Cum să îi faci pe copii să mănânce mai sănătos, fără să îi forţezi

Redactor Andreea Baluteanu

Una dintre cele mai mari temeri ale unei mămici este aceea că, oricât ar încerca, alimentația copilului va pica întotdeauna testele nutriționiștilor. Nici nu e de mirare că ne confruntăm cu asemenea zguduitoare dileme: mulți prichindei și-au făcut din fructe și legume inamici pe viață, iar tehnicile de manipulare pe care le întrebuințează asupra ta sunt demne de spionii din filme.

Însă, deși nu există o rețetă universal valabilă prin care să îl faci pe copil să mănânce sănătos fără să îl forțezi, noi am adunat de la experți cele mai prețioase trucuri care te pot apropia de reușită.

Așa că deschide galeria și alege acele sfaturi care se potrivesc ție și familiei tale. Nu uita, energia și sănătatea încep în farfurie, iar un copil bine hrănit e un copil fericit.

Citește și de ce să nu îi mai pregătești copilului pacheţelul pentru școală!

Surse articol: Bright Side, Parents, Rasmussen.edu

Ia-l pe copil la cumpărături

Ia-l pe copil la cumpărături

Atunci când îl implici pe cel mic în mod direct în pregătirea mesei, entuziasmul pentru mâncarea preparată va crește exponențial. Dar un truc și mai valoros este acela de a-l lua pe copil cu tine la cumpărături și de a-i permite să aleagă un fruct sau o legumă care îi face cu ochiul. Nu încerca să îți impui părerea personală și dă-i ocazia de a greși, fiindcă astfel își va cultiva gusturile și va fi mult mai dornic să încerce ceva nou.

Adaugă un pic de zahăr!

Adaugă un pic de zahăr!

Nu, nu te împingem pe o cale spinoasă, doar punem punctul pe „i”: copiii au nevoie de energie pentru a crește. Iar principala sursă a acesteia sunt carbohidrații și, pe cale de consecință, zaharurile. Nu trebuie însă să folosești alimentul procesat, dar adaugă unt de arahide în smoothie-uri, miere în ceai sau o crustă de caramel legumelor preparate la grătar. Crede-ne, va funcționa!

Oferă-i posibilitatea de a alege!

Oferă-i posibilitatea de a alege!

Atât timp cât tot tu ești cea care controlează conținutul meselor, să respecți independența copilului este un pas minunat pentru a-l convinge să mănânce sănătos. De exemplu, îl poți ruga să aleagă între garnitura de broccoli sau de cartofi dulci pe care o veți servi la cină. Când va mai crește, poți să îl încurajezi chiar să planifice el masa, explicându-i însă că trebuie să respecte formula trei porții de legume, una de carbohidrați și una de proteine.

Joacă-te cu aranjamentul farfuriilor!

Joacă-te cu aranjamentul farfuriilor!

Cândva, să mâncăm era distractiv, nu numai util. Din fericire pentru noi, acel cândva a început în copilărie, dar nu are determinare temporală. Profită de faptul că fructele și legumele sunt atât de colorate și creează adevărate povești vizuale în farfurie. Firește, poți apela și la cele clasice: Morcovii cei isteți și Oul cel Nătărău abia vor aștepta să îi țină companie celui mic la masă. Nu le face însă prea înduioșătoare sau copilul nu va mai dori niciodată să mănânce alimentul respectiv.

Surse foto: iStock, Pexels

Articolul urmator Nouă semne clare că nu ar trebui să ai copii

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.