Portretul unui analist de moda: Alin Galatescu

Portretul unui analist de moda: Alin Galatescu

Redactor Divahair.ro

Diva Hair lanseaza prin acest interviu o noua colaborare cu renumitul analist de moda, Alin Galatescu. Cu siguranta multe dintre cititoarele noastre au auzit de el, insa ne-am dorit ca portretul sau sa fie schitat exact asa cum trebuie, sa fie actual si complet iar acest lucru putea fi facut doar printr-un interviu in care sa punctam toate proiectele in care s-a implicat Alin Galatescu.  

Ce inseamna pentru tine Saptamana Modei de la Paris? Esti o prezenta constanta la acest eveniment, ba mai mult, esti unul dintre putinele personalitati, din Romania, care reusesc sa vizioneze un numar impresionant de show-uri.

Saptamana Modei de la Paris este, de departe, cel mai important eveniment sezonier al lumii modei, internationale. Reprezinta momentul culminant al unui periplu pe 2 continente, de la New York, prin Londra si Milano, pana la Paris - un periplu de peste o luna si jumatate, continuu si continand mult peste 500 de evenimente.



Merg constant la Paris de 18 sezoane, adunand peste 800 de colectii vazute. In general vizionez cam 50 de show-uri pe sezon. Putini oameni in lume abordeaza un numar atat de mare de show-uri - ei venind dupa celelalte capitale ale modei, ori lucrand in echipe si distribuind show-urile sau din pur partizanat - el nefiind inventat la noi... Eu stiu doar cateva persoane din media international care fac aproape toate show-urile, dintre care Angelo Flacavento - din Italia, cotidianul "24 Ora" - e unul dintre cei mai importanti si un bun prieten - sincronizandu-ne si la majoritatea analizelor show-urilor, ceea ce e o onoare pt mine.

Pana sa ajung acolo credeam ca stiu bine moda. Dupa, am realizat cat mai am de invatat si cat de esential e sa traiesti moda - nu doar sa o studiezi. De la back-stage si organizare de show, pana la make-up, hair, programe de lumini, studii de fotografie aplicata si pana la colectiile in sine si energia descarcata de acestea si de publicul reactiv, toate fac din prezenta la show-uri ceva vital si fara de care nu poti spune cu constiinta curata, ca stii moda.
Am trait acolo momente geniale, de la cele ale lui Alexander McQueen - cel mai mare nascator de lumi din istoria recenta a modei; pana la Hussein Chalayan, Viktor & Rolf, Margiela...toti acei speciali designeri conceptuali; ori Kenzo by Antonio Marras, Hermes by Jean Paul Gaultier, Dries van Noten si toti acei belgieni minunati, aparitia miracolului Haider Akermann, ori explozia totala a lui Alber Elbaz la Lanvin... Momente unice care au dus fiecare moda mai departe, autentic in sec XXI.

Fashion Ten - un proiect fresh coordonat de tine si comunicat pe Divahair.ro. La ce sa se astepte cititoarele de la acest nou concept?

  

FASHION Ten.10 Este cel mai recent lansat de mine in aceeasi idee de a descoperi si sustine noi talente. Tinerii artisti au nevoie de noi, de sprijinul nostru. E foarte greu sa reusesti, in sec. XXI. Aceasta preocupare am avut-o constant in ultimii 15 ani, de cand coordonam directia Artistica a Iasi Fashion Week - unde propuneam in fiecare sezon / an cate 3 nume noi - dintre care majoritatea sunt acum nume mari in moda romaneasca: Wilhelmina Arz, Maria Lucia Hohan, Carmen Secareanu - best new designer in 2005 / Lena Criveanu - 2006 / Claudia Castrase - 2007 / Instinct by Andreea Vicol (retrasa din tara) - 2008 / Iris Serban - 2009 - deja ultimele fiind lansate in noul meu proiect la acea data AVANPREMIERE Fest - acum Gala AVANPREMIERE. Au urmat Anca si Silvia Negulescu si multi altii, cel mai recent nume este incontestabil Natalia Vasiliev - un designer de un talent remarcabil.

In paralel am dezvoltat proiecte impreuna cu Universitatea din Cluj - sectia Moda - 2,5 ani si din Bucuresti 1,5 ani - dintre care UnaModaGrup ramane cel mai interesant si complex proiect de invatamant altenativ din moda romaneasca. Special pentru tinerii designeri am creat timp de 8 editii show-ul BestNewComers la care erau lansate in fiecare sezon cate 6-8 nume noi.

Acum, in cadrul Galei AVANPREMIERE - ramasa dupa oprirea realizarii Iasului, cel mai important eveniment multibrand din tara - aici lansez intre 2 si 4 nume noi pe fiecare editie. Deasemenea sunt singurul care merge la toate show-urile de diploma de la sectiile de moda din tara pentru a descoperi inca de la startul oficial talentele noi si cu potential. Astfel merg in fiecare vara la Cluj, Timisoara, Iasi, Sibiu si bineinteles Bucuresti. E o experienta cu totul aparte.

FASHION Ten.10 e nascut din dorinta de a extinde aceasta cercetare si acest suport si catre celelalte ramuri adiacente modei, incepand cu fotografia.

Astfel urmeaza sa aleg in fiecare an un numar strict de 10 fotografi cu care sa lucrez impreuna o tema de maxim interes pentru moda in respectivul sezon. Ei beneficiaza in special de asistenta si sprijin prin gasirea unei locatii adecvate, sustinerea proiectului de catre designerii importanti cu care lucrez, suport in ceea ce priveste zona de hair si make-up, dar mai ales suportul meu personal in directia artistica a proiectului - devenit astfel comun.

Ce surprize ne pregatesti pentru editia Avanpremiere din primavara?

Gala AVANPREMIERE, ajunsa la o editie speciala, a 10-a, va avea loc la inceputul lunii mai si este gandita ca o continuare a explorarii zonei video, esentiala si in continua crestere in moda, si de descoperire a noi talente si evidentiere optima a celor deja lansate. Nu pot dezvalui inca detaliile urmatoarei editii. Este sigur faptul ca vom continua dezvoltarea domeniului modei de inalta clasa din Romania, faptul ca o sa avem tot 4 noi nume - 2 pe video si 2 cu colectii live; si ca cele consecrate o sa livreze colectii de aceeasi calitate ca si in celelalte editii ale Galei AVANPREMIERE. Publicul vostru o sa fie primul informat privind evolutiile si certitudinile noii Gale, la care suntem si parteneri - noi fiind onorati de aceasta.

Ce tematica are editia Soiree de la Mode din aprilie?



"Soirees de la Mode" este gandit impreuna cu partenerul meu oficial Athenee Palace Hilton - inca de la prima editie. El se doreste un show complementar Galei AVANPREMIERE. La baza era vizata zona mono-brand, aici avand colectii: Wilhelmina Arz, Agnes Toma, Lucian Broscatean, Iris Serban si multi altii. A debutat cu colectia Wilhelminei Arz in 2008. In momentul cand a avut loc tragicul eveniment al disparitiei marelui Alexander McQueen, am simtit nevoia sa aduc un omagiu marelui disparut. Asa a luat fiinta a 2-a fateta a "Soirees de la Mode" - editiile cu tema. Prima: "In Memoriam Alexander McQueen"- in 2010. A urmat "Futurismul in Moda sec XXI" in 2011. Acum, la cea de-a XXII a editie, am ales una dintre dilemele fundamentale ale modei noului secol: Maximalism sau Minimalism?! Am invitat deja intre 13 si 15 designeri, multi foarte cunoscuti, unii la prima aparitie publica de tinuta; la finalul lunii Aprilie, ca intotdeauna, la Hilton, unde o sa fim impreuna in lumea "Soirees de la Mode", editia a XII a, cu tema: "Maximalism vs. Minimalism".

Esti un critic de temut. Te-ai gandit vreodata sa semnezi o colectie?

Sunt analist de moda - asta insemna ca nu doar stau, pasiv, si critic, neimplicat propunerile celorlalti, ci devin activ, incerc sa iau parte la procesul de optimizare a punerii in opera a viziunii designerilor. Pentru mine lucrurile sunt clare: designerii au lupta aceea dura, recunoscuta mai ales la scriitori: foaia alba de hartie. Ei trebuie sa dea viata, trecand peste stresul foii albe, unor lumi speciale. Eu respect profund asta si chiar daca pot sa sustin si sa intervin pe tot parcursul genezei unei colectii, niciodata nu am amestecat lucrurile si nu am avut intentia sa lucrez o colectie in nume propriu si am sanctionat orice abatere de la titulatura. Nu sunt si nu o sa fiu designer, asa cum nu sunt de altfel nici stilist. Sunt doar analist de moda si director artistic pentru propriile mele lumi sau ale celor cu care lucrez, intotdeauna cu mare bucurie. Moda e pasiune si stil de viata, nu doar meserie.



Ce inseamna pentru tine era digitala? Cum te-ai adaptat la comunicarea online?

Era digitala reprezinta prezentul si inceputul viitorului. Se va schimba si ea. De adaptat o fac bine. Ma incanta circulatia informatiei si posibilitatile, practic nelimitate, de comunicare. Ma intristeaza ca-mi rapeste din timpul dedicat cu drag cartilor, scrise, dar incerc sa compensez cu multa abnegatie si curiozitate. Nu suport laconismul si neimplicarea gen Twitter sunt insa foarte atasat si cred intens in comunicarea retelelor sociale serioase. Pagina mea de facebook fiind o oglinda catre ceilalti si a celorlalti spre mine. E o explorare continua, deja un mod de viata. FB are si parametri de promovare spectaculoasa a evenimentelor si proiectelor - de multe ori cu rezultate neasteptat de pozitive. In plus a aparut o generatie noua de iubitori autentici de moda. Publicul evenimentelor de profil devenind total altul. Nu mai regasesc aproape nicio fata cunoscuta de acum cativa ani. Presa online capata din ce in ce mai multa forta si e bine. Ma bucura afluxul de public tanar, deschis spre nou, informat - chiar daca inca mai putin matur sau sistemic - dar entuziast. Moda nu inseamna blazare si deja-vu-uri continue, ci curiozitate, deschidere, noutate, detalii, diferente, cautari...pasiune.



Adopti adesea tinute all-black ne poti spune de ce?

All-black e pentru mine un parametru al existentei. Inca din adolescenta am fost apropiat acestei zone. De la New Wave si New Romantics, pana la Cure, Depeche Mode si Duran Duran, toti au sadit in mine acest spatiu non-cromatic. Nu e vorba de slabit, non-idei sau alte glume de genul asta. E pur si simplu un stil in care ma regasesc practic dintotdeauna. Rar mai gasesc in garderoba ceva maro, gri sau bej...


Am fost de multe ori intrebat de ce merg la anumite emisiuni cu caracter mai mult monden si mai putin profesional, de ce nu adopt pozitia - comoda de altfel - de ignorare, de detasare "culta", distantare si snobism intelo - des intilnite in domeniu...

Ce inseamna pentru tine sa fii bine imbracat?

Un om bine imbracat e cel care a inteles ca moda este un limbaj, o modalitate de a te exprima - prin elemente specifice - pe tine catre ceilalti; de a marca tribul din care faci parte sau din care vrei sa faci parte; de a-ti defini parametrii de lifestyle doriti sau existenti.

Un om bine imbracat e cel care povesteste corect, frumos, complex, interesant despre sine. In plus e cel care intelege si respecta zonele, oamenii, evenimentele, lumile cu care interactioneaza. Uneori "tinuta obligatorie" e un test ce trebuie trecut.



De asemenea eu nu analizez aproape niciodata tinutele oamenilor publici in timpul lor liber, in viata private. Analiza trebuie facuta atunci cand este vorba de o iesire publica, oficiala, promovata, unde apar si responsabilitatea acestora in cadrul celor care-i admira, pe care-i influenteaza, si atunci lucrurile devin serioase. Se mai pot lua in calcul parametrii culturali, spirituali, de bun gust sau macar bun simt...dar acestea sunt mai relative. Oricum sunt putini cei cu adevarat "bine imbracati"...

Diva Hair a lansat anul trecut Comunitatea Fashionistelor, prima platforma de acest gen din .ro. Cum crezi ca ar trebui sa arate o fashionista veritabila?

"Fashionista" e un termen nou ce cred ca defineste exact aceste noi grupuri de iubitori ai modei, de pasionati, de oameni informati si inventivi, curajosi si moderni - nu numai in zona vestimentara ci mai ales in modeul in care traiesc. Sunt multe cautari, multe excese, multe reusite relative in zona asta, dar si multa speranta, cautare autentica, dopare cu informatii la cald, explorari ale canalelor culturale si de internet, specific acestui domeniu...multa dragoste de frumos, de individualitate si libertate - in toate formele lor.

Articolul urmator
Garderoba sustenabilă: cum o obții cu buget redus
Garderoba sustenabilă: cum o obții cu buget redus
Fa-ne portretul iubitului tău ideal și îți spunem ce vârstă emoțională ai!
Incepe quiz
Fa-ne portretul iubitului tău ideal și îți spunem ce vârstă emoțională ai!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.4 (9)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.