Nu Skin
Optezi sa Impresionezi

Ce trebuie sa mananci cand alaptezi: alimente permise si interzise

Alexa Galgau
Unul dintre principalele ganduri pe care le vei avea dupa nastere va fi probabil referitor la metoda cea mai rapida prin care sa dai jos kilogramele acumulate in timpul sarcinii. Exista, insa, un aspect si mai important legat de dieta ta postnatala: includerea alimentelor care iti dau energie pentru a fi o super mamica.

Afla ce trebuie sa mananci cand alaptezi si ce alimente ar trebui sa eviti pentru ca sanatatea ta sa fie de nota 10!

Alimente recomandate cand alaptezi

Iata o informatie probabil noua: atunci cand alaptezi, calitatea laptelui tau va fi aproximativ aceeasi indiferent ce mananci, desi anumite substante trebuie evitate complet, pentru a nu ajunge in lapte nici macar in cantitati infime. Totusi, exista o capcana: daca nu ii asiguri corpului nutrimentele necesare, acesta le va suplimenta din propriile tale depozite, ceea ce inseamna ca vei ajunge sa ai deficiente si sa te simti complet lipsita de energia de care ai atata nevoie cand esti mamica.

Iata ce trebuie sa mananci cand alaptezi!

1. Somon

Desi nu exista un aliment perfect, somonul se apropie destul de mult acest concept. Acesta este plin de grasimi sanatoase, care ajuta la dezvoltarea sistemului nervos al copilului. In laptele matern exista aceste grasimi, insa nivelul lor este mult mai mare in cazul mamicilor care le adauga si prin dieta. Se recomanda ca proaspetele mamici sa nu consume mai mult de doua portii de somon pe saptamana, pentru a limita expunerea bebelusului la mercur.

2. Lactate slabe

Fie ca preferi iaurtul, laptele sau branza, lactatele sunt alimente esentiale in dieta mamicii care alapteaza. Probabil ca ai intuit motivul: acestea sunt o sursa importanta de calciu. Si cum, prin alaptare, resursele tale de calciu sunt mult diminuate, ai nevoie sa le alimentezi prin dieta cat mai mult. Incearca sa mananci zilnic cate un iaurt si sa bei un pahar cu lapte.

Daca esti vegetariana, descopera aici cateva surse de calciu vegetale!

3. Leguminoase

Leguminoasele cu boabe inchise la culoare, precum fasolea neagra sau rosie, reprezinta o sursa importanta de fier si de proteine, in special pentru mamele vegetariene. Ele sunt o sursa ieftina de proteine de calitate, de provenienta vegetala.

4. Orez brun

Cu siguranta vei fi tentata sa mai tai din carbohidrati pentru a da jos kilogramele in plus, insa nu este cazul. Daca vei slabi rapid, vei produce mai putin lapte si vei avea o stare de letargie continua. Insa, in loc sa consumi paine alba si paste, adauga in dieta carbohidrati sanatosi, precum orezul brun, care iti dau energie pe o perioada indelungata.

5. Citrice

Proaspetele mamici au nevoie de mai multe vitamina C decat femeile insarcinate. Daca te intrebai ce sa mananci cand alaptezi, afla ca nu trebuie sa iti lipseasca din dieta portocalele si lamaile, care ii vor oferi organismului cantitatea necesara de vitamina C, devenind o gustare revitalizanta.

6. Paine integrala

Acidul folic este esential pentru dezvoltarea bebelusului in primele faze ale sarcinii, insa importanta acestuia nu se termina aici. El este esential si pentru o alaptare sanatoasa, asa ca il poti introduce in dieta cu ajutorul painii integrale. Iar daca alegi un sortiment fortifiat, poti benefia si de o doza de fier pe langa cele de fibre si acid folic.

Ai aflat cam ce categorii de alimente trebuie sa incluzi in dieta atunci cand alaptezi, insa trebuie sa stii si ce sa eviti.

Iata ce alimente sunt interzise:

- cafeaua, deoarece cofeina ajunge in lapte, iar corpul copilului nu este pregatit sa o proceseze la fel de repede, putand avea episoade de insomnii;

- sortimente de peste bogate in mercur, precum tonul, macroul, rechinul, pestele spada;

- ciocolata, deoarece are uneori efect laxativ la bebelusi;

- alcoolul;

- alimente care provoaca alergii frecvent, mai ales daca ai avut cazuri in familie (de exemplu, alune).

Atunci cand vine vorba despre ce sa mananci atunci cand alaptezi, raspunsul nu este foarte complicat, deoarece dieta proaspetelor mamici este bazata pe alimente sanatoase, care ar trebui consumate de catre oricine, oricand. Daca ai avut cazuri de alergii in familie, cel mai sigur este sa te consulti cu un medic, impreuna cu care sa faci o lista de alimente interzise. Fiecare mamica este diferita, de aceea meniul trebuie personalizat.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1.5 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!