Cum să faci mișcare în natură. Idei practice

Cum să faci mișcare în natură. Idei practice

Andreea Constantin

Mișcarea în aer liber face parte dintre activitățile pe care ar trebui să le practicăm în mod obișnuit. Cel puțin zece mii de pași pe zi, în natură, ne-ar aduce o formă fizică și o stare de spirit mai bune. Nu este necesar să ai motiv să ieși din casă, ci doar să îți propui să faci asta. Dacă nu știi ce outfituri și ce activități ai putea avea când ieși, ți-am pregătit noi câteva idei care să te inspire.

Alege ținuta potrivită pentru activitatea ta

Dacă vrei să alergi sau să practici alt sport în natură, cum ar fi mersul pe bicicletă sau cu rolele, atunci ar fi bine să îți iei un echipament specific pentru activitatea în cauză. Alege-ți un outfit de la Fila sau de la orice alt brand preferi și ai grijă să ai o ținută confortabilă. Află mai multe detalii aici. În privința tricoului și a hanoracului, recomandarea este să  fie mai largi, ca să te poți mișca mai ușor, la fel și pantalonii. Când alegi încălțările, de asemenea, ai grijă pentru ce vrei să le folosești. Pentru alergat sau mers alert există pantofi sport special creați ca să te ajute să practici acest tip de activitate și să nu te deranjeze.

Dacă vrei doar să te plimbi prin parc, poți opta pentru o ținută casual cu jeans, tricou, pantofi comozi și o jachetă. Dacă faci o drumeție, atunci alege o pereche de pantaloni de munte, un tricou, ia cu tine și o geacă impermeabilă să te protejeze de ploaie sau de vânt, dar și încălțări specifice acestei activități.

Activitate în grup sau cu familia

Poate că îți este greu să te mobilizezi singură ca să faci mișcare. Încearcă să propui un program de mers pe jos pentru membrii familiei și poate reușiți să vă faceți un obicei în acest sens. 

Atunci când ieși cu copiii în parc, fă mișcare cât timp ei stau la locul de joacă. Vă puteți lua biciclete să vă plimbați împreună  sau chiar role cu care să faceți întrecere. Vă va fi de folos nu doar pentru sănătatea fizică, dar și pentru cea emoțională, deoarece ar însemna și timp petrecut împreună.

Găsește un grup, în cartierul tău sau pe mediile sociale online, în care să te integrezi și să faceți împreună mișcarea din fiecare zi, la anumite ore. De obicei, astfel de comunități au programe prestabilite: sesiuni de alergat, pilates sau yoga în aer liber. Așa îți vei dezvolta capacitatea de socializare și te vei simți și mai motivată.

Ține cont de vreme

Unul dintre cei mai importanți factori pentru mișcarea în aer liber este vremea. Începe să mergi pe jos, la început, în zilele cu soare. Expune-te în lumină naturală cât de mult poți. Folosește crema de protecție solară, când este cazul, dar bucură-te de fiecare clipă cu vreme frumoasă.

Ulterior, începe să faci această activitate și dacă este innorat, dacă plouă sau dacă bate vântul. Îmbracă-te potrivit și fă-ți curaj. Satisfacția pe care o vei avea când te vei întoarce acasă este nebănuită.

Când e prea cald, ai grijă să te hidratezi corespunzător. Drept urmare, ia cu tine apă sau mergi într-un parc în care găsești o sursă de apă potabilă. Pune-ți pălărie și ochelari de soare. Dacă vremea e răcoroasă, ia-ți o jachetă, o eșarfă, chiar și umbrelă. Conexiunea cu natura poate fi benefică pentru tine, indiferent de vreme.

Important este să faci primii pași. Să nu te gândești prea mult că e un efort, ci să te ridici pur și simplu din pat și să îți creezi un obicei din acest lucru. Începe cu două mii de pași, apoi din ce în ce mai mulți, pe zi ce trece, până ajungi la zece mii. Respectă acest obicei câteva luni și vezi ce simți. Fie că alegi să faci mișcare singură, fie cu prietenii sau cu cei dragi, important este să ai un punct de plecare și să te mobilizezi.

Surse foto: www.pexels.com

Articolul urmator
Cum refuzi politicos o invitație la nuntă?
Cum refuzi politicos o invitație la nuntă?
Care este adevărata natură a spiritului tău?
Incepe quiz
Care este adevărata natură a spiritului tău?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.