Rețete delicioase
Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL

Meniu de post

Vineri, 29.03.2013
Postul Pastelui, lung de 40 de zile, este o perioada de curatire spirituala si fizica, in care ai nevoie sa fii o persoana mai buna, mai calma si mai intelegatoare. In plus, meniul de post te poate ajuta sa iti detoxifiezi organismul, pe care-l scutesti de procesarea produselor de origine animala.

Probabil ca te-ai intrebat si tu macar o data in post "Ce mai gatesc astazi?", iar raspunsul s-a legat de aceleasi alimente - cartofi, fasole, soia, orez, varza. Iti propunem mai jos un meniu de post pentru doua saptamani, cu ajutorul caruia iti vei diversifica alimentatia si vei descoperi ingrediente noi precum lintea, cuscus, tofu, quinoa etc.

Meniu de post pentru prima saptamana


Luni

Mic dejun: Fulgi de ovaz cu stafide si nuci, fructe proaspete
Pranz: Fasole neagra, quesadilla cu branza de soia si guacamole (avocado, ceapa, ardei iute, suc de lamaie, rosie, coriandru, sare, piper), salata de spanac cu dressing de portocala si susan
Cina: Lasagna din tofu si spanac (foi de lasagna, spanac tocat, tofu moale, lapte de soia, usturoi, suc de lamaie, sos de rosii, busuioc, sare), salata de sezon



Marti

Mic dejun: Iaurt de soia cu afine si migdale
Pranz: Dovlecei umpluti la cuptor (dovlecei, ardei rosu, ceapa, usturoi, orez, ulei de masline, boia, sare, piper)
Cina: Paste cu hribi, salata de sezon

Miercuri

Mic dejun: Cereale quinoa cu mere, scortisoara si vanilie
Pranz: Pizza (masline, ciuperci, ardei rosu, ceapa, rosie, porumb, sos de rosii, ulei, cimbru, busuioc)
Cina: Orez brun cu varza de Bruxelles

Joi

Mic dejun: Smoothie de banane (lapte de cocos, banane, gheata, fulgi de cocos)
Pranz: Tocana de legume (cartofi, ceapa, rosii, gogosari, patrunjel verde, sare, piper, boia, chimen), salata de sezon
Cina: Piure combinat (cartofi, dovlecei, margarina, sare) cu ciuperci

Vineri

Mic dejun: Salata de fructe cu alune
Pranz: Chiftelute din cartofi (cartofi, ceapa, faina, ulei pentru prajit, condimente), salata de sezon
Cina: Orez cu rosii si busuioc



Sambata

Mic dejun: Musli din fulgi cu lapte de soia
Pranz: Chiftelute cu dovlecei (dovlecei, faina, pesmet, usturoi, patrunjel, ceapa, sare, piper)
Cina: Cuscus cu legume (cuscus, morcovi, telina, mazare, ceapa, ciuperci, ulei, sare, piper)

Duminica

Mic dejun: Clatite (apa minerala, faina, zahar, ulei, zahar vanilat, sare, cu umplutura de dulceata)
Pranz: Ardei umpluti cu ciuperci si verdeata
Cina: Cartofi la cuptor cu rozmarin si salata de varza alba

Meniu de post pentru a doua saptamana


Luni

Mic dejun: Paine prajita cu margarina si/sau dulceata, ceai.
Pranz: Mancare de fasole verde (fasole verde, ceapa, morcov, telina, ardei, ulei, rosii sau pasta de tomate, usturoi, sare, piper)
Cina: Ciuperci umplute cu ceapa, ardei gras, ardei iute, usturoi, busuioc

Marti

Mic dejun: Paine prajita cu pasta de masline si/sau verdeturi in ulei de masline
Pranz: Vinete umplute (vinete, ceapa, ardei, usturoi, rosii in suc propriu, sare, piper, boia, oregano)



Cina: Musaca de cartofi (cartofi, morcovi, ceapa, usturoi, permet, faina, ulei de masline, sare si piper)

Miercuri

Mic dejun: Cereale de orz cu nuci si miere
Pranz: Sarmale cu ciuperci (varza murata sau proaspata, ciuperci, orez, telina, morcovi, ceapa, bulion de rosii, ulei, marar, cimbru, foi de dafin, sare, piper)
Cina: Supa crema de rosii (rosii, ceapa, morcovi, cartofi, sare, piper, patrunjel si busuioc)

Joi

Mic dejun: Salata de vinete, branza tofu, legume proaspete
Pranz: Tocanita de ciuperci (ciuperci, ceapa, ardei gras, ardei iute, usturoi, rosii in suc propriu, patrunjel, sare, piper, ulei), salata de varza
Cina: Budinca de macaroane cu legume (macaroane, morcovi, telina, ardei gras, ulei, usturoi, suc de rosii, sare, piper, coriandru, oregano)

Vineri

Mic dejun: Pate vegetal (cu masline, ciuperci, ardei gras etc.) cu paine prajita
Pranz: Mancare de spanac cu usturoi (spanac, ceapa alba, bulion de rosii, ulei de floarea soarelui, sare, usturoi)
Cina: Varza la cuptor (varza, ardei, morcovi, ceapa, pasta de tomate, cimbru, chimen, foi de dafin, marar, ulei, sare, piper)

Sambata

Mic dejun: Omleta din tofu (tofu faramitat, ceapa, ardei, ulei, praf de curry, ciuperci, verdeata)
Pranz: Ciulama (ciuperci, ceapa, morcovi, pastarnac, ulei, faina, sare, piper, marar patrunjel)
Cina: Mancare de linte (linte, cartofi, morcovi, ardei capia, ceapa, dovlecei, usturoi, bulion, boia dulce, sare, piper, ulei, patrunjel)



Duminica

Mic dejun: Hummus cu paine prajita
Pranz: Conopida la cuptor (conopida, rosii, ceapa, usturoi, ulei, sare, piper, busuioc, nucsoara, pesmet, margarina)
Cina: Supa crema de ciuperci (ciuperci, ceapa, morcov, ulei, faina, sare, piper, patrunjel, busuioc)

Acest meniu de post contine maximum 1.800 de calorii pe zi, dar poti combina aceste mancaruri in functie de preferintele si de nevoile tale. Nu uita sa consumi doi litri de apa pe zi, sucuri naturale si legume si fructe proaspete, neprocesate termic, pentru a beneficia de toate proprietatile lor. 

Pofta buna!

Foto 1: www.versass.com, Foto 2: www.simplyfreshcooking.com, Foto 3: www.purplefoodie.com, Foto 4: www.everydaymaven.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1.9 (26)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!