Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Cum să dormi când ești însărcinată: trucuri care îți asigură odihna

Marţi, 07.11.2017
de Diana Coteanu

Între vizitele la baie, arsurile la stomac frecvente, diversele dureri musculare și faptul că nu poți dormi pe față sau pe spate, obținerea unui somn de noapte decent, în timp ce ești însărcinată, poate părea aproape imposibil.

Iată șase trucuri care îți asigură odihna atunci când ești însărcinată!

Iată cum poți avea un somn odihnitor dacă ești însărcinată!

Așază-te în poziția corespunzătoare

Potrivit Asociatiei Americane de Obstetrică și Ginecologie, cea mai bună poziție de somn pentru tine și bebelușul tău în timpul sarcinii este pe o parte. Medicii recomandă dormitul pe partea stângă, deoarece aceasta va spori absorbția de substanțe nutritive care ajung la făt și placentă, reducând în același timp presiunea asupra ficatului.

Femeie insarcinata care doarme

Înconjoară-te de perne

Gândește-te la un număr de perne pe care să le pui în pat și dublează-l! Pentru a ușura presiunea din spate și șolduri, plasează o pernă între picioare. „Pentru a evita arsurile la stomac, încearcă să îți ridici capul și pieptul, folosind o pernă tare”, spune Melissa Underwager, mamă a doi copii și director la Pillow of Health.

Unele mame preferă să se înconjoare de perne pe toate părțile, în timp ce altele preferă să țină o pernă doar sub burtă. Oricum ai prefera, pernele te ajută să ai o poziție a corpului corectă și un somn cât mai odihnitor.

Bea puține lichide înainte de culcare

Dacă te trezești de multe ori în timpul nopții pentru a merge la toaletă, încearcă să bei cât mai puține lichide înainte de a merge la culcare. Hidratează-te pe parcursul zilei și renunță la cafea!

Femeie insarcinata care doarme

Evită alimentele picante

Arsuri stomacale la 2 noaptea? Nu e prea plăcut. Pentru a încerca să echilibrezi nivelul de acid din stomac, stai departe de mâncare picantă și nu mai ronțăi nimic înainte de te culca. Fă-ți un program regulat al meselor în fiecare zi și mănâncă puțin și des.

O baie caldă

Iată un sfat pe care îl poți folosi înainte, în timpul și după sarcină. Cu aproximativ 45 de minute înainte de ora de culcare, fă o baie caldă (nu fierbinte). „Acest lucru va crește temperatura corpului, iar pe măsură ce temperatura corpului scade, acest lucru va spori producerea de melatonină, element-cheie în obţinerea unui somn odihnitor”, explică medicul Joanna Clark. După baie, așază-te pe pat și relaxează-te. Cu siguranță vei avea o stare de bine și te vei odihni.

Exerciții ușoare

Exercițiile fizice ușoare executate în timpul sarcinii nu numai că ajută la menținerea sănătății tale și a bebelușului tău, dar contribuie și la un somn odihnitor. Evită să faci exerciții seara, deoarece acest lucru îți poate da energie atunci când nu trebuie. Un alt avantaj? Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul American de Obstetrică și Ginecologie, exercițiile fizice din timpul sarcinii te ajută să te recuperezi mai repede după naștere.

Cu ajutorul acestor trucuri vei reuși să ai parte de odihnă când ești însărcinată și vei putea să te și relaxezi în această perioadă specială din viața ta. 

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro

    • vizionate
    • votate
    • discutate

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!