Kitsch vs. lux la Pret a Porter Paris

Kitsch vs. lux la Pret a Porter Paris
Oana Zidaru, fost redactor-sef Divahair.ro

In perioada 3-6 septembrie, la Paris, s-a desfasurat Targul de moda Pret a Porter in cadrul caruia au expus peste 1.500 de branduri din 45 de tari. Romania a fost reprezentata de 27 de branduri.
Diva Hair.ro a fost acolo cu ocazia unui nou proiect intitulat "Diva Hair ia pulsul modei de la Paris", sustinut de L`Oreal Paris. 

Fiind vorba despre capitala modei asteptarile au fost mari. Speram sa vedem creatii cel putin la fel de frumoase precum cele ale designerilor romani, insa ne-am lovit de extreme greu de explicat.

Practic luxul avea drept vecin de stand kitschul, cel din urma umbrind considerabil opulenta celui dintai. Nu ar trebui sa fie greu nimanui sa-si imagineze un peisaj in care, langa o rochie de red carpet, era asezata o piesa vestimentara ce te ducea cu gandul la cel mai ieftin model de pijama. Iar daca acest scenariu pare greu de inchipuit, fotografiile surprinse de echipa Diva Hair.ro vor rezolva aceasta problema:

Designerul roman Mirela Diaconu a punctat perfect aceasta problema de care s-a lovit la cea mai recenta editie a targului de moda Pret a Porter:

"Produsele mele si ale altor designeri nu au ce sa caute langa chinezarisme si produse din India care mai au si pretul afisat acesta fiind, evident, foarte mic. Calitatea produselor respective este indoielnica iar targul mi se pare ca se transforma intr-un mare talcioc."

Aceeasi problema a fost evidentiata si de Mirela Bucovicean, de la Molecule F, prezenta la targ cu o selectie de sase branduri romanesti: " Targul mi se pare un pic prea amestecat. Cred ca anumiti designeri au fost pozitionati in sectiuni mai slab regatite pentru a le ridica imaginea. Si noi suntem cu mult peste ceea ce am vazut la categoria de New Talents unde am fost incadrati. Locul nostru era la Who`s Next."

Lux...

vs. kitsch

Prezenta unor astfel de produse ieftine a influentat, in mod negativ, perceptia buyerilor asupra creatiilor cu adevarat valoroase " Nu ii intereseaza neaparat materialele sau calitatea lor. Nu vor sa fie doar matase, materiale naturale si scumpe atata timp cat sunt destul de incarcate si atrag privirea. Prefera produsele cu preturi mici" au declarat designerii romani Anca si Silvia Negulescu.

La aceasta editie a targului au avut multe comenzi in special designerii dispusi sa faca unele compromisuri in privinta preturilor. Nu acesta a fost si cazul Ancai si Silviei Negulescu: "Jumatate din rochiile cu care ne-am prezentat la targ sunt rochii de ocazie din tafta cu piele, ceea ce lucram noi in principal, rochii lungi din matase , de cocktail dar si cateva piese doar din piele. Buyerii ar fi fost interesati de ele, insa doar daca le-am fi lasat la un pret foarte mic. Preferam sa onoram comenzile din tara decat sa acceptam comenzi mari dar care nu ne aduc o satisfactie financiara. Nu suntem dispuse sa facem compromisuri."

Mirela Bucovicean, (Molecule F), a gasit o explicatie pentru acest comportament al buyerilor: "Situatia economica ne impinge sa fim mult mai atenti la raportul pret-prdus si nu neaparat la calitatea acestuia. Ne uitam daca pe un palton sa dam 100 de euro sau 400 de euro. Nu ne mai uitam daca este facut din casmir cu lana sau daca este facut dintr-o stofa ieftina si sezonul urmator nu mai poate fi purtat. Traim toti in prezent si ne este foarte greu sa facem o investitie care sa tina in timp."

Lux

Intorsi de la acest targ putem spune ca uneori ne judecam tara mult prea aspru. Si parizienii au problemele lor organizatorice chiar si atunci cand vine vorba de un targ de o asemenea anvergura. Si pentru ei este mai important sa aiba 1.500 de expozanti chiar daca dintre acestia doar 500 merita, cu adevarat, sa fie prezenti acolo. Totul pare idilic din exterior, insa perfectiunea nu poate fi atinsa, din acest punct de vedere, nici macar in capitala modei.

Kitsch



Totusi, ceea c ear trebui sa retinem este faptul ca avem designeri talentati Trebuie doar sa invatam sa-i promovam si sa le oferim sansa sa isi pastreze acest statut in propria tara.

In galerie gasiti mai multe imagini cu produse kitsch surprinse la targul de moda Pret a Porter de la Paris.

1 Vezi galeria foto » 2 3
Articolul urmator
De la inspirație la legendă: Istoria uluitoare a celebrei genți Birkin
De la inspirație la legendă: Istoria uluitoare a celebrei genți Birkin
Poţi trece testul pe care îl dau agenţii secreţi?
Incepe quiz
Poţi trece testul pe care îl dau agenţii secreţi?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.8 (29)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.
    ana (anonim)
    13 octombrie 2011 08:08

    ce bine ai zis leah cu artistii neintelesi .... multi sunt asa ... nu au resurse financiare dar fac niste haine imposibil de purtat si se intreaba de ce nu vand ... mai intai ar trebui sa se adreseze unui public mai larg si dupa aceea daca isi permit sa isi satisfaca si nebuniile de designer

    Gabriela Ivanescu
    15 septembrie 2011 12:12

    Avand in vedere ca targul este pret a porter (si nu couture), nu poti sa ai pretentia ca cei ce cumpara sa aleaga doar lux. Pe de alta parte, standurile bazar ar fi trebuit separate de restul. Da, pretul conteaza, dar conteaza si calitatea, si materialele nu mai sunt bine alese. Imi este destul de greu sa-mi cumpar ceva din fibre naturale, peste tot e plin de plastic. Dar am gasit si calitate la pret moderat, deci se poate.

    leah
    15 septembrie 2011 12:12

    da... cam ca la bazar pe acolo. Referitor la ce au spus designerii romani despre clientii care nu sunt interesati de calitatea meterialelor... poate ca in loc sa critice decizia clientilor si sa faca pe artistii neintelesi ar fi mai indicat sa tina cont de ce-si doresc acestia, in definitiv clientul plateste si are libertatea de a cumpara ce produse doreste iar daca designerii nostri se incapataneaza sa faca produse de lux cand pe piata exista o cerere tot mai redusa pentru acestea atunci si vanzarile lor vor fi tot mau mici.