Ghid alimentar: ce să mănânci și ce să eviți pe stomacul gol

Marţi, 08.11.2016
de Alexa Galgau

Ideile greșite despre o alimentatie sănătoasă se plătesc scump, iar faptul că nu ne informăm îndeajuns poate să ne aducă în situația în care ne facem rău singuri, crezând că avem un stil de viață sănătos. Nutriția este un domeniu foarte complex și nu e suficient să citim câteva articole despre ea pentru a deveni experți. O dovadă că lucrurile nu sunt atât de simple este faptul că anumite alimente, altminteri sănătoase, pot să ne facă rău în anumite circumstanțe - de pildă, pe stomacul gol.

Citește mai departe ce să mănânci pe stomacul gol și ce să eviți, ca să nu ai arsuri și alte probleme!

Ce să mănânci pe stomacul gol

Există câteva alimente care sunt foarte benefice pe stomacul gol, în special dimineața:

  • fulgi de ovăz: creează un strat protector pe țesutul care căptușește stomacul și previn rănile cauzate de acidul clorhidric. Ovăzul mai conține fibre solubile care sunt benefice pentru digestie și contribuie la scăderea colesterolului.

  • hrișcă: aceasta stimulează sistemul digestiv și protejează stomacul, fiind un aliment benefic și dacă ai probleme cu arsurile. Totodată, este plină de vitamine, fier și proteine, ceea ce înseamnă că îți dă toată energia de care ai nevoie.

  • mămăligă: unul dintre marile avantaje ale mămăligii este faptul că este foarte sățioasă. În același timp, este un „pansament” pentru stomac și contribuie la normalizarea florei intestinale. Mălaiul elimină metalele grele acumulate în sistemul digestiv, așa că ar trebui consumat măcar o dată pe săptamână.

  • germeni de grâu: 2 linguri de germeni îți asigură 15% din necesarul zilnic de vitamina E și 10 % din doza zilnică recomandată de acid folic. Germenii de grâu reprezintă unul dintre cele mai benefice alimente pentru sistemul digestiv.

  • ouă: cei care consumă ouă la micul dejun fac foarte bine, deoarece, în afară de conținutul nutrițional de calitate, ele mai au o proprietate benefică: prin faptul că mențin sațietatea mult timp, reduc substanțial caloriile consumate într-o zi;

  • pepene: este unul dintre puținele fructe care pot fi consumate pe stomacul gol fără a-l irita. El îți hidratează organismul și are un conținut ridicat de licopen, care este foarte benefic pentru ochi și inimă.

  • afine: conform unui studiu recent, consumul regulat de afine ajută memoria, reglează tensiunea arterială și metabolismul;

  • pâine integrală fără drojdie: pentru că drojdia are un efect iritant asupra stomacului, este recomandat ca la prima oră să mănânci o pâine bogată în fibre, dar care să nu conțină drojdie;

  • fructe oleaginoase: acestea ajută la reglarea pH-ului din stomac și îți îmbunătățesc digestia. Sunt o idee foarte bună de gustare, dacă nu știi ce să mănânci între mese.

  • miere: fiind atât de bogată în nutrienți, ea te ajută să fii plină de energie, sporind totodată activitatea creierului și producția de serotonină, hormonul fericirii.

Ce să nu mănânci pe stomacul gol

Dacă sunt consumate pe stomacul gol, anumite produse alimentare ne irită sistemul digestiv și ne pot provoca indigestii, balonare și alte simptome neplăcute:

  • produse de patiserie care conțin drojdie: cei mai mulți oameni mănâncă pâine sau croasant la prima oră, fără să știe că aceste produse irită stomacul și produc flatulență;

  • dulciuri: ele sporesc nivelul insulinei și suprasolicită pancreasul dacă sunt consumate dimineața, pe stomacul gol. Obiceiul de a consuma dulciuri la primele ore ale zilei poate să crească riscul de a face diabet.

  • produse lactate fermentate: deși sunt deosebit de sănătoase în general, ele nu ar trebui consumate pe stomacul gol, deoarece își pierd toate beneficiile. Acidul din stomac este atât de concentrat, încât distruge toate bacteriile benefice din aceste produse.

  • pere: fibrele din aceste fructe pot afecta membrana sensibilă a stomacului;

  • roșii: deși foarte mulți oameni consumă roșii pe stomacul gol, este bine de știut că acestea cresc aciditatea stomacului prin conținutul de acid tanic;

  • legume crude: deși sunt o bună sursă de antioxidanți și aminoacizi, legumele crude consumate la primele ore ale zilei cauzează balonare și dureri de stomac;

  • banane: în cazul persoanelor care au probleme cu inima, consumul de banane pe stomacul gol poate să fie nesănătos, din cauză că va crește brusc nivelul de magneziu din sânge, ceea ce poate afecta inima;

  • citrice: aceste fructe cresc aciditatea stomacului și pot declanșa gastrita dacă sunt mâncate pe stomacul gol.

Dacă nu știi ce să mănânci pe stomacul gol, ține cont de sfaturile de mai sus și nu vei suferi niciodată din cauza hiperacidității!

Iată și câteva ceaiuri bune pentru stomac!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016