Yoga pentru față: beneficii și idei de exerciții

Yoga pentru față: beneficii și idei de exerciții

Redactor Andreea Baluteanu

Face yoga sau, mai pe românește, yoga pentru față, a fost numită de susținătorii săi drept cea mai eficientă cale de a întineri, netezi și tonifia chipul fără să apelezi la bisturiu. Nu crezi că e posibil să arăți ca și cum tocmai ți-ai fi făcut un lifting, dar fără să calci în cabinetul doctorului? Dovedește-te consecventă cu exercițiile de mai jos și poți fi surprinsă de rezultate!

Îți spunem tot ce trebuie să știi despre yoga pentru față!

Yoga pentru față: ce înseamnă de fapt

Practic, yoga pentru față sau face yoga presupune un cumul de exerciții faciale, tehnici de masaj și acupresiune care relaxează, tonifică și întăresc mușchii feței pentru a netezi chipul, a întineri, dar și a aduce unele efecte pozitive în îmbunătățirea sănătății mentale, precum reducerea stresului, a tensiunii și a grijilor.

Fiecare dintre aceste tehnici are beneficiile sale: exercițiile „ridică” și tonifiază mușchii feței, estompând astfel ridurile și liniile fine, masajul stimulează circulația și drenajul limfatic în timp ce acupresiunea reduce stresul, putând să prevină durerile de cap, să elibereze sinusurile și să te ajute să dormi mai bine.

După cum vei vedea în amănunt și în rândurile de mai jos, yoga pentru față poate să țintească o singură zonă de care ești nemulțumită, așa cum sunt ridurile de tip laba gâștei sau gușa, dar aceste exerciții pot de asemenea să aibă efect și la nivelul întregii fețe.

Ca să sintetizăm, yoga pentru față e o procedură de lifting facial naturală sau un fel de fillere ce nu necesită nici ace, nici introducerea de diverse substanțe în piele. În plus, nu e ieftină, e chiar gratis!

Beneficii pe care le are yoga pentru față

O să vezi că sunt numeroase beneficiile pe care le oferă yoga pentru față. Nu e de mirare că nimeni alta decât Meghan Markle punea strălucirea din ziua nunții pe seama interesului pentru „face yoga”, nu numai a iubirii pentru Prințul Harry.

Meghan Markle, mai sinceră ca oricând, în cel mai așteptat interviu al ei. Ce a dezvăluit ducesa de Sussex

Există și studii care atestă că aceste exerciții chiar au efecte, deși trebuie să subliniem că cercetările sunt restrânse. Principalul beneficiu al yoga pentru față era îmbunătățirea aspectului și fizionomiei prin întărirea mușchilor feței.

Un alt studiu în cadrul căruia participanții combinau exercițiile faciale cu tehnicile de respirație, timp de 30 de minute pe zi, de două ori pe săptămână, pentru 3 luni ajungea la concluzia că cei care executaseră yoga pentru față în această formă reportaseră beneficii privind sănătatea lor mentală, dar și o expresie facială îmbunătățită și mușchi tonifiați.

Iată mai jos câteva beneficii care te pot convinge să încerci și tu „face yoga”:

  • piele mai strălucitoare, cu aspect sănătos;
  • reducerea liniilor și ridurilor de expresie;
  • diminuarea umflării feței prin îmbunătățirea drenajului limfatic și a circulației;
  • respirație mai echilibrată;
  • îmbunătățirea simetriei faciale;
  • creșterea încrederii în sine;
  • estomparea cearcănelor și a pungilor de sub ochi;
  • lifting facial;
  • corectarea conturului facial;
  • emoții pozitive și stare de bine.

Ce trebuie să faci înainte de a te apuca de exercițiile de yoga pentru față

E adevărat că uneori are efect și să strecurăm oricare dintre aceste exerciții în programul nostru încărcat, într-o pauză oarecare, dar dacă vrei rezultate pe măsură, fă „face yoga” ca la carte.

Cum? În primul rând, spală-te pe mâini. Nu vrei să te trezești cu acnee în loc de beneficiile yoga pentru că ți-ai atins fața cu degetele murdare.

Asigură-te că pielea e hidratată, ca să alunece ușor sub degete. De aceea e mai bine să faci yoga pentru față după rutina de skincare sau atunci când ai aplicat ulei.

Concentrează-te și pe respirația profundă ca să te bucuri de efectele de relaxare și atenuare a stresului. Nu e așa că grija față de tine se simte bine?

Poziții de yoga pentru sâni fermi

Exerciții yoga pentru fața lăsată

Ți-ai pierdut volumul facial și te gândești cu groază la fillere sau la un face lifting? Execută exercițiile de yoga pentru față de mai jos și e posibil să vezi rezultate!

Masaj pentru gât

- vizează drenajul limfatic, ușurează tensiunea pe care o resimți la nivelul gâtului și reduce fenomenul de lăsare a pielii din zonă.

  1. Începe prin a înclina ușor capul spre spate.
  2. Așază degetele în partea superioară a gâtului.
  3. Lasă degetele să alunece în jos, spre claviculă, apăsând cu blândețe.
  4. Continuă timp de 30 de secunde.

Exercițiu pentru obrajii lăsați

- țintește pielea care atârnă pe obraji și ridurile.

  1. Formează litera „O” cu gura, având grijă să acoperi dinții cu buzele.
  2. Zâmbește larg, continuând să ascunzi dinții.
  3. Repetă de 6 ori.
  4. Apoi, menține zâmbetul în timp ce plasezi degetul arătător pe bărbie. Urmează să miști maxilarul în sus și în jos în timp ce lași ușor capul pe spate. Relaxează și apoi repetă de încă două ori.

Exercițiu pentru pielea care atârnă

- luptă contra pielii lăsate de pe obraji.

  1. „Mută” partea de jos a feței în direcție opusă, îndreptând dinții din dreapta spre extrema stângă. Va arăta ca și cum ai vrea să dai un sărut „lateral”.
  2. Menține timp de 10 secunde și repetă de 3-5 ori.

Urmărește și un tutorial de exerciții pentru fața lăsată.

Exerciții yoga pentru față care îți schimbă fizionomia

Nu o să fii nevoită să îți schimbi buletinul fiindcă nu mai arăți ca în poză după exercițiile de mai jos de yoga pentru față, și nici lumea nu te va întreba dacă ți-ai făcut operație estetică, dar vei vedea unele schimbări.

Exercițiu pentru a netezi ridurile nazolabiale

- netezește „ridurile de la râs”, diminuează tensiunea facială

  1. „Lucrează” cu limba, în interiorul obrazului. Începe din punctul de la rădăcina nasului, acolo unde vei trasa cercuri mici pe lungimea ridului.
  2. Trasează cinci cercuri în direcția acelor de ceasornic și încă cinci invers.
  3. Repetă pe fiecare parte.

Exercițiu pentru laba gâștei și ridurile de la ochi

- netezește aceste riduri și „întinde” fața.

  1. Mai întâi, relaxează umerii și îndreaptă-i către spate.
  2. Înclină bărbia în jos și formează un oval cu gura.
  3. Uită-te în sus cu un singur ochi până ce simți o senzație de stretching în regiunea de sub globul ocular.
  4. Menține timp de 3 secunde.
  5. Împinge buzele înăuntrul gurii, plasându-le sub dinți, astfel încât să formezi o expresie asemănătoare unui „ah” uimit.
  6. Pentru că acest exercițiu e puternic, nu trebuie să îl execuți decât o singură dată pe zi.

Exerciții de yoga pentru față în funcție de zonă

Ai probleme doar cu o anumită zonă a feței? În curând, îți vei iubi acea trăsătură.

Acupresiune pentru relaxarea ochilor

  1. Presează ușor cu arătătorul în colțul interior al ochilor timp de 30 de secunde.
  2. Trasează apoi cercuri într-o direcție timp de 30 de secunde și repetă în direcția opusă.

Respirația Leului pentru relaxarea mușchilor faciali

  1. Așază-te în poziție de meditație și inspiră adânc pe nas.
  2. Deschide gura larg, scoate limba și încearcă să îți atingi bărbia.
  3. Expiră articulând un răget.
  4. Relaxează și respiră normal, apoi repetă de 7 ori.
  5. Urmează 1-3 minute de respirație adâncă.

fata bruneta frumoasa imbracata intr-un tricou rock care mediteaza intr-o padure

Pentru ridurile laba gâștei

  1. Plasează ambele degete mijlocii unite la rădăcina sprâncenelor în timp ce aplici presiune cu degetele arătătoare la colțurile externe.
  2. Uită-te spre tavan, ridicând pielea de sub ochi de parcă ai dori să îți mijești privirea, apoi relaxează.
  3. Repetă de 6 ori și ține ochii închiși cu putere pentru 10 secunde.

Pentru sprâncene lăsate

  1. Pune degetele arătătoare exact sub ochi, indicând cu vârful către nas.
  2. Acoperă dinții, formând litera „O” cu buzele.
  3. Flutură din gene în timp ce te uiți insistent la tavan timp de 30 de secunde.

Pentru gât și maxilar

  1. Întoarce bărbia către partea dreaptă, ridicând-o într-un unghi de 45 de grade.
  2. Prefă-te că săruți pe cineva, menține timp de 5 secunde și relaxează.
  3. Repetă de trei ori și mută pe partea stângă.
  4. Apoi, extinde buza de jos cât de departe poți, ca să cobori la maximum colțurile gurii.
  5. Așază degetele pe claviculă, cu bărbia aplecată.
  6. Menține poziția timp de 4 respirații adânci.

Pentru „tech neck” și bărbie dublă.

  1. Lasă umerii joși și relaxați și ridică bărbia spre tavan cât de mult posibil.
  2. Alternează apoi mișcările de tip bot de rață cu scoaterea afară a limbii, de câte cinci ori fiecare poziție.
  3. Repetă de trei ori.

Cât de des ar trebui să faci exerciții yoga pentru față

Dacă repetiția e mama învățării, și consistența e cheia succesului în cazul face yoga. Nu o să obții rezultate, dacă practici aceste exerciții când îți amintești. În mod ideal, ar trebui să le execuți zilnic, timp de 30 de minute. După aproximativ 5 luni, experții spun că vei arăta cu câțiva ani mai tânără.

Desigur, nu-ți face reproșuri dacă nu izbutești să bifezi câte 30 de minute în fiecare zi. Mai important e să faci yoga pentru față zilnic, repetând acele exerciții care țintesc zonele tale problemă.

Yoga pentru față sau face yoga trebuie să fie întotdeauna acompaniată de un ritual sănătos de îngrijire a pielii, de gânduri bune și multă hidratare. Repetă câte o mantră, atunci când îți faci exercițiile, și vei întineri trupește și sufletește cât vezi cu ochii  și cu mintea.

Surse foto: iStock, Unsplash

Surse articol: Healthline, camillestyles.com, Goodhousekeeping

Articolul urmator
Apă oxigenată pentru ten: de folosit sau de evitat?
Apă oxigenată pentru ten: de folosit sau de evitat?
Stii sa faci fata stresului sau te lasi doborata?
Incepe quiz
Stii sa faci fata stresului sau te lasi doborata?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.