Cum iși cheltuie europenii banii în vacanţa de vară

Cum iși cheltuie europenii banii în vacanţa de vară

Redactor Divahair.ro

79% dintre europeni și canadieni vor cheltui mai mulți bani cu vacanța de vară decât anul trecut. Barometrul de vară realizat de Ferratum Grup, un iniţiator al tehnologiei financiare şi al împrumuturilor mobile, care a intervievat 17631 de familii din 18 țări europene și din Canadaarată că 35% intenționează să cheltuiască în concediul din vară mai mulți bani decât anul trecut, în vreme ce 44% și-au propus să își pastreze nivelul cheltuielilor la același nivel.

Cine vrea să cheltuiască cel mai mult

Nemții (71%), bulgarii (65%) și francezii (60%) se află în topul celor care vor cheltui cei mai mulți bani, raportat la venitul lunar al familiei.Nici românii nu și-au propus să facă economii prea mari în această vară, ei urmând să cheltuiască, în medie,  57% din venitul lunar al familiei. Nordicii sunt cei mai rezervați în ceea ce privește cheltuirea banilor în concediul din vară – danezii fiind cei mai rezervați europeni cu doar 29%, urmați îndeaproape de norvegieni (31%).

Interesant este că Germania, care acum se află detașat în fruntea clasamentului, anul trecut se situa abia pe penultimul loc în randul cheltuielilor pe perioada vacanței de vară.

Pe ce cheltuiesc europenii banii vara

Cel mai mare procent din banii cheltuiți vara de europeni merge către călătoriile în țara de origine (peste 18%), în vreme ce călătoriile în străinătate consumă doar 6% din bugetul alocat. Mai mult de 10% din cheltuielile de vacanță sunt realizate de europeni pe fiecare dintre următoarele destinații: pe cumpărăturide îmbrăcăminte, pe activități de socializare – baruri, restaurante, plajă, pe nunți și pe botezuri, pe grădinărit și bricolaj și pe activitățile de recreere în familie. Procente mai reduse sunt alocate activităților de recreere cu copiii (8%), festivalurilor estivale (7%), investițiilor in echipament sportiv (4%) și participării la evenimente sportive (3%).

Ferratum a vrut să afle și cât de populare sunt serviciile de tip AirBnB în rândul europenilor, dar și câți bani sunt dispuși să plătească pentru o noapte de cazare. Doar cei din Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda și Marea Britanie s-au arătat dispuși să plătească mai mult de 100 EUR pentru o noapte la hotel, asta probabil și pentru că în aceste țări serviciile de acest tip sunt foarte scumpe.

Ce servicii folosesc europenii in vacanță

Serviciile de tip AirBnB sunt mai populare în rândul țărilor ai căror locuitori au venituri mai mici (în special cele din centrul și estul Europei – Cehia, Bulgaria, Slovacia, România, Estonia și Polonia), dar utilizarea lor este încă foarte redusă, nedepășind 5% în niciuna dintre țările cuprinse în sondaj și situându-se la sub 1% în nu mai puțin de 13 dintre cele 19 țări în care s-a efectuat Barometrul Ferratum.

Suedezii sunt europenii care folosesc cel mai des serviciile de mobile banking în vacanța de vară (peste 90%), urmați de polonezi și norvegieni (peste 80%). La polul opus se situează spaniolii (sub 29%), bulgarii, danezii estonienii și nemții (între 35% și 40%).

Cum se poziționează România?

În ceea ce privește românii, din Barometrul de vară Ferratum reiese că pe primul loc în topul cheltuielilor de vară, sunt călătoriile în țara de origine, în proporție de 16,1%.La mica distanță,  sunt cumpăraturile de îmbrăcăminte sau accesorii de vară - 15,9%, urmate de evenimentele sociale (13,5%) și de activitățile de socializare și cele de recreere în familie (aproximativ 9% fiecare).

În rândul țărilor unde s-a desfășurat Barometrul de vară Ferratum, România alocăvacanței de vară peste jumătate din veniturile lunare ale familiei (57%,  echivalentul a 415 euro), procent superiormedieieuropene careeste de doar 50%.

În schimb, românii nu sunt faniiutilizării serviciilor de mobile banking în vacanță, rezultatul cercetării (42.63%), situându-ne destul de mult sub medie, în a doua parte a clasamentului.

Când vine vorba de AirBnB în timpul călătoriilor, România ocupă locul 4 în clasament cu 2,58%, românii nefiind dispuși să cheltuie mai mult de 100EUR pentru o noapte la hotel, pe timpul vacanței de vară.

Ferratum România întelege că în rândul misiunilor sale, se regăsește pe lângă componenta de generare de profit și o componentă de implicare socială. Un prim pas în acest sens s-a făcut în cadrulBarometruluide vară 2016, când Ferratum România a donatcâte 5 RON pentru fiecare chestionar completat, asociației Climb Again, ce ajută copiii cu dizabilități să devină cățărători și sportivi.

Cum a fost realizat Barometrul de vară Ferratum Grup 2016 ™?

  • Sondajul a fost efectuat de către clienți activi Ferratum Grup in 19 țări din Europa și Canada, ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda localăși investițiile de vară relative, calculate ca raport între cheltuielile de varăși venitul familiei disponibil în fiecare locație. Veniturile disponibile au fost ajustate de fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.
  • 17631 gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 25 și 65 de ani și 55% aufost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodăriilor care au participat din aceste 19 țări a fost de € 624-€ 4200.
  • În plus fața de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc cu vacanța de vară, pe ce activități de vară iși cheltuiesc banii și ce fel de metode de plată preferă.
  • Sondajele au folosit valuta respectiva a fiecarei țări. Răspunsurile au fost echivalate astfel încat să reflecte puterea de cumparare a fiecărei țări. Toți respondenții sondajului au fost anonimi.

 

Sursa: Ferratum Romania

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.