Nu Skin

Ce trebuie să mănânci când ești însărcinată

Joi, 05.01.2017
de Alexa Galgau

Am vorbit în trecut despre dieta pentru gravide și te-am învățat de câte calorii ai nevoie pentru a avea o sarcină sănătoasă, fără a-ți compromite silueta. Astăzi detaliem puțin meniul unei femei însărcinate și îți prezentăm cele mai sănătoase alimente pentru viitoarele mămici. Aceste produse nu trebuie să lipsească din alimentația ta dacă ești gravidă.

Descoperă ce trebuie să mănânci când ești însărcinată!

Ce să mănânci când ești însărcinată

Atunci când ești însărcinată, povara fizică nici nu se compară cu aceea mentală, deoarece responsabilitatea pe care o duci în spate (sau în burtică) este enormă. Mai mult ca niciodată trebuie să ai grijă de tine și să fii în mod special atentă la ce mănânci. Chiar dacă se spune că trebuie să mănânci pentru două persoane, asta nu înseamnă că trebuie să consumi cantități mari de mâncare și în niciun caz nu înseamnă că trebuie să consumi orice mâncare. De fapt, calitatea nutrițională a alimentelor este esențială pentru ca fătul să se dezvolte armonios.

Dacă te întrebi ce să mănânci când ești însărcinată, iată care sunt cele mai sănătoase alimente pe care să le consumi:

  1. Ouă: un singur ou are doar 90 de calorii, dar este plin de nutrienți - de aceea este considerat un aliment complet, aproape perfect. Cu nu mai puțin de 12 tipuri de vitamine și minerale, oul este plin de proteine de cea mai bună calitate, care sunt esențiale pentru o sarcină sănătoasă, deoarece celulele copilului, fiind într-o continuă dezvoltare, au nevoie de proteine în permanență. Ouăle au fost mult timp stigmatizate din cauza conținutului de colesterol, însă doctorii ne asigură că ouăle sunt mult mai puțin dăunătoare decât multe alte alimente care conțin grăsimi saturate. Iar dacă ai probleme mari cu colesterolul și ți s-a spus să nu mănânci ouă, poți consuma doar albușul, care conține cele mai multe proteine, dar nu și grăsimi.

  2. Somon: este plin de proteine, dar și de grăsimi Omega-3, care sunt perfecte pentru dezvoltarea fătului. În plus, aceste grăsimi sunt recunoscute pentru faptul că ajută la menținerea unei stări emoționale bune și îți oferă și destulă energie ca să poți duce la bun sfârșit toate treburile. Ține minte că somonul este de preferat altor tipuri de pește, deoarece conține mult mai puțin mercur, un compus neurotoxic foarte periculos pentru copil. Nu este recomandat să mănânci mai mult de 350 g de somon sau orice alt tip de pește în timpul sarcinii.

  3. Leguminoase: aici ai parte de o mare variație, deoarece există atât de multe leguminoase din care să alegi. Sunt pline de fibre, dar și de proteine, așa că nu ar trebui să lipsească din dieta ta. Probabil ai constatat (sau vei constata) că, în timpul sarcinii, tractul gastrointestinal încetinește, ceea ce face ca hemoroizii și constipația să fie la ordinea zilei, din păcate. Fibrele stimulează digestia și te vor ajuta să reglezi tranzitul intestinal în timpul sarcinii.

  4. Cartofi dulci: culoarea portocalie a cartofilor dulci vine de la carotenoizi, niște pigmenți vegetali care sunt convertiți în vitamina A de către corp. Deși este periculos să consumi multă vitamina A din surse animale (ficat, lapte, ouă), carotenoizii nu prezintă același risc, așa că poți să consumi liniștită fructe și legume bogate în vitamina A, iar cartofii dulci sunt „campioni” la acest capitol.

  5. Quinoa: această cereală este cea mai bogată în proteine, motiv pentru care este unul dintre alimentele preferate ale vegetarienilor. Desigur, este foarte benefică și pentru femeile însărcinate! Quinoa conține o cantitate însemnată de fibre și este foarte versatilă, putând fi preparată în foarte multe moduri. Îți recomandăm să o consumi de câteva ori pe săptămănâ - iată câteva rețete cu quinoa pentru toate mesele zilei!

  6. Nuci: toate fructele oleaginoase sunt sănătoase, dar nucile sunt cele mai bune pentru tine în timpul sarcinii, deoarece sunt cea mai bogată sursă vegetală de grăsimi Omega-3. Nu trebuie să consumi foarte multe, ci doar câte nuci încap în palmă, deoarece sunt dense caloric. Ele sunt perfecte pe post de gustare - o cantitate mică este foarte sățioasă și plină de fibre și proteine. Nutriționiștii recomandă să ai mereu la tine o pungă cu nuci neprăjite, din care să ronțăi atunci când te roade stomacul.



  7. Iaurt grecesc: unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care să le mănânci când ești însărcinată este iaurtul, iar cel grecesc este cel mai bogat în proteine, dar și în calciu, esențial pentru o sarcină sănătoasă, deoarece scheletul fătului este în plină dezvoltare. Totodată, iaurtul este bogat în prebiotice, care contribuie la echilibrarea florei intestinale și ajută digestia. Consumă iaurt grecesc în fiecare zi, pe post de gustare sau la micul dejun!

  8. Legume verzi: varza kale și spanacul sunt printre cele mai bune alimente pentru sarcină, deoarece sunt pline de nutrienți, precum vitaminele A, C și K. Folații din aceste legume sunt necesari în sarcină pentru a proteja fătul de defecte neuronale - de aceea, viitoarele mămici sunt adesea sfătuite să ia și suplimente de acid folic. Cu toate acestea, cele mai bune surse de acid folic sunt alimentele.

  9. Carne slabă: probabil știi deja că este bine să mănânci carne de pui sau de curcan, însă nu trebuie să te ferești nici de cea roșie. Este foarte important ca aceasta să fie de calitate și să nu aibă grăsime multă. Atunci când cumperi carne roșie, ia o bucată care nu are aproape deloc grăsime, chiar dacă este mai scumpă. Cât despre carnea roșie procesată - bacon, hot dog, mezeluri -, este mai bine să te ferești de ea.

  10. Legume și fructe colorate: o alimentație cât mai variată este vitală pentru o sarcină sănătoasă, iar cel mai simplu mod de a asigura variația este să consumi fructe și legume colorate diferit, deoarece fiecare culoare indică prezența predominantă a unui anumit tip de nutrient. În plus, în ultimele luni de sarcină, gusturile copilului sunt influențate de ceea ce mănănci, datorită lichidului amniotic. Așadar, cu cât ai o alimentație mai variată, cu atât va fi și copilul mai puțin mofturos!

Acum știi exact ce să mănânci când ești însărcinată, așa că fă-ți o listă de cumpărături cu produse care să îți întărească organismul!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (4)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro

    • vizionate
    • votate
    • discutate

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!