Alimente bogate in magneziu: beneficiile pentru organismul tau

Tatiana Stefan

Magneziul este un macromineral care se gaseste intr-o cantitate insemnata in organismul uman, fiind componenta a sistemului osos si a danturii, astfel ca este important sa consumi alimente bogate in magneziu pentru ca organismul tau sa functioneze in conditii optime.
 

 
De asemenea, printre numeroasele efecte ale magneziului se numara faptul ca participa la transmiterea impulsurilor nervoase, la contractarea si relaxarea muschilor, precum si la transportul oxigenului la tesuturi.

Magneziul este depozitat astfel in organism: 60% din doza zilnica de magneziu se depoziteaza in oase, 28% in organe si muschi, iar 2% se depoziteaza in fluidele corporale.

Asadar, descopera care sunt beneficiile magneziului si ce alimente sa consumi pentru ca organismul tau sa primeasca cantitatea de magneziu necesara zilnic.

Care sunt beneficiile magneziului?

Magneziu este benefic pentru organism deoarece:

- Ajuta calciul si fosforul sa se fixeze in oase si in dinti, favorizand in acelasi timp si absorbtia calciului in organism.
- Activeaza vitaminele de complex B si joaca un rol important in sinteza proteinelor, a lipidelor, a carbohidratilor si a altor nutrimente.
- Previne tulburarile digestive si infectiile, intervenind in regenerarea tesuturilor.
- Este indispensabil in prevenirea formarii tesuturilor cancerigene.
- Corpul are nevoie de magneziu pentru a conserva tensiunea musculara.
- Este necesar in toate procesele biologice precum: fabricarea materialului genetic, necesar pentru contractarea musculara.
- Este un tranchilizant natural, care mentine echilibrul energetic in neuroni, mentinand sistemul nervos in perfecta stare de sanatate.
- Intervine in echilibrul hormonal, diminuand durerile menstruale.
- Controleaza flora intestinala si previne afectiunile cardiovasculare, fiind extrem de benefic pentru persoanele care sufera de hipertensiune.
- Are un rol important in mentinerea tensiunii arteriale in limite normale.
- Previne formarea cheagurilor de sange, diminuand astfel riscul unui atac de cord.
- Poate preveni osteoporoza.
- Este un element esential in dezvoltarea leucocitelor, care sunt responsabile de fabricarea anticorpilor.

Ce simptome indica o deficienta de magneziu?

In mod normal organismul nu are deficienta de magneziu, deoarece aceasta apare in cazul alcoolicilor cronici, dar si al persoanelor care sufera de ciroza hepatica sau care prezinta varsaturi cornice, acidoza diabetica ori abuz de diuretice.

Deficienta de magneziu poate fi indicata prin urmatoarele semne: scaderea apetitului, diaree, voma, greata, crampe musculare, lipsa de coordonare, depresie, iritabilitate, confuzie, tremor, slabiciune musculara, puls neregulat.

Cantitatea de magneziu recomandata de specialisti variaza intre 300 si 350 mg/zi pentru barbati, iar pentru femei doza zilnica variaza intre 320-350 mg/ pe zi. Spre exemplu, aceasta cantitate de magneziu poate fi obtinuta din:

- O ceasca cu ciocolata cu lapte si trei felii de paine integrala
- O portie de carne slaba insotita de o salata de salata verde
- O portie de legume pregatite la cuptor
- O banana mare

Care sunt alimentele bogate in magneziu?

Magneziul este deosebit de important pentru organismul tau, astfel ca il poti include in dieta ta daca vei consuma urmatoarele alimente:

Tarate 

Atat taratele de ovaz, cat si cele de grau sau de orez sunt bogate in magneziu. Prin urmare, include in alimentatia ta zilnica o ceasca cu tarate de grau, deoarece vei oferi corpului tau 354 mg de magneziu, adica 89% din cantitatea zilnica recomandata de specialisti. De asemenea, daca vei opta pentru o ceasca cu tarate de ovaz trebuie sa stii ca aceasa contine 220 mg de magneziu, adica 55% din doza zilnica recomandata, iar o ceasca de tarate de orez contine 922 mg magneziu, adica 230% din doza zilnica de magneziu recomandata de specialisti.

Ierburi uscate

Coriandrul, arpagicul sau menta sunt ierburi uscate care pot oferi un gust deosebit mancarurilor tale si in acelasi timp iti vor oferi vitamine si minerale benefice pentru organism, precum magneziul. Spre exemplu, 100 g de coriandru contin 694 mg de magneziu, adica 174 % din cantitatea de magneziu recomandata zilnic de specialisti.

Cacao (ciocolata amaruie)

Ciocolata amara, fara zahar, este o sursa bogata de magneziu, astfel ca 100 g de ciocolata amaruie contin 327 mg de magneziu, adica 82 % din doza zilnica de magneziu recomandata de specialisti. Prin urmare, daca iti place ciocolata amaruie alege sa consumi o bucatica pe zi, deoarece contine 28 mg de magneziu.

Seminte de in si susan

Sunt antioxidanti, extrem de benefici pentru intarirea inimii, care in acelasi timp ii ofera organismului tau cantitatea de magneziu necesara. Astfel, 100 g de seminte de in contin 329 mg de magneziu, in timp ce 100 g de seminte de susan contin 351 mg de magneziu.

Seminte de floarea-soarelui

Semintele de floarea-soarelui contin o cantitate insemnata de vitamina E, precum si magneziu. O porte de 100 g de seminte de floarea-soarelui contin 325 mg de magneziu.

Printre alimentele bogate in magneziu se numara si migdalele, meiul, fisticul,  acaju, portocalele, nucile de cocos, orezul brun, avocado sau porumbul.

Magneziul este un mineral deosebit de important pentru organismul tau, prin urmare ai grija de sanatatea ta si alege sa incluzi in alimentatia ta alimente care contin magneziu. Pe langa faptul ca te vor proteja de anumite afectiuni, optand pentru o dieta bogata in magneziu vei reusi sa slabesti.

Articolul urmator Ce s-ar putea întâmpla cu organismul tău dacă bei prea multă cafea

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.5 (9)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.