Cum să renunți complet la zahăr în 21 de zile

Duminică, 13.11.2016
de Alexa Galgau

Efectul zahărului asupra organismului nu mai este un mister pentru nimeni - se știe deja că este una dintre cele mai nocive substanțe pe care le putem consuma. Această dulce otravă creează o dependență similară cu cea dată de cocaină și este foarte greu să o scoți din alimentația zilnică tocmai din acest motiv. Cu toate acestea, îndată ce dependența începe să devină mai puțin pronunțată, vei observa câteva schimbări remarcabile, atât din punct de vedere fizic, pentru că vei slăbi mult, cât și din punctul de vedere al energiei și stării generale de bine.

Avem pentru tine un plan de 21 de zile care te va ajuta să scapi de pofta de dulce care nu te lasă să slăbești. Iată cum să renunți la zahăr în doar trei săptămâni!

Cum să renunți la zahăr

Există nenumărate studii care atestă faptul că un consum ridicat de zahăr duce la creșterea colesterolului și a tensiunii arteriale, având un efect devastator asupra corpului prin creșterea riscului de a face cancer, diabet, boli de inimă și de a suferi de obezitate. Este o diferență mare între zaharurile care se găsesc în mod natural în alimente și zaharurile adăugate: consumul de zaharuri naturale (fructoză, lactoză etc.) este considerat sănătos deoarece conțin nutrienți cu beneficii metabolice, în vreme ce zahărul adăugat nu are absolut niciun beneficiu nutrițional, ci conține numai calorii goale.

Așadar, când te provocăm să renunți la zahăr, ne referim la cel adăugat, nu la cel care se găsește în fructe și alte alimente sănătoase. Dacă respecți planul de mai jos, poți scăpa de dependența de zahăr în doar 21 de zile!

Prima săptămână:

  • fă-ți curat în casă: nu ne referim la curățenia generală, ci la cea din bucătărie. Mai exact, trebuie să elimini toate tentațiile, deoarece cu cât ai mai multe dulciuri prin dulapuri, cu atât vei fi mai tentată de ele. Primul pas este să scapi de toate aceste tentații.
  • învață ingredientele de care să te ferești: trebuie să tragi semnalul de alarmă atunci când citești pe etichetă „trestie”, „sirop”, „nectar”, cuvinte care se termină în „-oză”, „agave” și „concentrat de fructe”. Toate acestea sunt zaharuri adăugate care se depun fix pe șolduri.
  • înlocuiește dulciurile cu alimente sănătoase: în prima săptămână îți va fi cel mai greu să nu mănânci dulciuri și e posibil chiar să ai simptome de sevraj. Din acest motiv, este recomandat să ai la tine mereu ceva sănătos și dulce: o banană, câteva curmale proaspete, niște fructe uscate (o cantitate mică) etc.
  • pune bilețele de „avertizare” pe borcanele cu îndulcitori: de exemplu, pe borcanele de miere sau de zahăr brun. Încearcă să le folosești cât mai puțin, altfel îți va fi imposibil să renunți la zahăr.

A doua săptămână:

  • măsoară cu grijă îndulcitorii: este nerealist să renunți de tot la orice formă de îndulcitor, dar nutriționiștii recomandă să reduci cel puțin la jumătate cantitatea pe care o folosești. De exemplu, dacă vrei să îți pui o linguriță de îndulcitor natural în cafea, redu cantitatea la jumătate.
  • amestecă alimentele: pentru că nu poți să renunți brusc la alimentele îndulcite, nutriționiștii propun să amesteci variantele neîndulcite cu cele îndulcite (de exemplu, jumătate de cană de lapte de migdale neîndulcit cu jumătate de cană de lapte de migdale îndulcit). Dacă procedezi astfel, îți poți scădea apetitul pentru dulce în doar două săptămâni.
  • bea numai apă: timp de o săptămână întreagă, renunță la absolut toate sucurile (inclusiv cele naturale sau cele dietetice, care conțin îndulcitori periculoși) și bea numai apă plată sau ceai neîndulcit. Încearcă, de asemenea, să bei cafeaua fără zahăr.

A treia săptămână:

  • mănâncă un desert: ca să eviți instalarea sevrajului, fă-ți pofta cu un singur desert pe parcursul acestei săptămâni. Vei observa deja că percepi altfel gustul dulce și că îl simți mult mai puternic decât înainte.
  • crește cantitatea de grăsimi sănătoase: acestea scad activitatea receptorilor din creier care stimulează pofta de dulce. Așadar, mănâncă avocado, fructe oleaginoase, ulei de măsline, pește gras și alte alimente cu grăsimi sănătoase pentru a reduce nevoia de zahăr.
  • menține un regim zilnic: chiar dacă nu ții o dietă restrictivă, încearcă să ai mesele și gustările la aceleași ore în fiecare zi. Rutina alimentară te menține sătulă și energică, împiedicând astfel pofta de dulce.

După aceste 21 de zile, vei vedea cum pofta de dulce este cu mult redusă, iar corpul tău începe să fie tot mai sănătos, chiar și fără alte schimbări în alimentație. Acum, că știi cum să renunți la zahăr, află și care este cel mai bun înlocuitor pentru acesta!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016