Nu Skin
Optezi sa Impresionezi

Gimnastica pentru coloana, esentiala pentru cei care stau mult la birou

Andreea Gluh, redactor

Durerile de spate nu reprezinta un lucru neobisnuit pentru cei care stau mult la birou. Totusi, daca problema nu este luata in seama si rezolvata, ea se poate agrava, ducand la afectarea permanenta a coloanei vertebrale. De aceea, este indicat sa se efectueze periodic exercitii pentru spate. Daca te confrunti si tu cu astfel de probleme, este indicat sa iei din timp masurile necesare.

Descopera si tu, in cele ce urmeaza, cum poti face gimnastica pentru coloana chiar la tine acasa, astfel incat sa scapi de durerile de spate cauzate de sedentarism!

Gimnastica pentru coloana te scapa de durerile de spate

Fie ca recunoastem sau nu, pozitia pe care o adoptam atunci cand stam pe scaun la birou nu este intotdeauna cea corecta. Desigur ca o parte din vina o poate purta si scaunul, insa, de cele mai multe ori, este vorba despre o incercare de a ne relaxa, lasand pe ultimul loc sanatatea coloanei.

Primul exercitiu de gimnastica pentru coloana pe care ti-l propunem este destinat vertebrelor cervicale.

Iata cum se efectueaza el!

Mai intai, asaza-te pe un scaun cu spatarul drept, avand partea de mijloc a coloanei precum si vertrebrele lombare sprijinite de acesta. Retrage-ti capul cat mai in spate cu putinta, mentinand barbia paralela cu podeaua, nicidecum mai sus sau mai jos. Mentine pozitia vreme de trei sau patru secunde, apoi relaxeaza-te timp de doua secunde. Repeta exercitiul de cinci ori.   

exercitiu pentru zona cervicala

 

Cel de-al doilea exercitiu de gimnastica pentru coloana te va ajuta sa iti imbunatatesti flexibilitatea spatelui si sa scapi de durerea din zona lombara.

Acest exercitiu se efectueaza astfel:

Asaza-te in picioare, spijinindu-ti posteriorul de o masa sau de un birou si tinand picioarele departate la nivelul umerilor. Pune mainile in solduri si trage umerii spre spate, avand grija sa nu te fortezi prea tare. Apoi, apleaca-te usor in spate, tinand capul drept si privind inainte. Ramai astfel vreme de cinci secunde, apoi revino la pozitia initiala, pentru a te relaxa. Repeta exercitiul de cinci ori.


Cel de-al treilea exercitiu de gimnastica pentru coloana incepe prin adoptarea pozitiei culcat, de preferinta pe podea sau pe o suprafata dreapta si suficient de rigida. Apoi, trebuie sa iti ridici genunchii usor, prinzandu-ti picioarele cu mainile, astfel incat sa le tragi catre piept. Ramai in aceasta pozitie timp de 20 de secunde, apoi revino la cea initiala. Repeta exercitiul de cinci ori.

Gimnastica pentru coloana te poate ajuta sa previi o multime de afectiuni cauzate de statul prea mult la birou. 

Descopera aici ce exercitii pentru dureri de spate poti efectua la sala!

Surse: nof.org; spine-health.com

 

Spate

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.5 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!