Nu Skin

De ce nu slabesti desi faci sport? Uite motivele

Alexa Galgau
Ce poate fi mai frustrant decat sa ai o rutina de sport si sa nu vezi rezultatele? Aproape ca iti vine sa renunti la idee si sa iti reiei obiceiurile nesanatoase de dinainte de a te apuca de sport. Cu siguranta te-ai intrebat cu disperare "De ce nu slabesc?" si pe buna dreptate - nu pare corect sa depui atata efort fara rezultate.

Citeste mai departe raspunsurile posibile la aceasta intrebare, care te vor ajuta sa eviti practicile gresite in sport!

Te axezi pe o singura grupa de muschi

Foarte multi oameni aleg sa isi lucreze doar o grupa de muschi pe sesiune, insa nu poti sa alegi, de pilda, tricepsii si sa ii fortezi doar pe ei. Ideea de baza este ca trebuie sa iti soliciti intregul corp, pentru ca acesta functioneaza ca un tot, nu pe bucati. Toate sistemele vitale functioneaza impreuna. De aceea, unii specialisti sunt de parere ca nu poti separa efortul in functie de zonele corpului.

Te epuizezi intr-un timp scurt

O sesiune de efort fizic care nu este progresiva nu functioneaza pentru ca, cel mai adesea, conduce la accidentari. Unul dintre motivele pentru care oamenii renunta la sport este pentru ca nu sunt moderati in ceea ce priveste intensitatea efortului si nu reusesc sa tina pasul cu programul pe care si l-au impus. Cine spune ca trebuie sa te antrenezi precum sportivii pentru a arata bine? Daca nu esti in forma, incepi prin a merge pe jos si progreseaza catre a alerga in parc sau pe banda. Vei observa mult mai clar rezultatele daca iei totul treptat, iar intrebarea "De ce nu slabesc?" nu isi va mai avea locul.

De ce nu slabesti? Sari peste recuperare

Desi lenea este o problema majora in cazul mentinerii unei rutine, exista si cazuri in care oamenii sunt prea zelosi si nu accepta sa isi ia binemeritata zi de pauza. Daca iti iei o zi libera nu inseamna ca esti lenesa si este important sa nu sari peste ea. In corp se petrec schimbari in faza de odihna. Cand iti permiti sa iei o pauza, el se regenereaza si atunci au loc, de fapt, acestea. In timpul somnului, se concretizeaza rezultatele, dupa ce sistemul circulator si cel limfatic sunt solicitate in timpul antrenamentului. In plus, trebuie sa mai iei in considerare si faptul ca organismul se adapteaza la efortul constant, fara pauze si fara variatii. Astfel, rezultatele pot fi cu mult diminuate si, colac peste pupaza, te mai expui si la riscul de a te accidenta.

Eviti rutinele de sport bazate pe o anumita abilitate

De exemplu, ai refuzat pana acum sa mergi la cursuri de yoga pentru ca nu esti flexibila. Ideea oricarui antrenament fizic este sa iti imbunatateasca conditia fizica si sa castigi anumite abilitati in urma efortului sustinut. Nu esti flexibila acum, dar vei fi daca faci yoga o perioada destul de indelungata. Desigur, pentru a evolua intr-adevar intr-o anumita directie, trebuie sa incepi cu inceputul, adica sa incerci miscarile cele mai simple si sa evoluezi spre cele mai avansate. Astfel, ne intoarcem la punctul 2.

Ignori semnalele pe care ti le transmite corpul

Daca te doare o anumita parte a corpului, atunci exista un motiv si trebuie sa il descoperi. Nu sportul in sine iti face rau, ci mai degraba faptul ca te fortezi sa duci la capat un exercitiu, desi simti ca nu esti in elementul tau. In cazul intinderilor, de exemplu, este foarte posibil sa te chinui sa vrei sa reproduci perfect posturile pe care ti le-a aratat instructorul si, din acest motiv, nu esti atenta atenta la indiciile pe care ti le ofera corpul.

Nu ai un regim alimentar potrivit

Un program solicitant de sport trebuie sa fie completat de o dieta pe masura. Si, de multe ori, problema nu este ca mananci prea mult, ci tocmai ca mananci prea putin. Este nevoie de un anumit procentaj de carbohidrati, proteine si grasimi pentru ca organismul sa poata sa se recupereze dupa efort si, astfel sa nu te anemiezi. In momentul cand te hranesti prea putin sau cu produse prea putin nutritive, corpul va intra in alerta si va stoca grasimi cu orice ocazie, pentru ca asa a fost programat pentru a supravietui. Ca sa nu iti furi singura caciula, ai grija sa iti reglezi dieta in functie de intensitatea exercitiilor pe care le faci, chiar daca aceasta inseamna sa introduci mai multe calorii decat ai vrea. Ofera-i corpului energie si vei fi sanatoasa si cu un trup de invidiat!

Aceste greseli sunt foarte frecvente in randul celor care se intreaba "De ce nu slabesc?". Incearca sa fii echilibrata si sa iti asculti corpul, pentru ca nu te minte (decat atunci cand iti spune ca nu poti trai fara prajituri)!

Iata si 3 mituri despre exercitiile cardio care te impiedica sa slabesti !

Sursa: beautyhigh.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - fitness si sport

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (186 vizite)
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (0 comentarii)

    LIKE si intra in universul divelor!