Piesa de rezistenta a acestei ierni: Caciula din blana

Piesa de rezistenta a acestei ierni: Caciula din blana

Roxana Turcitu

In fiecare sezon, exista anumite articole vestimentare sau accesorii care pur si simplu nu trebuie sa iti lipseaasca din dulap. De cele mai multe ori este vorba despre piese care vor rezista timpului, ramanand in tendinte mai multi ani si despre care poti fi sigura ca vor arata bine mereu.

In aceasta iarna, piesa de rezistenta este reprezentata de caciula din blana. S-a purtat si anul trecut si se poarta si in 2011. Fie ca alegi blana naturala sau sintetica, este evident faptul ca o astfel de caciula este irezistibila. Nu doar ca este foarte practica, fiind calduroasa si usor de asortat la multe stiluri vestimentare, dar iti ofera si un plus de eleganta, originalitate si stil. Daca esti nehotarata si nu stii ce model sa alegi, arunca o privire in colectiile prezentate de marile case de moda pentru a te inspira si a-ti alege modelul perfect pentru fizionomia si stilul tau.

  

Caciuli din blana clasice

 

Daca esti mai conservatoare si iti doresti o caciula pe care sa o poti asorta atat la o intalnire de afaceri cat si la o intalnire cu prietenii, cu o caciula clasica nu ai cum sa dai gres.

In functie de preferintele tale si de trasaturile fetei, poti alege de la modele mai voluminoase, la cele mai finute, din blana cu fir scurt, cum este cea de chinchila de exemplu.

Culorile cele mai potrivite sunt cele naturale, bejuri, maro sau nuante de gri.

 poza caciula de blana  Diane Von Furstenberg

 poza caciula de blana  Irina Shabayeva

  poza caciula de blana  William Rast

 

Caciuli din blana cu aplicatii

 

Caciulile din blana cu aplicatii vor oferi oricarei tinute un plus de eleganta.

Fie ca este vorba de aplicatii din material textil, metal, alt tip de blana sau aplicatii tip brose, o astfel de caciula poate fi accesoriul perfect intr-o seara speciala, cand participi la un eveniment formal.

Daca iti doresti o caciula de blana care sa se potriveasca unui stil mai casual, este bine sa eviti caciulile cu astfel de detalii. Desigur, daca aplicatiile reprezinta niste urechiuse simpatice, regula nu mai este valabila, pentru ca poti purta fara griji caciula la orice tinuta de zi.

  poza caciula de blana cu aplicatii  Diane Von Furstenberg

  poza caciula de blana cu aplicatii  Diane Von Furstenberg

  poza caciula de blana cu aplicatii  Oscar de la Renta

 

Caciuli din blana rusesti

 

Probabil cele mai populare caciuli din acest sezon si totodata modelul care a readus caciulile din blana in moda strazii, speciale pentru tanara generatie, sunt caciulile rusesti.

Spre deosebire de modelul clasic de caciula de blana, caciula ruseasca are avantajul "urechilor" care ofera un plus de protectie impotriva temperaturilor scazute si in acelasi timp au un aer modern, tineresc si plin de stil.

In plus, caciula ruseasca este alegerea perfecta atat in momentul in care pleci la job cat si pe partia de ski, fiind foarte usor de asortat la tinute diferite.

 poza caciula blana ruseasca  Devi Kroell

 poza caciula blana ruseasca  Irina Shabayeva

 poza caciula blana ruseasca  Irina Shabayeva

 

Caciuli de blana in culori puternice

Daca esti o persoana care isi doreste sa iasa in evidenta si preferi lucrurile mai neobisnuite, caciulile din blana in nuante vesele, puternice sunt create special pentru tine.

Designerul Chris Benz a propus mai multe modele de caciuli din blana cu forme mai deosebite si in culori surprinzatoare: galben, portocaliu, albastru sau verde.

Deoarece acest tip de caciula este excentric, este bine sa il asortezi la o tinuta in nuante asemanatoare, dar putin mai temperate. Aceasta este si recomandarea indirecta a designerului, care a asortat haine in culori asemanatoare la caciulile din blana.

 poza caciula blana in culori puternice  Chris Benz

 poza caciula blana in culori puternice  Chris Benz

 poza caciula blana in culori puternice  Chris Benz

 

Caciuli din blana in culori naturale

 

Majoritatea caselor de moda au propus culorile naturale pentru caciulile din blana, asa ca nu trebuie sa iti faci griji ca nu vei avea de unde sa alegi. Ai la dispozitie toata paleta de marouri si griuri, sau poti apela cu incredere la clasicele alb sau negru, deoarece au fost intens promovate de designeri. In pus, cu o astfel de caciula nu poti sa dai gres in privinta asortarii la culoarea tinutei, deoarece nuantele naturale pot fi alaturate oricarei culori.

 poza caciula din blana naturala  Anna Sui

 poza caciula din blana in culori naturale  Irina Shabayeva

 poza caciula din blana in culori naturale  William Rast

 

Caciuli tip aviator sau cu aplicatii din blana

 

Daca ti se pare ca o caciula croita integral din blana este prea mult pentru tine, poti alege sa porti o caciula tip aviator, din fas sau material textil, completata de o garnitura din blana in partea din fata sau pe margini. Exista si modele mai originale, care combina blana cu materiale textile sau crosetate, rezultatul fiind impresionant.

Pentru un plus de stil, alege caciuli colorate cu garnitura din blana in nuante naturale.

  poza caciula din blana  Anna Sui

 poza caciula din blana  Jean Paul Gaultier

  poza caciula din blana  Jean Paul Gaultier

 

Caciuli din blana cu forme extravagante

 

Cativa designeri au hotarat sa renunte la modelele obisnuite de caciuli de blana si au creat modele unice, care atrag toate privirile.

Daca o caciula clasica din blana ti se pare plictisitoare, incarca un model cu o croiala excentrica, tip burlan, neregulata sau supradimensionata.

Pentru a nu exagera totusi, este bine sa alegi o astfel de caciula in culori neutre si sa o asortezi la o tinuta cuminte, care sa echilibreze originalitatea caciulii.

  poza Caciuli din blana cu forme extravagante   Chris Benz

 poza Caciuli din blana cu forme extravagante   Jean Paul Gaultier

 poza Caciuli din blana cu forme extravagante   Jean Paul Gaultier

 

Caciuli de blana purtate pe o parte

 

Caciulile tip boneta, purtate pe o parte au un aer chic, care te duce cu gandul la stilul frantuzesc.

Daca acest model de caciuli din blana este preferatul tau, asorteaza-l la un palton cambrat, evazat, care sa accentueze look-ul retro-chic.

Opteaza pentru caciuli tip boneta in nuante reci, de gri sau negru si asorteaza-le cu paltoane in culori intense si elegante.

  poza caciula din blana pe o parte  Oscar de la Renta

  poza caciula din blana pe o parte  Oscar de la Renta

  poza caciula din blana pe o parte  Oscar de la Renta

 

Gluga din blana

 

O alegere extrem de senzuala si feminina o reprezinta gluga din blana. Fie ca porti un palton cu gluga atasata sau iti achizitionezi o gluga din blana, detasabila, vei arata extrem de interesant.

Alege nuante de bej sau gri pentru tinute de zi sau opteaza pentru negru intens sau alb pur daca stii ca vei asorta gluga in special la tinute de seara.

Modelele pot fi atat scurte, pana la umeri, cat si mai voluminoase, acoperind si umerii. Evident, cele mai scurte se asorteaza mai bine la tinutele de zi, in timp ce o gluga ce acopera si umerii va arata spectaculos impreuna cu o tinuta de seara.

  poza gluga din blana  Chris Benz

  poza gluga din blana  Irina Shabayeva

  poza gluga din blana  Michael Kors

 

Caciuli din blana tip joben

O propunere surprinzatoare a caselor de moda sunt caciulile supradimensionate, tip joben. Marc Jacobs propune caciuli de blana cu forma clasica de joben, croite din material textil si blana. Daca esti o fire vesela, careia ii place sa fie diferita, o astfel de caciula este alegera perfecta pentru tine.

 

   

 poza caciula din blana tip joben  Marc By Marc Jacobs

 poza caciula din blana tip jobenMarc By Marc Jacobs  

 
Articolul urmator
Culoarea anului 2024: Peach Fuzz. Este simbolul conexiunii umane și al iubirii față de aproapele
Culoarea anului 2024: Peach Fuzz. Este simbolul conexiunii umane și al iubirii față de aproapele
Ce piesa vestimentara iti avantajeaza silueta?
Incepe quiz
Ce piesa vestimentara iti avantajeaza silueta?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.8 (413)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.
    Anonim (anonim)
    24 ianuarie 2011 12:12

    Fie ca El, Creatorul tuturor lucrurilor vazute si nevazute, sa ti se DESCOPERE intr-un mod aparte, pe care numai tu sa-l intelegi, sa-l vezi si sa crezi ADEVARUL, nu niste minciuni spuse de niste oameni de stiinta carora de fapt le este frica sa recunoasca ca exista CINEVA in spatele ordinii desavarsite ale tuturor lucrurilor, si mai tare le este frica sa creada c-ar exista IADUL, motiv pentru care dau afirmatiile care le dau. Iti doresc numai bine!

    Anonim (anonim)
    24 ianuarie 2011 12:12

    Stii inca ceva? Da, ma influenteaza credinta care-o am (si nu religia) si cred ca este ceva foarte normal. Dar eu nu cred pentru ca m-am nascut in familie crestina, pentru ca am avut si eu o perioada cand m-am intrebat daca chiar exista Dumnezeu sau nu? si stii ce-am facut, m-am rugat ca daca exista sa-mi arate cumva sa inteleg si mi-a aratat, nu neaparat prin forte supranaturale, dar tot intr-un mod foarte special, prin mama mea si nu numai. Nu mai are rost sa-ti spun mai multe... ca tu si asa nu crezi... Ma limitez la asta... Si cum am mai zis, am scris lucrurile astea pentru ca intr-o problema trebuie sa stai sa-i analizezi originea, sa faci o mica "ancheta", ceea ce-am si facut. Imi permit sa zic ca, am inceput cu inceputul... Nici unul din lucrurile pe care le-am scris nu le-am scris din rautate, ci pentru ca asa cred eu, asa ar trebui si asa cred si multi altii, care sunt sau se considera totusi crestini. Ultimul lucru pe care vreau sa-l mai scriu este ca, oamenii care-au scris Biblia, fiecare dintre ei, au fost oameni alesi, si sa nu crezi ca ei comiteau pacate la ordinea zilei, se intampla, rareori sa greseasca si ei, pentru ca erau oameni si nu Dumnezeu sau Isus, dar pentru pacatele lor plateau foarte greu si nu le mai faceau, pentru ca Dumnezeu n-ar fi permis sa-I scrie cineva Cuvintele cu mainile si trupul "murdar" si nici nu i-ar fi inspirat in timp ce ei pacatuiau. Daca o sa citesti vreodata din curiozitate, o sa te documentezi singura.

    Anonim (anonim)
    24 ianuarie 2011 12:12

    Si in nici un caz nu ti-am bagat nici o religie pe gat, dar se pare ca nu cunosti nici macar diferenta dintre RELIGIE si CREDINTA. CREDINTA este una singura, in timp ce religii sunt aproximativ 30 de mii. Apoi, nu poti tu schimba in nici un caz ordinea si lucrurile pe care Dumnezeu le-a hotarat pentru Pamant. Cu alte cuvinte, cand spuneai ca daca mi-ar conveni sa fac eu un sacrificiu pentru "doamna respectabila", poti sa-ti dai singura raspunsul, pentru ca eu nu am fost creata cu scopul acesta, poate tu, dar eu sigur nu. Si daca Dumnezeu a zis ca omul sa stapaneasca peste tot ce a facut El, peste toate animalele, atunci e ceva foarte evident ca ma consider SUPERIOARA animalelor, ca eu nu-s din animal, probabil ca tu te consideri din maimuta sau nu stiu din ce altceva, dar eu sigur nu ma consider, pentru ca nu este asa. Si, daca spun ca ma consider superioara animalelor, cu siguranta m-am si purtat cu ele atare, nu am fost batjocoritoare si brutala cu ele. Eventual atunci cand aveam numai cativa anisori, cand eram copil si nu stiam inca prea multe, stiam doar ca mama ne-a invatat sa nu ne batem joc de animale, dar asta nu inseamna sa nu mai sacrifici, ca apoi sa nu mai mananci. Atunci, spune-mi, de ce se mananca animalele intre ele? Nu ai si ele nevoie de hrana? Exact asa avem si noi nevoie de hrana si imbracaminte... Si toate aceste lucruri le-am scris, pentru ca eu cred ca nu exista capitol din viata aceasta cu care sa nu aiba legatura si Biblia sau Dumnezeu.

    Anonim (anonim)
    24 ianuarie 2011 11:11

    Draga Fabianna, scrie in Biblie ca "Nebunul zice in inima lui: Nu este Dumnezeu!" si afirm cu TARIE ca tot ce sta scris in Biblie este numai ADEVAR!!! Ok, nici o problema, este problema ta daca tu nu crezi in Dumnezeu, numai ca bine-ar fi sa crezi, pana nu e prea tarziu!!! Si daca ai vazut bine, am scris in comentarii, aproape de fiecare data ca-i valabil pentru cei care-s crestini, sau cel putin se considera. Ce zici de toate evenimentele care se intampla in jurul nostru? Tot ce este scris in Biblie s-a implinit si continua sa se implineasca, si chiar oamenii de stiinta, daca n-ai stiut, au descoperit ca asa este. PERSONAL, NU CRED IN ABSOLUT NICI O TEORIE A EVOLUTIEI, CRED CA DUMNEZEU NE-A CREAT!!! Inca ceva, asa este, Biblia a fost scrisa de oameni, dar nu de orice fel de oameni, ci care se temeau de Dumnezeu si-L slujeau pe El. In nici un caz nu esti nici o aberatie scrisa in Biblie. Si inainte de toate astea, Biblia a fost scrisa de oameni, dar INSUFLATA DE DUMNEZEU. Sunt curioasa daca ai gandi in acelasi mod daca te-ai afla pe pat de moarte!! Toti ateii zic ca este foarte usor sa fii ateu atata timp cat iti merge bine si ai succes, dar este foarte greu sa fii ateu atunci cand esti pe pat de moarte. Si la foarte multi dintre ei li s-a descoperit IADUL si RAIUL. Imi doresc foarte mult sa-ti descopere Dumnezeu si tie cumva, ca sa vezi si sa crezi adevarul, nu ceva ce chiar nu este rational si logic, cum zici tu.

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    22 ianuarie 2011 12:12

    Dar nu imi baga mie religia ta pe gat , e alegerea ta , dreptul tau sa ai anumite crezuri si dogme, dar nu inseamna ca si eu traiesc dupa ideile tale.Religia e ceva optional.( Eu sunt agnostica ceea ce inseamna ca eu nu stiu daca exista un creator sau suntem rezultatul unui big bang, cred ca e cea mai rationala alegere si anume sa nu crezi, sa sustii adevarul absolut fara o dovada ). Alegi sa fi orb si sa crezi intr-o chestie doar pentru ca asa spune preotul, parintii, profesorul de religie, dar nu ai nicio dovada sau traiesti cu dumnezu in suflet sau unde vrei tu si faci abstractie de ororile din biblie si chestii gretoase, misogine si manipulative.Adica poti sa crezi intr-un creator sau forta superioara si fara sa crezi intr-o carte de povesti.E alegerea ta oricum, ideea era alta .Ca sa vezi cum iti afecteaza religia ratiunea.Animalele sunt egale cu noi, sunt fiinte cu sentimente si constiinta chiar daca nu crezi asta si crezi ce scrie in biblie ca animalele sunt niste "dobitoace" fara creier care sunt niste roboti care se imperecheaza, mananca si atat . Daca tot suntem atat de superiori si detinem controlul si avem atatea chestii la dispozitia noastra, inclusiv inteligenta si constiinta si sentimentele( lasate de dumnezeul tau sau poate nu ) , de ce nu ne comportam ca si cand am fi superiori animalelor?Ne comportam ca niste creaturi distructive, egoiste, ignorante, sa nu mai vorbim de oamenii care maltrateaza animalele si care au o satisfactie in timpul ala .

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    22 ianuarie 2011 12:12

    La fel e si un om care poarta blana.Se bucura de blana in sine si il doare fix in firul de par de durerea animalului sau faptul ca un animal a trebuit sa moara pentru asta.Ai spus ca e ok sa moara pentru blana atata timp cat nu sunt tratati in modul ala barbar.Asta inseamna ca daca tu ai fi omorata pentru pielea ta ai fi perfect de acord sa ti se ia viata , sa pierzi sansa ta de a trai pe planeta asta , doar sa nu suferi?asa e ?Ai fi in stare sa faci sacrificiul asta pentru o "doamna respectabila " insetata de moda?

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    22 ianuarie 2011 12:12

    Iar se deviaza de la subiect.Ce legatura are biblia cu dumnezeu si blanurile?Ce dovada ai ca Iisus a existat vreodata?Biblia a fost scrisa de oameni pacatosi perfect normali ca si noi de altfel, care se masturbau,isi inselau nevasta, omorau, furau, etc.Animalele au fost inaintea noastra conform stiintei care are dovezi.Abia dupa multe stadii ale evolutiei am aparut si noi , oamenii.Conform bibliei , da ,oamenii sunt creatia lui dumnezeu,animalele sunt facute pentru oameni ca sa le foloseasca pentru caciuli , carne si pe post de masina, dar asta scrie intr-o carte care a fost scrisa de niste oameni normali.Daca eu scriam cartea sau vecinul tau sau un preot credeai ceva din aberatiile de acolo?eu personal nu, pentru ca am minimul de inteligenta incat sa nu cred orice aberatii scrisa intr-o carte in care este povestit cum picau pestii din cer, marea era rosie si era despartita in doua, mai degraba suna a ceva halucinatie a unui drogat.La fel ai putea sa crezi in ce scrie in coran , de ce nu crezi? pentru ca te-ai nascut crestina, adica esti subiectiva si nu ai adevarul absolut si nici biblia nu il are.La fel si eu pot sa cred in harry potter sau in unicorni.E acelasi lucru cu credinta oarba .Religia si dumnezeu e creata de oameni ca sa manipuleze oamenii slabi si sa ii tina in frau prin frica de dumnezeu , care este ca un fel de bau-bau si big brother care se holbeaza la tine non-stop si isi noteaza pacatele pe care le faci.Daca tu crezi in religie si biblie e problema ta.

    Anonim (anonim)
    20 ianuarie 2011 11:11

    Si sa nu crezi ca doar blana de pe animale e folosita, cu SIGURANTA si carnea. Nu te speria, nu-s prosti aceia care se ocupa de asta, sa arunce ceva ce se poate folosi ca hrana (fie pentru oameni, fie pentru alte animale). Si tin sa te-anunt ca toate carnurile salbatice sunt foarte, foarte scumpe, ca numai putini oameni si le permit (asta pentru c-ai scris ca doar blana de pe animal se foloseste). Doar ca tu nu stii lucrurile acestea...

    Anonim (anonim)
    20 ianuarie 2011 11:11

    Eu am scris foarte clar ca trebuie sa respectam orice faptura, dar daca ele au fost facute sa ne serveasca la hrana si haine, atunci le folosesti, dar in modul in care trebuie, in modul corect. N-aveti decat sa va faceti vegetarieni si vegetariene toti, dar absolut pe degeaba, nu ca prin acest fapt ai dovedi neaparat respect. Dar cu tantarii, mustele, furnicile, gandacii si celelalte insecte pe care le omori la ordinea zilei cum e?? De ce nu le lasi sa traiasca, sa se faca musuroi in casa? Ca doar trebuie sa le "respecti", si-n cazul acesta nici nu-ti servesc de ceva bun neaparat, doar de disconfort si mizerie, daca pot spune asa. Asa mai sunt si foarte multe alte situatii de genul acesta.

    Anonim (anonim)
    20 ianuarie 2011 11:11

    silvy, te rog frumos, cu tot respectul, sa interpretezi s tu asa cum trebuie tot ce-am scris, ca se pare ca ai nevoie si tu sa citesti un lucru de 100 de ori daca e cazul, si-apoi sa comentezi daca mai este nevoie. Ma tem ca tu esti cea care nu intelege, daca tu te consideri crestina, trebuie sa stii ca ceea ce sta scris in Biblie este numai adevar, si nu este "plina de povesti". Ai vrea tu sa fie poate "plina de povesti", dar este plina numai de realitati. Iar, pentru fiecare fapta pe care-ai mentionat-o (crima, razbunare, tradare) fiecare in dreptul lui a fost pedepsit, tocmai pentru ca tu sa stii ca Dumnezeu este bunatate si indurare, dar scrie si ca Dumnezeu se manie, si cand te ajunge mania lui Dumnezeu, sigur este cel mai dureros lucru care ti se poate intampla. Sunt unele lucruri care nu le poti lua tocmai cum sunt scrise (de ex. "daca mana ta te face sa cazi in pacat, taie-o"), in rest sunt foarte, foarte, foarte multe lucruri care trebuie sa le iei exact asa cum au fost spuse si scrise (ca de ex. "Sa nu furi"). Si nimic din ceea ce-ai zis tu nu este valabil in cazul acesta, mai citeste Biblia si documenteaza-te singura, inainte sa apesi aiurea pe taste... Sa-mi zici si mie unde scrie sa nu sacrifici animalele(chiar si in Noul Testament) ca sa le respecti? Si unde scrie sa fii vegetariana? Dumnezeu le-a creat si el a decis pentru ce sa fie folosite, nu tu si nici eu. Asa ca nu ai nici o baza biblica sa spui alte lucruri.

    silvy (anonim)
    19 ianuarie 2011 17:05

    Pentru numele lui Dumnezeu, anonima te rog nu te baga in lucruri pe care nu le poti intelege. nu mai pune in carca credintei a Bibliei si nu in ultimul rand in carca lui Dumnezeu toate prostiile care iti trec prin cap. stii de exemplu ca biblia este plina de povesti despre crime, razbunari, tradari, furturi si sa nu uitam de incest.daca sunt scrise acolo nu inseamna ca trebuie interpretate ad literam. stii ca inchozitia a omorat mii de oameni pe temeiuri justificate de interpretari din Biblie, stii ca acelasi lucru il fac gruparile teroriste islamiste. chiar crezi ca Dumnezeu care inseamna iubire, bunatate, toleranta vrea ca tu sa omori, chiar si intr-un mod uman un animal sa-ti faci caciulita? si cu restul lesului ce faci? il arunci? ma intreb daca Dumnezeu ar trimite pe pamant niste fiite superioare ca forta si inteligenta noua ce crezi ca ar face ele cu noi? in ce ai vrea sa se transforme pielea ta catifelata? in manusi e bine? ce crezi ca pielarii nu pot face si din pielea ta o hainuta impermeabila si care sa fereasca de frig? repet, poate nu m-am exprimat corect. inteligenta este o responsabilitate. trebuie sa ne respectam unii pe altii si sa respectam toate formele de viata. stii de exemplu ca cei care traiau in triburi, at cand omorau un animal ii cereau iertare si lui, animalului si zeului in care credeau, pt ca ei isi dadeau sema ca natura, in toate fomele ei trebuie respectata si temuta si ca omul este in fruntea lantului trofic doar temporar si intampator.

    Anonim (anonim)
    18 ianuarie 2011 16:04

    Asa ca... poti sa fii tu vegetariana cat vrei, ca Dumnezeu nici n-a cerut si nici nu cere nici unui om asa ceva si nu cere nici sa nu sacrificam animalele pentru blana sau piele. Doar ca trebuie s-o facem asa cum trebuie, fara sa le chinuim sa le batjocorim. Cei care fac asa ceva o sa fie trasi la raspundere, n-ai tu nici o grija, daca nu acuma de autoritati, vor fi mai tarziu, de Insusi Creatorul si Tatal lor si-atunci va fi mai rau (pentru ei).

    Anonim (anonim)
    18 ianuarie 2011 15:03

    ... pentru ca nu lasa sa patrunda frigul de-afara prin ea, ceea ce e foarte logic de dedus. Si opreste-te sa mai condamni oamenii care poarta blana, pentru ca tu n-ai de unde sa stii daca pentru haina sau caciula care-o poarta au fost chinuite asa animalele sau nu, si nici ei nu au de unde sa stie sigur. Asta este o chestie pe care o aflii doar daca faci o ancheta si descoperi de unde si in ce conditii s-a obtinut blana de pe haina respectiva. Apoi, cum am mai zis, animalele au fost lasate pe Pamant de Dumnezeu ca sa serveasca oamenilor la NEVOIE, de hrana si de haina (fie piele, fie blana). Cu siguranta ca sta inseamna sa respecti natura si animalele, dar sa le folosesti cum trebuie la nevoile pe care le ai. Si Ioan Botezatorul purta haine de piele, si ce? crezi ca pe vremea aceea nu existau deja si alte alternative, alte materiale? Ba da. Si stii ce-i mai interesant? ca primele haine de piele le-a facut tot Dumnezeu, Evei si lui Adam dupa ce-au fost ispititi si-au mancat din pomul cunostintei binelui si raului. Crezi ca Dumnezeu nu putea sa le faca haine din frunze sau din orice altceva? Desigur ca putea, ca-i Dumnezeu. Dar totusi n-a facut-o. Ai ceva de obiectat impotriva Lui? Si cu siguranta a sacrificat animalul cumva ca sa obtina pielea. Lucrurile astea sunt valabile pentru tine, daca esti o crestina si crezi in Dumnezeu. Asta este realitatea si purul adevar.

    Anonim (anonim)
    18 ianuarie 2011 15:03

    Fabiana Fiesmann, se pare ca ai nevoie sa citesti un comentariu de 10 ori ca sa-l intelegi asa cum trebuie si asa cum l-am scris si dup-aceea sa mai spui celelalte... daca e cazul... Eu n-am spus ca nu se polueaza si pentru blana naturala, dar, am zis ca se polueaza mai putin decat pentru cea sintetica. Apoi, tin sa te-anunt ca dac-ar polua mediul toti atata cat il poluez eu, bine-ar fi. Lac de unghii folosesc foarte rar, samponul cu care ma spal este natural, etc., nu are rost sa-ti dau alte explicatii. Apoi, cand am scris despre legea protectiei animalelor, n-am zis ca e adoptata si-n Romania, am scris ca in tara in care locuiesc exista aceasta lege si-ti spun eu ca este respectata. Am scris ca, doar pentru ca se face asta in China, Romania, Rusia sau stiu eu inca unde, sa nu se creada ca peste tot se face asta, ca nu este asa. Exista multe tari unde aceasta lege exista si este respectata cu strictete. In al treilea rand, am scris ca nu-s de-acord nici eu, in nici un caz sa se trateze asa animalele, cum am vazut in filmuletul acela, pentru niste blanuri. Dar, daca animalele sunt sacrificate cum trebuie, fara atata chin si suferinta, nu vad nici o problema atata timp cat este pentru o necesitate si nu pentru un lux fara de care ai putea. Iar blana este o necesitate atunci cand este foarte frig. Degeaba ziceai ca blana nu intra in contact direct cu pielea si ca are de obicei inauntru captuseala sau satin, blana tot blana ramane si te protejeaza mai bine de frig...

    Aura (anonim)
    16 ianuarie 2011 23:11

    Cam ce te astepti sa zic....WOW ce om extraordinar esti! Nici pe departe. Iar cea care a deviat de la subiect esti tu, dand lectii de morala celorlati, cand aici era vorba strict de ceea ce se poarta. Nu ai facut decat sa jignesti si sa faci pe interesanta cu ideile tale, exagerate pentru multi, referitoare la protectia animalelor. Poti sa scrii cat vrei contra, ideile cu privire la purtatul blanii nu ai cum sa le schimbi, pentru ca s-a purtat din cele mai vechi timpuri si se va purta inca mult timp de acum inainte. Asa ca nu vad rostul inversunarii tale. Si sa stii ca nu sunt Roxana Turcitu, doar ca ti-am atras atentia in legatura cu greselile tale gramaticale, ti-am spus asta ca sa stii pe viitor ca nu poti denigra o persoana scriindu-i numele cu litere mici, din contra, te denigrezi pe tine insati. Nu mai are rost sa mai comentez nimic la spusele tale, e clar ca nu vom ajunge la un numitor comun (nici nu imi doresc asta), eu doar ti-am atras atentia ca ai expus intr-o maniera nu tocmai placuta preferinta ta in legatura cu protectia animalelor.

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    16 ianuarie 2011 16:04

    Aura, tu ai luat tot ce am scris in mod personal ceea ce m-a facut sa cred ca tu esti ori ceva sustinatoare a celei care a scris articolul asta , ori esti chiar Roxana Turcitu in persoana.Altfel nu ai fi avut atitudinea asta superioara si ranita de faptul ca eu am scris cu litere mici numele celei care a scris articolul.Esti atat de subiectiva, superficiala( te-ai abatut de la subiect care era animalul folosit pe post de blana, cu remarci penibile in legatura cu niste greseli gramaticale sau cu varsta mea , experienta mea de viata , etc).In primul rand nu ai merita sa imi pierd timpul cu tine, dar am sa iti raspund ca ma implic in mod direct in ajutorarea animalelor de pe strada , prin asociatii si eu personal, sunt vegetariana si in acelasi timp incerc sa informez oamenii cu produsele pe care le folosesc fie ele cosmetice sau blana , mancare, produse care sunt testate pe animale sau niste produse pentru care niste animale mor.Cred ca asta ar trebui sa faca orice om ca sa traiasca intr-o lume mai buna si daca are un minim de sentimente , emotii pentru celelalte fiinte.In rest, am voie sa scriu orice pe internet si in viata reala sa spun absolut orice aberatii care imi trec prin minte, nu ai absoult niciun drept sa imi spui mie sau celor care au comentat ca sunt pe langa subiect, ca locul lor nu e aici si ca ceea ce comenteaza e inutil. Poate pentru tine este inutil , dar poate pentru altii care sunt pro blana acum , dupa ce vor citii comentariile , vor medita .

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    16 ianuarie 2011 15:03

    Draga Silvy, sunt perfect de acord cu tine in ceea ce ai scris si ma bucur ca printre turma pro moda , dar ignoranta cu animalele , mai sunt si oameni ok care vad intr-un animal mai mult decat o gluga, o caciula sau haina, lucruri superficiale de altfel, care arata lumii intregi ceea ce am vrea noi sa fim in ochii lor, deci o minciuna.Cred ca ar trebui sa scrii daca ai ceva de spus, cu riscul de a-ti sarii oameni in cap pentru ca ai o parere si tu in tara asta si vezi doamne nu e pe subiect.Ca aici e vorba de moda si de piţipoance in niciun caz de animale, de unde tragem concluzia ca sunt niste oameni care poarta si mananca orice fara sa le pese daca a murit cineva pentru acel lucru si mai ales in ce fel a murit.Ei vad doar produsul finit , nu le pasa ca inainte ceea ce poarta ele pe cap , facea parte din corpul unui animal care a murit pentru ei/ ele.

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    16 ianuarie 2011 15:03

    Draga anonim, pentru blana sintetica se polueaza foarte mult, la fel cum se polueaza si cu lacul de unghii pe care probabil in folosesti , cu samponul pe care mai mult ca sigur il folosesti, etc. La fel si cu blana naturala se polueaza mult pentru ca si ea trece prin anumite procese , e transportata in fabrici, acolo e tratata, vopsita, dupa care poate e transportata cu masina sau cu vaporul in alte orase , tari , unde sunt folosite in fabrici pentru fabricarea hainelor din blana, iar de acolo iar sunt transportate pe apa sau cu masina sau cu avionul in alte orase , tari unde sunt vandute in mall-uri , magazine.Magazine unde sunt angajati care la fel au masina sau folosesc mijloace de transport, daca nu ar exista magazinul cu blana naturala nu ar mai polua atat prin transport.Si apa plata sau sucul pe care il bei e la fel de daunator planetei.Ceea ce ai spus nu are nicio relevanta, e imposibil in secolul nostru sa nu poluezi deloc natura, dar poti alege daca distrugi si natura si animalele din jur pentru propriul tau scop de a fi trendy cum e in cazul blanurilor.Iar ceea ce ai spus cu drepturile animalelor, ca nu in toata lumea sunt tratate animalele in halul ala, decat in tarile gen China, te inseli.Noi suntem un stat democratic de 20 de ani si ce? Avem protectia animalelor?crezi ca daca mie imi transeaza cineva cainele pe strada vine politia ?sau crezi tu ca vine politia la ţărani in curte pentru ca au decapitat gainile cu toporul ?iti spun eu de pe acum ca nu.

    Anonim (anonim)
    14 ianuarie 2011 18:06

    Pt silvy: dar tu ai idee cu cat mai multe procese chimice implica fabricarea blanei sintetice fata de procesele prin care trece o blana naturala? Ca numai denumirea ei (blana sintetica) iti spune foarte multe...

    Aura (anonim)
    14 ianuarie 2011 16:04

    In primul rand VREO niciodata nu se va scrie VRE-O. In momentul cand ai recunoscut ca nu ai tangenta cu articolul, ai raspuns singura la intrebarea, TU DE FAPT CE CAUTI AICI? - NIMIC. Aici e vorba strict de ce anume se poarta, iar lumea isi dadea cu parerea strict pe tema articolului. Daca ai fi citit mai bine comentariile de mai jos, au fost multe persoane care au condamnat exagerarea voastra pentru protectia animalelor. Asa ca atunci cand am folosit NOI am luat in calcul si parerea lor, dar se pare ca esti superficiala, nu retii prea multe amanunte. In concluzie, tu in lipsa de preocupare ai inceput sa faci comentarii inutile.

    silvy (anonim)
    14 ianuarie 2011 15:03

    draga Aura sau Aurora, ca si cum asta ar avea vre-o importanta. tot spui noi dar de fapt nimeni nu te sustine, stiu, nici pe mine dar eu spun "eu". cine te-a ales pe tine purtator de cuvant si de fapt cu cine sau cu ce te identifici? de ce te-i frica sa spui asta sunt eu si asta e parerea mea si te ascunzi in spatele multimii. exact cum am spus mai jos, intre alb si negru sumt un milion de nuante de gri adica intre parerea mea si a ta sumt un milion de alti oameni care tind sa-ti dea tie dreptate sau mie, si cu siguranta sunt f multi carora nu le pasa. nu caut sa primesc nici un premiu, poate cauti tu? vrei cumva in loc de coroana o caciulita de pisica salbatca. daca ai sa fii cuminte poate ai sa primesti. eu sper ca nu. recunosc ca nu am multe tangente cu articolul, dar asta in primul rand pt ca nu am tangente f multe cu lumea modei. consider ca valoarea unui om nu are aproape nici o legatura cu infatisatea exterioara si o garderoba plina sau goala nu face diferenta intre fericire si nefericire. frumusetea si faima trec si cand parasim aceasta lume o facem cu mainile goale.

    Aura (anonim)
    14 ianuarie 2011 10:10

    Se pare ca inca nu stii sa citesti...pacat...se vedea foarte clar ca scria Aura, dar in dorinta ta de a parea interesanta (culmea e ca nu iti iese) ai scris Aurora. In fine, nu asta conteaza. Daca eu vreau sa fiu Gica contra, tu cine vrei sa fii... o persoana care asteapta comentariile altora, si la final vine ea cu o concluzie si cu sfaturi pentru toata lumea. Esti paralela cu subiectul acestui articol la fel ca si simpatica ta Fabiana, care a deviat total de la subiectul articolului. Aici era vorba strict de ce anume se poarta nu sa aducem noi lectii de morala. Asa ca mai bine ati arata amandoua dorinta voastra de a schimba lumea in alta parte pentru ca aici nu o sa va admire nimeni, nu o sa va dea nimeni vreun premiu pentru marinimia voastra pentru animale. Daca tot vorbiti in cunostinta de cauza (asta in mintea voastra), scutiti-ne pe noi de comentariile voastre si de grija voastra exagerata pentru proetectia animalelor.

    silvy (anonim)
    13 ianuarie 2011 23:11

    ma scuzati ca ma bag, dar draga Aurora, eu am foarte tare impresia ca esti mult mai infantila decat domnisoara de care te iei. in primul rand, ea vorbeste in cunostinta de cauza si probabil greseste folosind cuvinte mult prea complicate pentru a fi intelese de oricine. daca ai avea experienta de viata asa cum pretinzi, ai sti ca nu varsta face totul, vorba aia, imbatranirea e inevitabila, maturizarea nu e obligatorie. vrei sa ii explici Fabianei ca viata nu e roz dar cred ca ea intelege mult mai bine cum e viata decat intelegi tu, si in plus tocmai pentru ca viata nu e roz trebuie sa facem tot posibilul sa nu o facem mai de r***t decat este. in postarile de aici esti un fel de gica contra. tu le stii pe toate, si despre animale si despre blanuri si mai ales despre tendintele modei. a, era sa uit ai temeinice cunostinte de psihologie. se vede ca esti experimentata... Fabiana, spun asta cu toata simpatia, te indarjesti prea tare si te certi doar cu o persoana care nu merita energia ta. nu mai poti schimba nimic, ca doar ea e mai in varsta nu e doar "o pustoaica de 18 ani" (nu poti sa inveti un caine batran trucuri noi). ca un om sa poata fi empatic trebuie sa ii explici cum se face asta. daca vrei sa schimbi ceva ai nevoie de multa rabdare si de mult calm pt ca nu poti stinge focul cu foc. inca ceva, pt anonim, ai idee prin cate procese chimice trec blanurile sa ajunga asa?

    Anonim (anonim)
    13 ianuarie 2011 17:05

    Pentru cei/cele care zic ca respecta natura si-o protejeaza (sau care si-au exprimat dorinta si intentia) si-au recomandat blana sintetica in locul celei naturale: aveti idee cate procese nesanatoase Pamantului implica fabricarea acesteia si cate chimicale se folosesc (in solutii, vopsele, etc) in procesele obtinerii ei?? Va puteti da seama cat de daunator pentru mediu este aceasta metoda??? Cu siguranta ca metoda aceasta este mult mai lipsita de respect fata de natura, decat procesul obtinerii blanei naturale... Am vazut filmuletul acela si este de-a dreptul socant si cutremurator, insa sa nu credeti ca asa se face peste tot. Asta se face doar in tarile unde-i comunism sau unde inca nu-i adoptata legea care interzice sacrificarea animalelor inainte de-a fi prima data electrocutate. Astfel animalul nu mai sufera asa, ca nu mai este constient... In tara in care locuiesc, poti primi sanctiuni usturatoare sau chiar poti fi condamnat la inchisoare daca autoritatile afla ca sacrifici animalele asa cum sacrifica romanii pe la tara. Nici eu nu-s de-acord sa fie torturate si chinuite animalele in halul ala. Dar daca sunt sacrificate cum trebuie, desigur ca nu vad absolut nici o problema.

    Aura (anonim)
    13 ianuarie 2011 00:12

    Eu pe de o parte te inteleg, la 18 ani chiar nu poti sa gandesti altceva, te crezi D-zeu pe pamant si ai impresia ca muti muntii din loc, desi ti-as recomanda sa revii pe pamant si sa iti mai tai din elan, pentru ca nu vei schimba nimic cu atitudinea asta de dictatoare. Dar nu ai scuza in totalitate, pentru ca ai inceput comentariul cu stangul, cand ai argumentat faptul ca bunica ta nu a stiut cum sunt sacrificate animalele. Oare pentru bunica ta nu era evident acest fapt? Oare intenet-ul nu este dezvoltat tot de oameni, implicit aceste detalii le poti afla prin comunicare interumana? Dar luand in calcul ca esti novice la tot ce tine de viata, chiar nu ti-as putea cere sa intelegi ca lumea nu e asa de roz precum ai vrea tu, sau nici nu poti sa traiesti intr-o lume aproape perfecta, pentru ca nu exista asa ceva. Sincer ma amuzi cu indarjirea ta, ti-as recomanda sa citesti aceste comentarii infantile peste ani si ai sa iti dai seama ca te-ai dat in stamba degeaba. In concluzie, nu te mai da salvatoarea lumii, pentru ca nu esti nici pe departe, esti la fel ca un caine care latra dar nu musca. Daca tot ai fii iubitoare de animale, te-ai duce la vreo fundatie specializata pe problemele animalelor si ai face voluntariat in loc sa scrii astfel de comentarii - romane la rubrici de moda.

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    12 ianuarie 2011 21:09

    ( daca eu nu* sunt ) Noi ne laudam ca suntem superiori animalelor , ca avem ratiune, sentimente, ca suntem evoluati , dar ne folosim de animale pentru moda, singurii care au scuze pentru purtatea blanurilor, pieilor de animale sunt eschimosii si cei care traiau in pesteri si trebuiau sa se incalzeasca cumva .Voi nu aveti nicio scuza, sunteti la fel de vinovate ca un Hitler sau un criminal in serie, pentru ca voi aveti alternative, aveti stofa, aveti bumbac, aveti materiale impermeabile, aveti lana care e mult mai calduroasa decat o blana( caciulile de blana deobicei au in interior matase sau satin, in niciun caz blana nu e in contact direct cu pielea ).Aura, imi place sa cred ca traiesc intr-o tara libera si ca inca pot folosii internetul cum vreau eu, e problema mea ce scriu, am dreptul la opinie , am dreptul sa va contrazic si sa imi fie greata de voi, ca oameni , indivizi fara scrupule.la fel si voi aveti dreptul sa va aparati sa argumentati decizia voastra si preferinta voastra pentru blana, la fel cum aveti libertatea de a alege daca inchideti ochii la suferinta animalelor sau daca vreti sa va laudati unor oameni ca voi purtati blana , ca e scumpa si ca arata fain pe voi.Daca nu ar fi la moda, nimeni nu ar purta blana sunt absolut sigura , de aici se vede si cat sunteti de influentabile si slabe de caracter. Un om normal poarta ceea ce ii place si ceea ce ii sta bine, in niciun caz nu sta sa vada ce ii dicteaza o fetita care scrie online sau un creator de moda.

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    12 ianuarie 2011 21:09

    Nu sunt patetica si nici frustrata.Iubesc animalele mai mult decat oamenii pentru ca oamenii sunt exact cum esti tu si cei care sunt pro blana , egoisti, lipsiti de scrupule, superficiali , falsi, la moda cu orice pret chiar si cu pretul multor vieti chinuite a unor animale.Eu nu am dus la extrem nimic, toti cei care poarta blana si incurajeaza prin bani fermele de animale in care animalele sunt crescute strict pentru blana .Ceea ce vroiam sa spun e ca la multe din cele care ati comentat predomina ipocrizia ca tresatura principala , sunt sigura ca aveti sau ati avut vreun caine, pisica ,peste acasa sau ca atunci cand vedeti un copil mic pe strada va hiziliti la el , adica aratati anumite emotii fata de celelalte fiinte , dar cand vine vorba de jupuirea unui animal sunteti perfect de acord cu aceasta si cu faptul ca e la moda, este scris pe divahair de roxana turcitu, deci trebuie purtat.Daca tu esti insensibila , nu inseamna ca daca eu sunt e un lucru negativ.Bunica mea avea o haina de blana pentru ca era la moda in tineretea ei si a primit-o cadou, in schimb, pe vremea aceea nu era net si nu aveai de unde sa stii cum se obtine blana, acum voi aveti acces la internet dar alegeti sa ramaneti egoiste si ignorante la durerea animalelor nevinovate doar pentru un moft penibil cum e blana.Animalele au blana pentru ca ele au nevoie de ea ca sa nu moara de frig sau ca sa le apere pielea.Noi ne laudam ca suntem superiori animalelor , ca avem ratiune, sentimente, ca suntem

    Aura (anonim)
    12 ianuarie 2011 13:01

    Mai Fabiana, ca nici nu e cazul sa mi te adresez cu draga, stimata etc. Ca sa scrii numele unei persoane cu litere mari, tine strict de ce ai invatat sau cu ce ai ramas din anii de scoala. Daca tu scrii numele autoarei acestui articol cu litere mici, o denigreaza cumva? Asta doar in mintea ta avida de comentatii fara rost. Nu inteleg de unde atata dorinta de a-ti exprima aici doleantele cu privire la sacrificarea animalelor. Ce crezi ca primesti in urma comentariilor tale inutile? Vreun premiu, vreo recunostinta. Uite eu propun sa iti fac o baza de date cu toate cunostintele mele care poseda obiecte din blana naturala cu nume, adresa, ca sa poti sa le aplici si lor acelasi tratament precum ai vazut tu in filmuletul respectiv. Si apelez la bunavointa celorlante sa faca acelasi lucru, poate te mai scoate din starea asta de nemultumire personala sau frustrare maxima. Esti patetica sincer. Oare nu vezi ca ai dus la extrem toata idea asta de purtat obiecte vestimentare din blana naturala. Si inca ceva... in garderoba mamei tale sau bunicii tale sigur s-a regasit la un moment dat si o caciula sau o haina de blana naturala, asta o face sa fie pitipoanca?

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    12 ianuarie 2011 10:10

    http://features.peta.org/ChineseFurFarms/ Acesta este un filmulet cu felul in care sunt tratate animalele inainte ca ele sa ajunga drept o caciula trendy, dorita de multe dintre voi care sunteti ignorante, nu aveti mila si principii, superficiale si vinovate chiar daca nu aveti bani de blanuri, faptul ca aveti asemenea pareri si nu aveti un strop de empatie ( Formă de cunoaștere a altuia, în special a eului social sau a ceva, apropiată de intuiție; interpretare a eului altora după propriul nostru eu) , nu aveti constiinta.Daca o mama sau o viitoare mama poate fi atat de relaxata cand vine vorba de o blana, acea viitoare mama este periculoasa, pentru ca un om fara constiinta, sentimente , emotii fata de celelalte fiinte de pe Planeta , fie el vierme sau propriul copil, este un" om " periculos, psihopat.Cand erati mici , sunt sigura ca aveati un ursulet sau un animal cu care dormeati.. sunt sigura ca daca mama voastra l-ar fi aruncat ati fi plans. Acum de ce nu poate fi la fel cu un animal viu ca si voi? Ca sa traim intr-o lume aproape perfecta tot ce trebuie facut este sa ne punem in locul celuilalt si sa incercam sa ne imaginam ce ar simtii sau ce simte din cauza noastra.Atat.

    Fabiana Fiesmann (anonim)
    12 ianuarie 2011 09:09

    Ok.. reformulez , cea care a scris articolul acesta , Roxana Turcitu, e vinovata in mod direct pentru ca incurajeaza femeile si pitipoancele sa isi cumpere blana naturala.Automat, ea este de acord si cu felul in care le este data blana jos animalelor in timp ce ele inca traiesc , ele ramanand vii in agonie pentru aceste doamne minunate care au comentat mai jos si care daca ar avea bani , visul lor e sa isi procure o caciula de blana pentru ca e in trend si pentru ca au vazut articolul acestei roxana turcitu cu r si t mici .Fiecare este liber sa poarte blana, sa isi faca poseta din placenta copilului ei, sa isi taie un deget si sa il poarte ca brosa. Dar atunci cand vine vorba de folosirea animalelor pentru un moft, cum e moda si purtarea blanurilor, parerea mea e ca aceste fiinte ar trebui sa primeasca acelasi tratament, adica sa le fie data pielea jos de vii si nu cred ca sunt rea, dura , chiar deloc. Ar primii acelasi tratament ca aceste animale care ajung sa fie purtate pe post de fular , guler si haina.Iar ecologia nu e un lucru rau, faptul ca respecti un animal si traiesti alatur de el in pace si armonie fara sa il exploatezi, chinui, macelaresti, nu sunt lucruri rele.Faptul ca voi, sunteti perfect de acord cu purtatul blanurilor si automat de acord cu faptul ca voi ati dat niste bani pe o haina de blana care a fost facuta din muuulte animale, adica voi practic dati bani ca animalele alea sa fie jupuite de vii . VA INCADRATI IN DEFINITIA UNUI PSIHOPAT..

    Dana (anonim)
    11 ianuarie 2011 21:09

    Iar eu am trimis primul comentariu tot pe baza unui alt comentariu, foarte indarjit, tot de la o ecologista, nu stau acum sa ma uit care, ca nu am timp in momentul asta sa citesc. Din nou ma simt cu musca pe caciula si vreau sa spun ceva. Pur si simplu mi-am spus parerea, asa cum ati facut-o voi toate. Nu am zis ca de maine nu mai mananc carne si ma alatur peta. A fost o simpla opinie, dar vad ca se dramatizeaza totul aici. Vrei opinia despre caciuli? Sunt foarte frumoase. Acum esti linistita?

    Aura (anonim)
    11 ianuarie 2011 20:08

    Chiar nu vad rostul comentariului tau. Oamenii in general nu inteleg ca tine strict de liberul arbitru. Daca vrei sa iti cumperi un articol vestimentar din blana artificiala sau naturala, e strict problema ta. Si nu neaparat iti cumperi blana naturala ca sa te vada lumea sau ca e la moda, ci pur si simplu ca vrei si ca iti permiti. Si nu stiu de ce se face atata tam tam, in conditiile in care blana s-a comercializat din cele mai vechi timpuri, si nu a fost nicicand o problema, numai ca acum vrem sa parem cu totii ca fiind eco, sau iubitori de animale etc. Daca cineva nu isi permite incaltaminte din piele naturala sau obiecte vestimentare din blana naturala inseamna ca e iubitor de animale? Nici pe departe. Asa ca daca tot sunteti adepte ale stilului eco, sunt destule site-uri care se axeaza pe tema asta. Sau exista si o alta varianta, ca de plictiseala incepeti sa faceti diverse comentarii inutile ca sa va treaca timpul mai repede.

    silvy (anonim)
    11 ianuarie 2011 20:08

    adevarul e ca s-a cam exagerat. S-a pornit de la un articol bine alcatuit dar cu un subiect care a cam starnit controverse. pentru asta vreau sa-mi cer scuze redactorei. problema e ca eu nu pot suporta oamenii care nu vor sa accepte ideea ca intre negru si alb sunt un milion de nuante de gri. nu are nici o legatura porcul sau pieptul de pui cu ceea ce au spus sustinatoarele eco. sincer imi este mila de cele/cei care trec prin viata crezand ca fericirea consta in faptul ca ai sau nu bani sa cumperi o caciulita. ok o cumperi, si dupa aia ce? "te vede pitipoancele si te invidiaza?" super tel in viata. caciulitele sunt frumoase. nu despre asta era vorba ci despre respectul pe viata. ele pot fi si artificiale si sunt convinsa ca pot fi la fel de frumoase. am mai spus si repet, cei care nu iubesc animalele nu iubesc nici oamenii, chair daca spun ca mai bine sa se faca ceva pt oameni decat pentru animale sunt convinsa ce se refera la "sa fac altii". imi cer inca oadata scuze pt problemele create, si va rog fetelor nu va mai aprindeti asa de tare cand isi spune cineva parerea pt ca nu e ca si cum ati avea fabrica de caciuli de blana si trebuie sa le protejati... sa aveti o viata minunata plina de hainute si caciulite calduroase facute din pieile animalelor pe care Dumnezeu le-a creat pentru noi. Apropos pt cea care a spus asta iti doresc sa iti achzitionezi cizme din piele de hipopotan sau de maimuta. de ce sa ne limitam daca tot avem la indemana tot regnul animal

    Aura (anonim)
    11 ianuarie 2011 19:07

    Daca te deranjeaza ca sunt torturate animalele, draga mea, nu ti-ai gasit locul potrivit unde sa iti exprimi supararile si doleantele. Aici e vorba strict de ce se poarta anul asta. Ai putea sa incerci pe site-uri care se ocupa strict cu protectia animalelor. Si referitor la d-ra care se crede in pas cu moda - daca s-a purtat anul trecut blana si se mentine inca trend-ul, asta inseamna ca nu trebuiesc facute articole despre blana? Iar pentru a-ti dezvolta cunostintele in materie de fashion, tin iti precizez (se pare ca ai nevoie), ca sunt multe tendinte care se pastreaza de la an la an, atat in materie de culori cat si de materiale folosite.

    Oana.Zidaru
    11 ianuarie 2011 13:01

    Toate mesajele care contin injuraturi, cuvinte vulgare aduse la adresa redactorilor sau cititoarelor vor fi sterse. Consider ca orice cititoare ar trebui sa fie capabila sa isi exprime parerea, fie pro fie contra, intr-un mod civilizat. Nu dorim sa incurajam atitudinea de mahala.

    adaia
    10 ianuarie 2011 22:10

    tot timpul mi-a placut genul asta de caciula doar ca la mine in oras nu am gasit si sincer nici nu stiu daca as putea sa o suport pe cap...

    mihaela (anonim)
    10 ianuarie 2011 21:09

    Nu prea este in pas cu moda autoarea articolului. Caciulile astea erau si anul trecut.........

    Dana (anonim)
    10 ianuarie 2011 17:05

    Eu nu am spus decat ca animalele sunt torturate inainte sa fie omorate, nimic mai mult. Spun asta pentru ca ma simt oarecum vizata de comentariile recente. Nu am nimic impotriva blanii, dar daca tot e sa le omoare, de ce le chinuie in halul ala inainte? De ce sunt batute? De ce nu se ia o masura impotriva acestor lucruri? Si nu e vorba de nicio frustrare, chiar eu am spus ca nu imi permit asa ceva.

    Aura (anonim)
    10 ianuarie 2011 14:02

    sunt consternata de ceea ce am citit. chiar nu le inteleg pe ecologistele de mai jos. va bateti cu pumnul in piept cand vine vorba de sacrificarea animalelor pentru blana. daca tot sunteti adepte ECO pe deplin chiar v-ar pasa si de pielea animalelor folosita pentru incaltaminte , si mai ales nu ati mai consuma carne deloc, intrucat toate animalele ar trebui protejate. dar reactia voastra vine de fapt de la frustrari personale, pentru ca nu aveti posibilitatea de a va achitiona un obiect vestimentar din blana naturala.

    emi (anonim)
    9 ianuarie 2011 21:09

    totui bine, modai moda dar nici asa ceva.....lumea face bani dar voi va certati..........

    mony (anonim)
    9 ianuarie 2011 20:08

    =)) cele care sariti cu gura pentru "saracele" animale sunteti duse!!mancati piept de pui din marketuri, sunculite presate din piept de pui (ca de..n-au grasime) si faceti ditamai scadalul pentru blanuri. puii pe care ii mancati nu au fost si ei mici, galbeni si draguti?va asigur eu ca au fost. ca si purcelul din acelasi galantar, ca si rata, gasca si altele. deci... pana nu deveniti vegetariene ar trebui sa va tineti gura ca vorbiti degeaba.

    diana (anonim)
    9 ianuarie 2011 17:05

    Super articol!Am si eu o caciula din blana,e comoda,tine caldut si e la moda,deci cui ii place si ii sta bine cuparati si voi una si lasati la o parte cu aceste jigniri,daca nu cuparam noi o cumpara altul si oricum cacilele sunt vindute si blana folosita........................!!!!!!!!!!!!!!!!

    adriana (anonim)
    8 ianuarie 2011 11:11

    Si in Biblie scrie sa nu batjocorim animalele,. Dumnezeu ne-a dat intelepciune. Normal ca unele sunt destinate pt folosul omului dar e nevoie neaparat sa fie sacrificate chinuindu-le???? Sunt si alte metode.

    Dana (anonim)
    8 ianuarie 2011 00:12

    Va certati degeaba. Pentru ca astfel de lucruri se intampla si se vor intampla mereu. Eu sunt impotriva felului cum sunt tratate bietele animalute, inainte sa fie sacrificate... am vazut un clip care mi-a luat tot cheful de a purta blana (pentru ca recunosc, daca imi permit incaltaminte de piele, cumpar, pentru ca e mai rezistenta, nu de dragul modei). Animalele erau jupuite de vii. Asemenea cruzime ar trebui sa inceteze, macar sa nu mai fie torturate in halul ala... in orice caz, o caciula ca asta, sau o haina de blana nu mi-as permite niciodata si oricum nu as purta, pentru ca mi se par prea pretentioase, hainele prea elegante, in fine. Eu nu duc gandirea asta la extrem, sa devin vegetariana, pentru ca imi place carnea foarte mult si nu as putea renunta niciodata la ea. Oricum nu poate opri nimeni asta, cu cativa oameni care nu sunt de acord, nu se rezolva nimic. Animalele tot vor fi transformate in caciulite, hainute, gentute si alti pantofiori. E pacat, dar asta e realitatea. Si in plus, poate fi cum a spus Tania, din blanita artificiala. Simplu :P P.S.: pentru "pt ludmila"... nu mai jigni, ca nu rezolvi nimic cu asta.

    aninim (anonim)
    7 ianuarie 2011 17:05

    RAZBOI

    Tania (anonim)
    7 ianuarie 2011 14:02

    S-a gandit cineva ca nu trebuie sa fie neaparat de blana naturala? Cea artificiala ce are? Adik si eu am o caciula din asta si sta extraordinar de bine si nimeni n-a fost sacrificat pentru ea.

    pt ludmila (anonim)
    7 ianuarie 2011 13:01

    ce gandire de bolsevic ai...

    Anonim (anonim)
    7 ianuarie 2011 13:01

    Si... sa mai subliniez o data ca atunci sa sacrifici cand ai nevoie, nu pt lux... Deci, daca ai nevoie de o haina mai groasa, care sa te protejeze mai bine de frig sau de o caciula in cazul in cazul asta... e ok, toate celelalte care trec de necesar, nu mai sunt de-acord... Ex. se poate si fara un ceas cu piele de crocodil, sau diferite obiecte de decor...

    Anonim (anonim)
    7 ianuarie 2011 12:12

    Animalele au fost lasate cu un scop pe pamant, spre folosul nostru si-al Pamantului. Nu au fost lasate doar ca niste obiecte de decor sau expo0zitie, asa k daca avem nevoie de haine de calitate, pt asta le-a dat D-zeu sa ne folosim de ele cand avem nevoie. Doar atunci cand sacrifici si nu ti-e necesar sau atunci cand sacrifici din rautate, atunci e o problema, pana atunci NU. Daca era asa cum unii sustin, atunci D-zeu spunea ca e pacat sa sacrifici animalele (pt nevoi). Fara ofensa... Mai bine v-ati ingriji de lucrurile care trebuie, vorba ludmilei, de copiii handicapati, batranii bolnavi si neputinciosi, de cei saraci si orfani, ca asta ne CERE Dumnezeu.

    silvy (anonim)
    7 ianuarie 2011 12:12

    Nu-mi vine sa cred ce vad aici. Moda mai presus de respecul pentru viata, indiferent de numarul de picioare... sa-mi explice si mie cineva de ce avem noi mai mult drepul sa traim decat restul fiintelor? cica suntem toate creaturile lui Dumnezeu, nu? faptul ca avem mai multa "inteligenta" nu este un drept ci o responsabilitate. in plus nu te supara ludmila, dar sunt infinit mai multi oameni macelariti de alti oameni sau chiar victime ale tehnologiei noastre decat oameni omorati de ursi sau alte animale. eu sunt convinsa ca oamenii care nu iubesc sau macar respecta animalele, nu pot iubi sau respecta alti oameni. nu sunt vegetariana si nu sunt total imp sacrificarii animalelor, dar tot ce depaseste satisfacerea strictuli necesar nu numai ca este inutil dar e si foarte brutal si "inuman". o zi buna tuturor

    Irina (anonim)
    7 ianuarie 2011 12:12

    Am o curiozitate, tot asa ganditi si atunci cand cumparati pantofi, ghete, cisme... va mai pasa ca pentru asta sunt sacrificate animale ??? Fac pariu ca nu la asta va ganditi. Va ganditi sa fie din piele NATURALA, sau poate cineva, pe gerul asta, poarta o incaltaminte sintetica ? Bine, exista si exceptii dar acele exeptii nu se datoreaza grijii pentru animale ci faptului ca nu-si permit o incaltaminte din piele naturala. Pentru acestia ar trebui sa ne facem griji mai mari decat pentru animalele sacrificate, deoarece, de cand e lumea si Pamantul, exista totusi UN LANT TROFIC !

    rodica (anonim)
    7 ianuarie 2011 11:11

    caciulile de blana sunt ok imi plac toate modelele dar este bine sa porti ce iti sta bine,

    al (anonim)
    7 ianuarie 2011 10:10

    mda... in epoca de piatra oamenii vanau si jupuiau animalele din necesitate, pentru hrana si haine. azi o fac pentru moda, tendinte sau consum exagerat. daca se presupune ca am evoluat, ar fi trebuit sa gasim solutii pentru a stopa macelul. intotdeauna avem alegeri de facut, si intotdeauna acestea ne vor influenta viitorul. consumul de carne are alternative, exista blana ecologica.... mai multa compasiune pentru orice fiinta de pe planeta (bipeda or nu), ar face minuni.

    ludmila (anonim)
    7 ianuarie 2011 08:08

    Daca nu mai si jupuim animale, ne mananca ele pe noi. Mai terminati cu grija exagerata fata de salbaticiuni . Preferati ca oamenii sa fie sfasiati de ursi, dar noi sa-i protejam prin lege. De ce prin padurile strainilor nu mai sunt ursi? Mai bine ne-am indrepta mila si protectia fata de batranii neputinciosi, copii orfani, oameni cu dezabilitati.

    dhaly
    7 ianuarie 2011 10:10

    Foarte frumoas raspuns, sincer apreciez gandirea ta. Sunt oameni de care nu le pasa multora din pacate. Iar apropo de articol, foarte inspirat, mie imi plac caciulile de blana. Chiar am si eu una. Va pup pe toate. O zi frumoasa.

    Ina (anonim)
    7 ianuarie 2011 01:01

    Pentru fiecare caciula de blana, cateva animale sunt JUPUITE DE VII.

    Harieta IuonaÅŸ
    7 ianuarie 2011 13:01

    Si cand purtam incaltaminte de piele cum e? Nu tot de la animale provine?