Acest machiaj este în tendințe în toamna 2019, dar autoritățile spun că nu este deloc sigur

Acest machiaj este în tendințe în toamna 2019, dar autoritățile spun că nu este deloc sigur

Redactor Raluca Margean

Culoarea neon a făcut ravagii anul acesta în industria frumuseții. Neonul este culoarea anului 2019 și este preferata tututor vedetelor și a fashion bloggerițelor, care recomandă neon pentru păr, haine sau cosmetice. Nu doar vara se poartă culorile electrizante, ci și în sezonul de toamnă care urmează. Așadar, dacă erai în căutarea unui machiaj în tendințe pentru toamna 2019, iată răspunsul: se poartă culorile fosforescente!

machiaj în tendințe în toamna 2019

Atenție însă la ce produse folosești! Chiar dacă sunt trendy, unele produse cosmetice neon nu sunt chiar atât de sigure din punctul de vedere al sănătății.

Machiaj în tendințe în toamna 2019: controverse și avertizări FDA

Multe palete de farduri de pleoape în culori fosforescente conțin pigmenți presați care nu sunt tocmai siguri pentru sănătatea ochilor, conform Administrației pentru Alimente și Medicamente din SUA (FDA).

Ca măsură de siguranță, unele paleta de farduri de pleoape conțin o etichetă secundară care îi sfătuiește pe cei care folosesc acest produs să nu aplice fardul pe ochi sau în jurul ochilor. 

„Cel mai probabil, majoritatea persoanelor nu vor ridica prima etichetă și astfel nu vor vedea avertismentul, ceea ce nu este deloc corect”- acesta este comentariul unei bloggerițe care a stârnit o serie de reacții negative privind promovarea și etichetarea produselor cosmetice.

FDA avertizează oamenii să nu folosească pe ochi sau în jurul ochilor acele produse cosmetice care nu specifică în mod clar pe eticheta lor că sunt destinate utilizării în această zonă.

Concret, pe site-ul FDA se menționează următoarele: „Nu folosiți un contur de buze ca un creion de ochi, pentru că s-ar putea să vă expuneți ochii la bacteriile din gură sau la aditivi care nu sunt aprobați pentru utilizare în zona ochilor (...) Aditivii de culoare sunt supuși unui proces strict de aprobare, conform legislației americane”.

Pentru a fi vândute în țară, produsele cosmetice cu aditivi de culoare trebuie să fie omologate, certificate și „să îndeplinească cerințele de identitate și specificațiile prevăzute în Codul regulamentelor federale”.

Etica din spatele promovării produselor cosmetice

Reacțiile stârnite de blogul Musings of a Muse au adus în discuție promovarea necinstită a produselor cosmetice în general. Sunt multe branduri cunoscute în SUA care promovează produse cu pigmenți presați, „ascunzând” etichetele de avertizare sau „uitând” să menționeze avertismentele pe care, de altfel, sunt obligate să le pună pe etichete.

În alte cazuri, unele branduri de cosmetice bagatelizează importanța acestor avertismente.

Reglementările în materie de coloranți, pigmenți și alte ingrediente folosite în produsele cosmetice nu sunt aceleași în Europa cum sunt în SUA, iar aceste branduri se folosesc la maximum de aceste neconcordanțe și continuă să-și promoveze produsele ca fiind sigure.

Chiar dacă unele persoane care au folosit produsele menționate mai sus nu au experimentat efecte secundare, cel mai indicat este ca înainte de a achiziționa un produs cosmetic să citești foarte bine toate etichetele acelui produs. 

Află și cum poți avea un machiaj cool cu bani puțini!

Surse foto: iStock, Pinterest

Articolul urmator
Acupuncutura facială: beneficii și recomandări
Acupuncutura facială: beneficii și recomandări
Ce iubesc ceilalți cel mai mult la tine, dar nu-ți spun! Află de aici!
Incepe quiz
Ce iubesc ceilalți cel mai mult la tine, dar nu-ți spun! Află de aici!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.