De ce ne fascinează aurul?

Redactor Divahair.ro

Aurul și, prin extensie, culoarea sa aurie, au atras atenția omului de secole. În mai multe civilizații, aurul a fost venerat și asociat cu zeii și a fost folosit pentru a crea ornamente și bijuterii sacre.

În unele culturi, aurul este o parte esențială a sărbătorilor și festivităților. În culturile orientale, de exemplu, utilizarea sa este tradițională la ocazii speciale precum nunți sau sărbători religioase, sub formă de cadouri și ofrande.

Lingouri de aur

Fascinația omului pentru aur este la fel de veche ca istoria însăși. Dar de unde vine această fascinație? Este din cauza metalului în sine sau din cauza culorii sale? Când ne gândim la culoarea aurie, o asociem imediat cu metalul însuși și cu conceptele pe care le sugerează, cum ar fi bogăția și triumful. În regiunea Anzilor, culorile vii, strălucirea și reflexele erau considerate un fenomen sacru. Aztecii înșiși au descris aurul drept „excrementul zeilor”, în timp ce pentru incași era „sudoarea soarelui”. În Egiptul antic, aurul era considerat „carnea zeilor”. În aproape toate culturile, aurul era o chestiune sacră. Religia este încă strâns legată de aur, chiar și în timpurile moderne. Ornamentele papale sunt făcute din aur, la fel și minarete, biserici, mănăstiri și moschei din întreaga lume. Și nu doar în religie.

Aurul era relevant și în medicină. Alchimiștii chinezi credeau că, consumul de elixiruri pe bază de aur și mâncatul din farfurii și cu ustensile de aur contribuie la atingerea longevității. Medicamentele pe bază de aur au fost chiar făcute pentru a trata bolile de inimă, sifilisul, variola sau depresia.

Una dintre cele mai atractive calități ale aurului este strălucirea, capacitatea sa de reflexie, care dă senzația că emite lumină din interior. Dacă ne uităm la o bijuterie de aur și la o suprafață uniformă de culoare, în bijuterie putem distinge reflexii.

În artă, foile de aur erau folosite pentru a împodobi lucrările care fuseseră comandate de oameni bogați. În general, toate societățile prețuiesc aurul și de aceea investițiile în aur au supraviețuit modei și civilizațiilor fără a fi nevoie de marketing. Anumiți muzicieni, de exemplu, obișnuiesc adesea să poarte bijuterii din aur fastuoase, precum brățări din aur sau inele din aur, trimițând mesajul că sunt bogați pentru că au reușit în munca lor.

De asemenea, aurul este în trofee, precum medaliile olimpice, Oscarurile și Emmy-urile, menite să răsplătească oamenii cu un talent unic. Sunt premii realizate dintr-un material la fel de rar precum talentul celui premiat, ceea ce constituie o motivație psihologică.

Articolul urmator De ce aghiasma nu se strică niciodată: ce spun oamenii de știință despre apa sfințită

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.