Nu Skin

Dureri musculare: cauze si tratament

Eliza Staicovici

Muschii rigizi si durerosi din cauza ridicatului greutatilor, a prea multor exercitii fizice, precum si din cauza altor modificari aparute in organism sau a altor excese sunt o afectiune destul de frecventa. Din fericire, exista numeroase tratamente pentru calmarea durerilor musculare.

Durerea musculara poate fi cauzata de efort, crampe sau reactii la lovituri. Tensiunea musculara consta in rigidizarea muschilor si in formarea sub piele a unor cordoane dure care pot fi palpate. Acestea apar in special la marginea muschilor umerilor sau la muschii incordati ai spatelui sau gatului.

  

Durerile musculare impiedica buna circulatie a sangelui si astfel muschiul lezat se reface mai greu.

Alte cauze ale durerilor musculare

Durerile musculare pot aparea si din cauza stresului, a anxietatii, a depresiei sau a expunerii la aer rece sau la curent. De asemenea, sensibilitatea la anumite alimente, oboseala cronica, migrenele sau pozitia incorecta la birou iti pot provoca rigiditate musculara.

Uite cum poti preveni durerile musculare

Pentru a preveni durerile musculare trebuie sa respecti cateva reguli de baza. Ca sa eviti tensiunea musculara dupa ce faci exercitii fizice, programeaza-ti inainte cateva intinderi de incalzire.

Durerile musculare pot fi prevenite daca alimentatia ta este bogata in aminoacizi, calciu, magneziu, potasiu, seleniu, vitaminele B si C. Alimentele bogate in magneziu, nucile, cerealele integrale sau fasolea te ajuta sa-ti relaxezi muschii. Este foarte important sa bei cat mai multe lichide pentru a evita crampele musculare.

  

Tratamente ingenioase care iti calmeaza durerile musculare

Imposibil sa nu ai prin camara un ardei iute. Lasa ardeiul iute uscat sa se infuzeze in ulei de floarea soarelui si vei obtine un foarte bun ulei revulsiv pentru masaj. Insa, ai mare grija! Testeaza-l la inceput pe o suprafata mica de piele.

Exercitiile fizice regulate atenueaza simptomele dureroase ale muschilor si impiedica deteriorarea musculara. Este foarte important sa faceti zilnic de cateva ori cate 5 minute de exercitii fizice. In felul acesta va relaxati muschii durerosi in urma excesului de efort si de incordare.

Masajul cu uleiuri esentiale te scapa de tensiunea musculara

Amesteca cateva picaturi de ulei de rozmarin sau musetel cu o lingura de ulei de migdale dulci si maseaza-ti bland zonele dureroase. Fa o baie calduta in care sa torni cateva picaturi de ulei de levantica si vei simti imediat cum muschii incordati se relaxeaza.

Unguentul cu arnica amelioreaza durerile musculare. Maseaza bland muschii durerosi cu unguent cu arnica , pe care il gasesti la orice farmacie. Si unguentul care contine capiscina iti atenueaza durerile musculare.

Compresele calde si reci sunt foarte bune pentru tratarea rigiditatii musculare

Simti ca ai muschii intepeniti sau rigizi si te dor foarte tare? Aplica o compresa rece in primele 24 de ore, iar apoi schimb-o cu una calda.

Pune pe muschiul dureros o sticla cu apa calda invelita intr-un prosop sau o perna electrica. Fii atenta sa nu le tii foarte mult timp pe zona dureroasa. Incalzeste-ti muschiul rigid cu o compresa fierbinte timp de 2 minute, apoi aplica una rece timp de 1 minut. Repeta acest procedeu de cateva ori. O alta metoda eficienta presupune folosirea unui pachet de carne din congelator sau cateva cuburi de gheata pe care le poti pune acolo unde simti ca te doare.

Un stil de viata sanatos, cu exercitii fizice regulate, cu o alimentatie bogata in flavonoide, calciu, magneziu, potasiu, vitaminele B si C, aromaterapia, fitoterapia si homeopatia te ajuta sa previi durerile musculare de orice tip.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.4 (19)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - fitness si sport

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (187 vizite)
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (0 comentarii)

    LIKE si intra in universul divelor!