La ce să fii atentă atunci când porți o discuție față în față

La ce să fii atentă atunci când porți o discuție față în față

Andreea Constantin

Comunicarea este despre cum arătăm, cum sună mesajul, cum ascultăm și ce spunem. Un raport echilibrat a acestor elemente este esențial pentru o comunicare eficientă.

Nu toți suntem înzestrați cu abilitatea de a comunica eficient. Totuși, putem învăța câteva trucuri de bază ale comunicării aruncând o privire asupra următoarelor sfaturi și aplicându-le atunci când avem o întâlnire de afaceri și nu numai.

Imaginea care transmite mai mult decât cuvintele

În cazul unei întrevederi față în față, aspectul este o componentă importantă a comunicării nonverbale. Spunem adesea: „O imagine face cât o mie de cuvinte". Dar ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că ideile transmise printr-o imagine vor scoate mai eficient în evidență esența mesajului decât o descriere verbală detaliată. 

Mintea noastră este capabilă să proceseze mai bine imaginile și să înțeleagă mai repede mesajul dorit cu ajutorul imaginilor decât cu cel a cuvintelor. De aceea, modul în care te prezinți determină cu câtă seriozitate vei fi tratată, cum vei fi ținută minte și cât de semnificativ va fi impactul pe care îl vei crea. 

Așadar, „imaginea" pe care o prezinți este un comunicator puternic. Este instrumentul tău de marketing și reprezintă o componentă esențială a brandului personal. De aceea, alături de mesaj, acordă atenție vestimentației, accesoriilor și chiar parfumului pe care îl porți. Toate simțurile interceptează mesaje. De exemplu, pentru ca olfactiv să transmiți un mesaj pozitiv, alege un parfum Davidoff, care se face remarcat prin prospețime și rafinament și va propaga aceste atribute asupra ta din perspectiva interlocutorului. Află mai multe detalii aici.

La ce aspecte ale comunicării să fii atentă în cadrul unei întâlniri de afaceri

Deși multe afaceri se desfășoară pe internet și prin telefon, clienții doresc adesea să te întâlnească personal, pentru a se asigura că ești genul de persoană în care pot avea încredere că vei livra ceea ce promiți.

În acest context, comportamentul și modul în care abordezi un subiect au un impact major asupra capacității de a transmite eficient un mesaj. 

Ascultarea activă

Este important să fii o bună ascultătoare și să rămâi concentrată asupra persoanei care vorbește. Parafrazează sau reformuleaza ceea ce ai înțeles, pentru a clarifica atunci când există o ambiguitate în comunicare.

Contactul vizual

Menține contactul vizual cu interlocutorul. Din când în când, poți face un semn discret prin care să îi dai de înțeles că asculți activ. De exemplu, poți da ușor din cap pentru a afirma interesul față de cuvintele interlocutorului. 

Indicii nonverbale

Fii atentă la indiciile nonverbale, cum ar fi lipsa contactului vizual, distragerea atenției sau agitația, care transmit neliniște sau nerăbdare. Atunci când observi aceste semne, încheie conversația, amân-o sau întreabă despre existența unui eventual disconfort.

Esența mesajului

În ce privește mesajul, este important să adaptezi conversația în funcție de public și să vorbești clar, folosind un limbaj simplu și politicos. Folosește mai puțini termeni tehnici, deoarece aceștia reprezintă bariere în calea unei comunicări eficiente. 

Încearcă să îți exprimi gândurile contradictorii într-un mod pozitiv, iar la rândul tău, fii deschis la primirea de feedback constructiv. 

Conversație, nu monolog

Ai mereu în vedere faptul că ești implicat într-o conversație și nu un monolog. Recunoaște opiniile interlocutorului și apoi afirmă-ți nevoile sau opiniile.

De asemenea, nu întrerupe oamenii atunci când vorbesc. Acest lucru le împiedică procesul de gândire și este nepoliticos. În cazul în care există diferențe, acceptă să nu fii de acord.

Subiecte de evitat

Evită să aduci în discuție subiecte nepotrivite, care pot fi controversate și ofensatoare. Politica sau religia sunt astfel de exemple. 

Dacă un client insistă să expună opinii religioase sau politice, sugerează-i că ți-ar plăcea să vorbiți despre acest subiect cândva și mută conversația către un subiect mai general.

Nu fi prea comercial

Încearcă să nu conduci discuția constant către produsele sau serviciile pe care le promovezi. Totodată, nici să fii prea prietenoasă nu este indicat. Fii autentică în relația cu interlocutorul și abordează conversația cu un sentiment de curiozitate.

Încearcă să adaugi valoare socială conversației, astfel încât interlocutorului să îi facă plăcere să comunice cu tine. Pe parcursul discuției, ați putea descoperi că aveți interese comune, ceea ce va face comunicarea mai degajată și te poate aduce mai aproape de încheierea contractului.

Așadar, o comunicare eficientă poate contribui la conturarea imaginii profesionale, la îmbunătățirea încrederii în sine și a relațiilor interpersonale. 

Surse foto: shutterstock.com

Articolul urmator
Ce să pui sub pernă când dormi ca să te îmbogățești
Ce să pui sub pernă când dormi ca să te îmbogățești
Cât de pregătit/ă ești să faci față coronavirusului? Testează-ți cunoștințele
Incepe quiz
Cât de pregătit/ă ești să faci față coronavirusului? Testează-ți cunoștințele

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.