Nu Skin

5 tendințe noi ale conceptului de restaurant

Marţi, 05.09.2017
de Diva Hair

Conceptul de restaurant, în accepțiunea lui generală, a rămas neschimbat încă de la crearea sa la sfârșitul secolului al XVII-lea. Însă, în zilele noastre, tehnologia joacă un rol important în prima schimbare a conceptului și propune noi tendințe în amenajarea unui restaurant.

 Restaurantul Aperto din Bucuresti

Prima tendință s-a observat în anii 2000, odată cu apariția star chef-ilor ca Jamie Oliver sau Gordon Ramsey și a adus o schimbare importantă în programul arhitectural de restaurant. Cu ajutorul și puterea televiziunii și a internetului, bucătarii apar în lumina reflectoarelor și evidențiază frumusețea gătitului.

Cu o astfel de experiență vizuală și virtuală, a devenit firesc pentru clienții restaurantelor să fie implicați în procesul preparării mâncării. Așa iau luat naștere ”stațiile de gătit”, insule de bucătărie deschisă, construite în interiorul unui restaurant pentru a aduce spectacolul preparării mai aproape de client.

Aceste stații sunt o mică parte din bucătărie și sunt specializate pe produsele vedetă din meniu. Cele mai populare stații în restaurantele fast-casual sunt Pizza Station, Pasta, Grill, deserturi sau înghețată. Un astfel de concept se poate găsi și la restaurantul Resto Aperto, amenajat de PickTwo.

Single product sau cea de-a doua tendință identificată de către noi, se referă la restaurantele și barurile care au un produs unic. Acest concept se datorează evoluției agriculturii ce permite producția de materie primă oriunde în lume (un bun exemplu este avocado-ul).

Acest tip de diversificare a materiei prime împreună cu spiritul antreprenorial al generației Millennials transformă piața de restaurante și o împinge către o direcție încă necunoscută, prin apariția de localuri de tip fast food sau take-away specializate.

Exemplele de la noi vorbesc de la sine, cafeneaua Origo, pizzeria Buoni e Bravi, burgeria Vivo sau shop-ul de fresh-uri Van Fruct. Pentru a putea exploata varietatea materiei prime și pentru a extrage calitățile fiecărui sortiment, bucătarii se specializează.

Food Mall-ul reprezintă următorul pas în dezvoltarea pieței de restaurante și se traduce prin gruparea de boutique-restaurante specializate în spații generoase.

Reconversia arhitecturală a unor hale industriale scoase din uz și aducerea lor în interesul actual al consumatorilor este motorul din spatele acestei transformări. Food Mall-ul este un cumul de branduri de mâncare, fiecare specializat pe un anumit produs.

Astfel de spații au apărut deja în Europa de Vest – Time Out în Lisabona, Boqueria în Barcelona sau conceptul Eataly în Milano, New York și alte capitale. Aceste spații sunt raiul gurmanzilor moderni, aducând într-un singur loc pasionați de gătit, entuziaști ai gusturilor și exploratori culinari.

Restaurant Aperto din Bucuresti, amenajat de Picktwo

Local, fresh, street food adică spații care încurajează producția locală unde alimentele sunt mereu proaspete și crescute de mici producători locali. Acesta este viitorul piețelor de legume și fructe tradiționale. Pentru a atrage mai multi clienți, tarabele din piață au primit upgrade-uri: plite și tigăi la zonele de carne și pește, storcătoare la zonele de fructe și legume și vitrine cu sandwich-uri în magazinele de pâine.

Toate aceste produse gătite “on the spot” au dezvoltat fenomenul street food, la baza căruia stă de fapt, dorința clientului de a mânca ceva proaspăt și gătit de specialist. Borough Market din Londra este un exemplu de piață a secolului 21, un loc de unde poți cumpăra sau servi masa, alături de fermierii din zonă.

Cea de-a 5 a tendință o denumim simplu, internet restaurant.

Dacă până acum câțiva ani un restaurant era plin deoarece era bun, fiind un proces ce dura câțiva ani, în ziua de astăzi un restaurant poate fi fully booked în câteva zile de la deschidere, cu ajutorul comunicării. Din păcate însă, multe dintre acestea sunt localuri one-shot, în care clienții merg o singură dată neavând motive pentru a reveni, iar celebritatatea lor este de scurtă durată. Aceste restaurante sunt vizitate de trend-setteri în căutare de noi experiențe și se bucură de popularitate însă fără a oferi valoare pieței și clientului.

Interesul crescut pentru mâncare, varietatea de materie primă, apariția Star-Chef-ilor, dar și dezvoltările tehnologice fac din piața de restaurante unul din cele mai efervescente domenii, iar Bucureștiul se află pe lista orașelor interesante în acest domeniu.
În capitală avem peste 3 400 de restaurante și baruri, cu o cifră anuală de afaceri de peste 3 mld lei, potrivit zf.ro.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!