Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
Back to School

De ce sunt benefice exercițiile în sarcină

Luni, 24.07.2017
de Sorina Corneanu

Dacă te gândeai că în timpul sarcinii nu e indicat să faci mișcare, așa cum multe viitoare mame se tem, află că exercițiile fizice, pe întreaga perioadă a sarcinii, sunt mai mult decât binevenite - câtă vreme le alegi pe cele corecte, împreună cu medicul tău.   

Profesorul Shakila Thangaratinam, de la Universitatea Queen Mary, a declarat: "Se crede, cel mai adesea, că femeile gravide nu trebuie să facă exerciții fizice în sarcină, pentru că depun efort și asta poate dăuna copilului.  Dar adevărul este că bebelușii nu sunt afectați de activitate fizică sau de dietă, ba chiar există beneficii suplimentare”. Acest lucru ar trebui să facă parte din sfaturile de rutină pe care fiecare mamă ar trebui să le primească în timpul sarcinii".   

exercitii

Exercițiile din timpul sarcinii sunt sigure pentru bebeluși și ajută și mamele să nască natural,așa cum e mult mai sănătos, ferindu-le de cezariană.  Un studiu realizat pe 12.500 de femei din 16 țări a arătat că viitoarele mame care au făcut aerobic, au mers pe jos, au recurs la diverse exerciții fizice simple, pe întreaga perioadă a sarcinii, și au avut o alimentație corespunzătoare sunt mai sănătoase și pot naște natural cu ușurință.

 Iată câteva exerciții de yoga pe care le poți face în timpul sarcinii


Aproximativ 1 din 4 nașteri în Marea Britanie sunt realizate prin cezariană   
Deși cezariana este o opțiune tot mai răspândită, aceasta nu este atât de sigură pe cât se consideră. Riscul de complicații poate să apară în orice moment, iar acestea includ de la sângerări abundente până la leziuni ale organelor interne din jur, și chiar riscuri transferate copilului, cum ar fi probleme respiratorii. Nu mai vorbim de legătura unică dintre mamă și copil, care este mult mai puternică în nașterea naturală.
Aceste exerciții sunt cu atât mai importante cu cât clișeul „sa mănânc pentru doi”, total nesănătos, ia amploare și tot mai multe gravide ajung la obezitate. Kilogramele în plus pot fi motivul pentru care cezariana să fie absolut necesară, de foarte multe ori. Cele mai recente cercetări, efectuate de experții de la Universitatea Queen Mary din Londra, au susținut faptul că femeile care au luat prea mult în greutate, și nu au făcut exerciții fizice pe parcursul sarcinii, au fost cu 24% mai predispuse la obezitate, diabet zaharat și naștere prin cezariană, potrivit dailymail.co.uk.
  Alimentația sănătoasă și exercițiile fizice în sarcină: o condiție a sănătății mamei și copilului  
sarcina
 Sfatul privind dieta include restricționarea băuturilor carbogazoase, care conțin prea mult zahăr, trecerea la lactate cu conținut scăzut de grăsimi și consumul mai multor fructe și legume.

dieta

Programele de exerciții pentru sarcină includ cursuri de aerobic, plimbări ușoare, zilnice, și chiar ciclism în sala de gimnastică.  Colegiul Regal de Obstetrică și ginecologie din Londra recomanda femeilor însărcinate să facă până la 30 de minute de exerciții fizice zilnice, pe parcursul întregii sarcini, și să se oprească atunci cand simt că nu mai pot respira, semn că s-au suprasolicitat. Cele mai multe exerciții sunt sigure pentru a fie efectuate în timpul sarcinii, câtă vreme nu exagerezi și ești prudentă, dar cele mai bune  activităti la care poți recurge rămân înotul, mersul pe jos, ciclismul staționar, la sală și aerobicul.    
 
 E bine să știi că nașterea prin cezariană trebuie să fie doar o soluție extremă, la care să se recurgă atunci când nașterea naturală nu este posibilă sau când poate afecta mama sau copilul.În alte condiții,cezariana nu ar trebui să fie o opțiune. Cu toate acestea, astăzi este, din păcate, o modă. Sarcina este o perioadă deosebită. Cu toate acestea, nu trebuie trecută într-o registru restricitv. Doar pentru că ești însărcinată nu inseamnă că trebuie să îți schimbi obiceiurile în mod drastic. Din contră; șocurile nu fac bine organismului și, implicit, nici copilului. Încearcă să te comporți firesc, la fel că și înainte, să mănânci sănătos, să faci exerciții fizice, să te bucuri și să nu căzi în sfaturile care spun că trebuie să te menajezi stând toată ziua în pat. Din contra: fii activă!

Surse foto: istock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!