Nu Skin

Totul despre diastaza abdominală, coșmarul noilor mămici

Duminică, 15.10.2017
de Sorina Corneanu

Dacă la câteva luni după naștere încă pari însărcinată, iar lumea îți adresează des întrebarea „Când vei naște?”, este posibil să suferi de diastază abdominală. Aceasta apare atunci când mușchii abdominali se separă în timpul sarcinii, fiind mai degrabă o problemă estetică decât una de sănătate. Cu un regim sănătos și echilibrat, care să te ajute să nu iei prea multe kilograme în plus în timpul sarcinii, determinând aspectul neplăcut de „burtă lăsată”, o poți evita destul de ușor. 

Ce este diastaza abdominală

Pe măsură ce burta crește, în timpul sarcinii, țesutul conjunctiv se întinde, permițând mușchilor abdominali să se separe. Aceasta face ca abdomenul să arate umflat, încă mult timp după naștere, iar apoi să determine aspectul neplăcut de burtă lăsată. Uneori, țesutul se vindecă și mușchii se reunesc, după naștere, când nivelul hormonilor revine la normal. Dacă acest lucru nu se întâmplă în trei până la șase luni, e posibil să fie nevoie de tratament, așadar nu întârzia vizita la medic. Studiile arată că aproximativ 40% dintre femei suferă de diastază abdominală timp de șase luni după naștere.

femeie insarcinata la control

Cum descoperi dacă suferi de diastază abdominală

Durerile de spate, durerile pelvine, tulburările gastrointestinale, constipația și balonarea sunt primele semne ale unei posibile diastaze abdominale.

Dacă suspectezi că ai avea diastază abdominală, dar nu ești convinsă, poți verifica simplu, acasă, întinzându-te pe spate cu genunchii îndoiți. Pune mâna pe burtă, cu degetele îndreptate către degetele de la picioare. Apasă ușor în zona ombilicului, apoi ridică încet capul, împingând bărbia în piept. Acest exercițiu face ca mușchii abdominali să se încordeze.

Dacă simți un gol între mușchii abdominali, în timp ce se contractă, e posibil să suferi de diastază. În funcție de cât de mare este spațiul dintre mușchii abdominali, se poate pune un diagnostic diferențial între diastază simplă, care se va vidneca de la sine, și cea avansată, care necesită tratament.

Iată câteva exerciții foarte bune în caz de diastază abdominală!

Cum poți preveni diastaza abdominală

Diastaza abdominală poate conduce la alte probleme, inclusiv durerea cronică a spatelui, incontinență urinară, constipație, durere în timpul actului sexual și durere pelvină sau de șold. Așadar, tratamentul este obligatoriu, acesta asigurând o mai bună calitate a stării generale de sănătate.  

Ideal este să începi să faci exerciții pentru întărirea mușchilor abdominali înainte de a rămâne însărcinată. Potrivit babycenter.com, femeile care au avut un program regulat de exerciții fizice pe timpul sarcinii, dar și înainte, au fost mult mai puțin expuse riscului de a suferi de diastază abdominală.

Evită să ridici greutăți și să faci exerciții fizice care presupun efort fizic susținut. Nu așa îți vei întări mușchii abdominali. Cel mai sănătos este să mergi la înot, să practici yoga și, dacă timpul îți permite, să te înscrii într-un program special de recuperare, pe care să îl urmezi cu strictețe. În plus, să ai o alimentație corectă ajută la un bun tranzit intestinal, care să te ferească de constipație. În caz de diastază abdominală, constipația îngreunează vindecarea și forțează mușchii abdominali, ceea ce poate deveni periculos. Neapărat discută cu medicul!

femeie care face yoga

Cum se tratează diastaza abdominală

Dacă aceasta nu este severă, poți vindeca diastaza abdominală cu exerciții specifice, dar vei avea nevoie de îndrumare de la un terapeut, pentru rezultate rapide. Multe femei aleg intervenția chirurgicală pentru a rezolva această neplăcere, însă exercițiile fizice rămân cea mai bună opțiune de întărire a mușchilor, mai ales pentru femeile care își mai doresc încă un copil.

Potrivit webmd.com, femeile trecute de 35 de ani, cele care sunt deja la a doua sarcină, au născut copii cu greutate mare sau au avut sarcină multiplă sunt mult mai expuse riscului de a suferi de diastază abdominală. Dacă suferi de diastază abdominală, tratamentul este obligatoriu înainte să rămâi din nou însărcinată, mai ales dacă vrei să recurgi la nașterea naturală. Fără susținerea mușchilor abdominali, această alegere poate fi periculoasă.

Diastaza este frecventă în perioada imediat următoare după sarcină, însă este important de reținutcă nu sarcina provoacă diastază abdominală, ci presiunea intraabdominală, care poate să apară în unele cazuri.

Ben Butts, director al serviciilor de reabilitare și terapie de performantă din cadrul Providence Saint John's Health Center din  California, sugerează că, pentru a preveni diastaza, indiferent de vârstă și alte condiții, nu trebuie să întrerupi exercițiile fizice ușoare, pe tot parcursul sarcinii. Mai mult, atunci când te ridici din pat, trebuie să te sprijini întotdeauna în ambele mâini și să îți păstezi, pe cât posibil, poziția cât mai dreaptă a corpului.

Diastaza abdominală se tratează, fără excepție, așa că nu e cazul să te panichezi, însă nu amâna nici vizita la medic, mai ales dacă îți dorești rezultate rapide și cât mai bune!

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!