirația să se evapore.

Colanți damă sau pantaloni damă în funcție de tipul de cursă

Acum concentrează-te pe tipul de cursă pe care urmează să o faci. Daca este un antrenament zilnic de alergare cu care vrei sa fii în ton sau să rămâi activ, poți apela la colanții tăi. Dar dacă ai de gând să mergi mai departe, și vei face alergare pe termen lung, precum un maraton, cea mai bună variantă sunt pantalonii scurți sport, cu căptușeală interioară. După cum vezi, nu există o îmbrăcăminte mai bună decât alta pentru alergare. Alegerea colanților sau pantalonilor de alergare va depinde de tipul de cursă și de condițiile în care urmează să ieși.

De ce să ții cont când începi să alergi

Presupunând că porniți de la zero sau nu aveți prea multă experiență în domeniu, este recomandat să combinați alergarea și mersul pe jos în primele zile de începere a activității, astfel încât ritmul să fie lin și adaptarea mai bună. O cursă lentă este considerată una în care poți vorbi și nu obosești. În acest fel, o mare parte a riscului de rănire este eliminată și atât plămânii, inima, cât și sistemul circulator sunt dezvoltate în continuare prin eforturi moderate. Pe lângă faptul că urmați aceste sfaturi pentru începători, este esențial să respectați zilele de odihnă dintre antrenamente, lucru pe care oamenii în general nu îl respectă. Oricât de mult ai senzația că doar te antrenezi, este foarte important să nu alergi două zile la rând . Gândește-te că organismul trebuie să asimileze antrenamentul pe care îl faci.

Ceva fundamental care trebuie luat în considerare este că timpul ședințelor trebuie adaptat la ritmul și timpul de care aveți. Puteți să o luați cu mare entuziasm și să faceți, mai ales la început, sesiuni grozave de alergare atât dimineața, cât și după-amiaza. Dar reține că corpul tău nu este obișnuit să alerge la intensitate mare. De aceea trebuie să rulați sesiunile de alergare cu moderație. Ideal ar fi să îți dedici un timp între 45 de minute și 1 ora, însă dacă din cauza problemelor de timp este imposibil sau, dimpotrivă, obosești prea mult, nu te speria. Este mai bine să faci 10 minute bine făcute în care simți că ai muncit decât să exagerezi și să te rănești.

Mai presus de toate, nu uitați să vă întindeți înainte de alergare și după alergare. De asemenea, este foarte recomandat să faceți câteva seturi de abdomene. Da, și abdomenele, sunt foarte importante dacă vrei să echilibrezi forța și să eviți suprasolicitarea. Deși știm că la început pornirea poate fi lentă și grea, trebuie să ai încredere în tine și să-ți acorzi puțin timp.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.