Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Dieta pentru fertilitate: ce presupune și cum te ajută să rămâi însărcinată

Vineri, 18.08.2017
de Sorina Corneanu

Dacă ai avut probleme de concepție și n-ai reușit să rămâi însărcinată, deși ai avut un program ordonat de odihnă, un stil de viață sănătos și o dietă aparent perfectă, uită de așa-numitele alimente de fertilitate, cum ar fi stridiile, usturoiul sau ginsengul. Alimentele care susțin fertilitatea cu adevărat sunt cele bogate în proteine, grăsimile sănătoase și, ocazional, chiar înghețata, susțin cercetătorii de la Harvard.

Recurgerea la o dietă specifică pentru a crește fertilitatea este una dintre cele mai puternice metode care poate ajuta cu adevărat în obținerea unei sarcini. Numeroase studii au arătat că modificările specifice ale dietei îmbunătățesc fertilitatea, previn avortul spontan și sprijină o sarcină sănătoasă. Antioxidanții, care ajută la protejarea ovulelor și a spermatozoizilor de radicalii liberi, se găsesc în alimente. Așa cum substanțele nutritive din alimente pot fi de ajutor pentru fertilitate, există câteva substanțe chimice adăugate în alimentele care pot fi dăunătoare pentru sănătatea și fertilitatea femeii.

ce este dieta pentru fertilitate

O dietă de îmbunătățirea fertilității femeii include alimente care sunt bogate în substanțe nutritive necesare funcției hormonale, dezvoltării fătului și circulației sangvine. În primul rând, este o dietă care se concentrează pe a oferi mamei și viitorului copil o viață sănătoasă.

Dacă te lupți cu infertilitatea, e bine să știi câteva lucruri esențiale în procesul pe care tocmai vrei să îl începi, în calitate de viitoare mamă:

- alimentele pe care le consumi astăzi influențează sănătatea ovulului și a spermei după 90 de zile; 
- hormonii se produc din ingredientele pe care le furnizezi prin dieta ta; 
- tratamentul cel mai eficient pentru infertilitate este o dietă corectă;
- cauza numărul 1 a infertilității este lipsa ovulației, iar aceasta poate fi deseori rezolvată prin modificări ale regimului alimentar.

Sugestiile privind dieta de fertilitate naturală reprezintă un cumul de cercetări științifice, practici dietetice ale triburilor și popoarelor cele mai fertile din istorie, precum și practicile dietetice despre care se știe că reduc complicațiile în timpul sarcinii. Cercetătorii din cadrul Școlii Medicale de la Harvard au efectuat un studiu recent care a arătat o îmbunătățire cu 80% a fertilității, datorată modificărilor stilului de viață. 

cea mai buna dieta pentru fertilitate
  

Dacă ai în plan să devii mamă, e bine să începi încă de astăzi schimbările în favoarea ta. Dieta pentru fertilitate, bogată în proteine, minerale, calciu și grăsimi sănătoase, s-a dovedit că reduce inclusiv riscurile de complicații ale sarcinii. Secretul este să mănânci bine, sănătos, fără a te înfometa, fără a recurge la metode extreme, bazate exclusiv pe fructe și legume. Carnea este foarte bună, la fel lactatele și, bineînțeles, dulciurile. Echilibrul este cuvântul de bază. 

Beneficiile dietei de fertilitate și cum să o ții

Ajută corpul să mentină echilibrul hormonal prin furnizarea de grăsimi sănătoase, deci renunțarea la carne nu este ideală în timpul sarcinii. În schimb, evită carnea roșie. Carnea slabă (pui, rață, pește), în cantitate echilibrată, poate fi de mare ajutor! Lactatele care nu sunt organice trebuie evitate, pentru că pot conține hormoni și antibiotice care pot contribui la creșterea nivelului de estrogen în organism. Există multe alternative sănătoase. Încearcă laptele de migdale sau laptele de cânepă.

Vezi aici lista alimentelor care îmbunătățesc fertilitatea!

Oferă corpului vitamine, minerale, antioxidanți și alte substanțe nutritive necesare pentru o sănătate optimă. Consumă cât mai multe fructe, legume, sucuri naturale și cereale integrale! Alimentele organice sunt bune pentru fertilitate. Produsele convenționale conțin erbicide dăunătoare și pesticide care s-au dovedit a afecta negativ fertilitatea feminină. 

Poate scădea șansele de avort spontan. Alimentele bogate în antioxidanți diminuează rezistența la insulină și distrug radicalii liberi din ovule, spermatozoizi și ADN. Evită alimentele din soia procesate, cum ar fi burgerii de soia, praful de carne de soia și brânzeturile din soia.

beneficiile dietei pentru fertilitate

Vitamina D echilibează nivelul hormonal. Specialiștii de la Universitatea Yale au efectuat un studiu pe 67 de femei infertile, descoperind că doar 7% au avut niveluri normale de vitamina D. Consumând ouă, pește, broccoli, legume verzi și bucurându-te de soare, cel puțin 15 minute pe zi, poți înmagazina cantitatea necesară de vitamina D.

Consumă zilnic ouă, legume, fructe, sucuri naturale și apă suficientă. Săptămânal, nu ar trebui să îți lipsească peștele, carnea de pasăre, bananele și cerealele integrale. Dulciurile, cât mai sănătoase și naturale, eventual preparate acasă, sunt permise în cantități echilibrate.

Așadar, nu trebuie să renunți la micile plăceri, ci să fii mai atentă la calitatea produselor consumate și să menții un echilibru.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!